Skocz do zawartości

"Zabójca Upiorów" (MiG-21 PFV, 1/72, Bilek)


Damiano82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prezentuję kilka fotek z budowy MiG-21 PFV. Model z zestawu Bilka No.933 w skali 1/72. Kalkomanie z zestawu Fujimi. Replika gotowa w około 80%. Brak anten, hamulców aerodyniamcznych, fotela, części wyposarzenia kabiny no i podstawki.

obraz001uz8.jpg

Shot with KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA at 2007-07-09

obraz002pf6.jpg

Shot with KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA at 2007-07-09

obraz003cm9.jpg

Shot with KODAK DX7590 ZOOM DIGITAL CAMERA at 2007-07-09

Pozdrawiam

Damian Biwo

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dwie sprawy. Pierwsza to zdjęcie z bliska tej konstrukcji skrzydła - chciałbym zobaczyć. Druga, to czy masz aby pewność, że to ma być żółte? Nie znam konstrukcji MiGa-21 za dobrze, ale wydaje mi się, że tutaj jest zbiornik paliwa. Sprostujcie jeśli się mylę. Czy aby na pewno te żebra i dźwigary powinny być w tym kolorze. Masz na to dowody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

To nie jest żółty.....tylko H81 (farba podkładowa konserwująca o barwie żółto-zielonkawej). Zdjęcie było robione na ciemnym tle w słabym świetle więc lampa poprostu przekłamuje odcień.

Masz rację Marcin.... jest tam skrzydłowy zbiornik paliwa, niemniej zdjęcia, które pokazał Jacek nie są w 100% miarodajne. Farba podkładowa miałą różne odcienie, od szaroniebiskiej, poprzez zgnitozielony, limonkowy na żółtozielonej skończywszy. Należy pamiętać, że jej kolor był zależny od miejca gdzie migi przechodziły remonty. 21 dostarczone do Wietnamu nie były najczęściej maszynami nowymi, a jedynie poddanymi wcześniejszemu remontowi kapitalnemu samolotami wycofywanymi z radzieckich jednostek pierwszoliniowych. Przystosowywano jest tylko do działań w klimacie tropikalnym, uszczelniając newralgiczne punkty konstrukcji.

Co do samej konstrukcji żeberkowyj skrzydła......nie jest najwyższych lotów tak jak i sam model. Jego historia jest długa. W czasie swojej rocznej epopei po zakamarkach mojego warsztatu był 4-krotnie przemalowywany, a zaczynał jako model z pudełka. Jest tylko i wyłącznie pracą eksperymentalną służacą sprawdzeniu semiej idei prezentacji. Jeśli jednak uważasz to za stosowne możesz Marcinie porównać kształt i ilość żeberek z tą zamieszczoną w TBiU.......zapewne nie będzie się zgadzać, zresztą prawdę powiedziawszy sam już nie pamiętam czy korzystałem z tego źródła. To model dla przyjemności.....ot taka zabawka, nie wynalazek który ma powalać ludzi na kolana jak np. Twoje prace

Pozdrawiam.

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na rysunki to żeberka mają od 3 do 5 otworów ulgowych. Co do ilości to powinno ich być dziewięć. Oczywiście stanowią usztywnienie integralnego zbiornika paliwa. Najdokładniej konstrukcja skrzydła rozrysowana jest w Aeroplanie 5-6/2001. Można również zajrzeć do publikacji 4+ jest tam "rentgenovy raz".

Co do koloru to na pewno musi być to farba odporna na działanie nafty lotniczej. Czy typowa podkładówka jest odporna nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem.... jak już model dla przyjemności, to może zrobiłbyś sobie przyjemność i np. zadbał o więcej detali samego podwozia?? nie uważasz, że warto by było, szkoda wkładać dużo pracy w coś, co ma być tylko "ot tak po prostu"..... warto by rozwinąć głębiej temat tego samolotu i zacząć... nanosić poprawki....

 

pzdr

FIRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie....

Nie wspominałem, że model kosztował mnie dużo pracy. Rok czasu jaki minął od otwarcia zestawu, wypraski w różnym stadium budowy przeleżakowały gdzieś w "magazynie projektów w toku" . Zmianie ulegała jedynie koncepcja nazwijmy to jego późniejszej prezentacji. Podwozie będzie bardziej zdetalizowane ( tylko golenie), jak i płatowiec (głównie anteny), wszak zdjęcia 21 zamieściłem w wątku warsztatowym nie w galerii . Wnęki pozostaną ubogie (takie jak oferuje zestaw), ponieważ nie widzę w takim słabym (czyt. ralaksacyjnym ) modelu potrzeby detalizowania elementów, które wogóle nie będą widoczne po "zainstalowaniu" go na podstawce.

Pozdrawiam.

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnęki pozostaną ubogie (takie jak oferuje zestaw), ponieważ nie widzę w takim słabym (czyt. ralaksacyjnym Smile ) modelu potrzeby detalizowania elementów, które wogóle nie będą widoczne po "zainstalowaniu" go na podstawce.

 

hmmm ale dlaczego tak podchodzisz do tematu?? wykonując model trzeba się liczyć z tym, że robimy go od tzw deski do deski, nie czyta się książek od środka, tak też powinno być z modelem, tym bardziej że jeżeli chcesz wykonać detale goleni (jak mniemam obecne usuniesz z zestawu) to dlaczego nie wykonać wnęk? przecież umieszczając go na podstawce nie można generalizować, że pominie się ten element, bo nie będzie on widoczny. Wykonując replikę nie możemy tak podejść do sprawy, że to ma, a tego nie? co innego np. detale typu anteny itp, jeżeli wykonujemy anteny, nikt nas nie zobowiązuje do wykonywania np. ruchomych lotek, klap itd, ale jeśli wykonujemy detale podwozia, to ma się rozumieć wnęki również powinny być dopieszczone, takie jest moje skromne oczywiście zdanie.

Inna sprawa jest samej podstawki?? rozumiem, że będzie to podstawka z tzw. imitacją płyty postojowej czy coś podobnego? czemu nie zrobisz "lustrzanej podstawki"? wtedy masz na bank widoczne również wnęki podwozia, pomyśl nad tym. Ja na chwilę obecną nie rozumiem pojęcia "model relaksacyjny", ponieważ każdy sklejany model mnie relaksuje i jeśli jest on z pudełka to jest.... z pudełka, ale jeżeli zaczynam przy nim dłubać to już na dobre.....

Myślę jednak, że początki zawsze są trudne, ale TY dasz sobie z nimi radę znakomicie, pod warunkiem że... pomyślisz nad dopieszczeniem tego modelu....

 

pozdrawiam

FIRE

 

p/s przyłączam się do prośby Marcina, z chęcią zobaczyłbym więcej detali na zbliżeniach.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Fire...

Ten model od pocztku swojego powstania nie był przewidziany do żadnych przeróbek. Mam obecnie 3 migi 21 na warsztacie i dopiero ten trzeci zamierzam wykonać w 100% tak "rozziobrowanym" aby w pełni mnie satysfakcjonował. Jak wspomniałem wcześniej to model tylko i wyłączne testowy. Zakres przeróbek i tak znacznie przekracza to co planowałem na początku. Zapewne zdziwi Cię dlaczego dopiero ten 3 mig ma wyglądać tak jak tego sobie życze.......powód jest prosty. Mam ogromne zaległości warsztatowe, uczę się dopiero malować i nie chciałbym alby replika, której poświęciłem kilkaset godzin została zniszczona, ponieważ nie potrafię obsługiwać nawet zwyczajnej pseudoiwaty.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Damianie!!!

Jestem pewien, że sobie poradzisz nawet z pseudo iwatą i jak tylko nabierzesz wprawy, sięgniesz po coś lepszego, może Iwata oryginalna?? Osobiście przyznam, że od Pseudo Iwaty zacząłem... Ja nie zamierzałem Cię tu ani ganić ani krytykować, samo to że chce Ci się publikować tu swoją pracę to już bardzo wiele, jestem pewien, że pójdzie Ci nieźle. Mój post ma jedynie na celu "nadepnąć Ci na ambicję", chociaż widzę że i tak jesteś ambitny jeśli chcesz aż trzy Migi robić. Ja mam taki plan co do F-14 w trzech wer. ale przy małym dziecku na razie wykluczone i wierzę, że gdy zacznę publikować swoją pracę będę mógł liczyć na słowa zarówno krytyki jak i uznania, od tego w końcu jest to forum.

 

Życzę Damiano powodzenia w tym projekcie i w wielu innych... trening czyni mistrza!!!

 

Marcin FIRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chwila a znów rozpali się dyskusja typu co jest lepsze: Torre pendente di Pisa, czy Eiffel Tower? Proponuję dać sobie spokój.

Damian, a co z tym MiGiem, o którym wspomniałeś? Na jakim jest etapie? Pamiętam ogon na wózku, masz coś jeszcze do pokazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mig, którego ogon był odcięty i stał na wózku zamierzam wykonać jako ten "trzeci". Wiem już, że popełniłem w nim sporo błędów i prawdopododbnie zaowocuje to koniecznością wykonania niektórych detali od nowa. Jest to także konsekwencją tego czego kiedyś nauczył mnie Marcin, a co postaram się niebawem wykorzystać. Niemniej dalej jako surowiec służy poczciwy zestaw KP, których kilka jeszcze czeka w magazynie. Prace nad nim z powodu studiów, dyplomu i pracy zawodowej zostały całkowiecie zastopowane. Udało mi się jedynie podczas dwumiesięcznego pobytu w Holandii w ubiegłe wakacje zrobić cześć kreciej pracy czyli przeryć kadłub i skrzydła oraz "pociąć" go tak jak ma wyglądać w ostateczności. Numer "2" też jest już zaczęty, a prce są zaawansowane w około 20%. Malowanie i wersja też już wybane - iracki MiG-21 MF o przydomku "Tomcat Killer" n/b 712.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja tak zupełnie z innej "beczki", czyli jeszcze apropo tej żółcio-zieleni która wywołała spore zastanowienie w tym temacie... znalazłem coś takiego:

d80d5bc96a3fe231.jpg

 

czyli tu foto dokładnie oddaje "ten właściwy" jak mniemam kolor H81 żółto-zelonkawy.

 

Na innym foto widać wręcz "żywą" zieleń, jednak na tyle odrapaną, że "wyłazi"... nasz dyskusyjny kolorek H81 lub zbliżony, ale wiadomo... fotka fotce nie równa...

 

69c38ab4a8a4c1f7.jpg

 

Pozdrawiam

FIRE

 

PS. Czy temat zamarł?? prace stanęły?? projekt upadł??

poprosim o jakąś info, może model już gotów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.