Skocz do zawartości

nissan 300zx turbo '83, tamiya 1:24.


MartiniOCP

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny klasyk choć już nie z europy tylko Japonii (http://www.mojehobby.pl/products/Nissan-300ZX-2-Seater-Kit.html). Model wziąłem ze sobą na urlop, żeby było co robić. Bardzo prosty zestaw, tamiya nie dała nawet tarcz hamulcowych. Jeszcze nie wiem czy będę je dorabiał bo felgi i tak zasłonią to co z tyłu. Poza tym, maska bez możliwości otwierania, tzn. zdejmowana. Trzeba będzie coś pokombinować. Z innych baboli denerwują mnie bardzo grube opony. Na zdjęciu reklamowym wygląda to mocno zabawkowo. Muszę sprawdzić jakie gumy idą do wersji turbo przód/ tył i ewentualnie przyciąć pod wymiar. Dosyć duży problem mam z doborem malowania. Pudełko oferuje tylko konfigurację dwu-kolorowe, za którymi nie przepadam. Póki co szukam na sieci tej wersji w jednym kolorze. Jest tego całkiem sporo, ale żeby trafić DOKŁADNIE to samo (tzn. targa, turbo, felgi, deska) - już trochę trudniej.

 

Dobra. Póki co poszerzyłem trochę maskę bo oryginalnie są spore szczeliny. Dwa paski polistyrenu bo bokach i po sprawie.

 

IMAG0035.jpg

 

Po poszerzeniu wygląda to tak

 

IMAG0038.jpg

 

IMAG0041.jpg

 

oczywiście trzeba trochę wyszlifować.

 

Ściąłem też znaczek "Z" z przodu auta - udało się go nie zniszczyć, będzie malowany oddzielnie.

 

IMAG0050.jpg

 

To samo zrobiłem z kierunkami, choć w ich przypadku konieczne będzie dorobienie nowych.

 

IMAG0047.jpg

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kolejna maszyna z pod twojej ręki . Czekamy na Up'y. Już zapowiada się ciekawie. Jak będziesz robił zawiasy to jeśli będziesz mógł to zapodaj jakiś szczegółowy "tutek" jak je robić, tak po kolei bo do mazdy może mi się to przydać . Ja radzę ci jakieś kompletne szaleństwo z nim . Tzn no taki troche tuning + jakieś grzebanie pod maską, tj silnik i komora itp bo tutaj to to jakoś tak marnie wygląda. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to takie auto ma tyle lat i pewnie miało tylu właścicieli, że to może być jego 2, 3 albo jeszcze nastepny lakier...

Chyba że bardzo Ci zależy na oryginale...

A oponki okropne, można zrobić niskoprofilowe i beda dobrze wygladaly z tymi alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasiadam w pierwszym rzędzie. Jeszcze 3 lata temu jak nie miałem prawka, to marzyłem że sobie takiego kupię i nauczę się driftu. Ale rzeczywistość jest bezlitosna, ale kiedyś jak wygram w totka to... . Dobra koniec off top, mocno kibicuje i czekam na dalsze efekty i prace, kolorystyka już zaplanowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że dołączyłeś Gruby;] Ja też mam ciągle w głowie swoich "bohaterów". Obecnie marzy mi się toyotka mr-2 z lat 90 - tak, żeby sobie sprowadzić i restaurować w wolnym czasie. Ale....tak jak Ty czekam na pewną kasę, najlepiej od razu w dziesiątkach milionów zł:D Niech będzie totek;]. Swoją drogą, takie 300zx z 83 to można już jako zabytek rejestrować a wtedy zostają jeno wydatki paliwowe. No ile to może być?:D Ze 17 przy eco-drivingu?:]

 

Co do ogólnej kolorystyki auta...Tamiya dała ciała i oferuje chyba najmniej spotykaną wersję tego modelu z początku produkcji. Lifting zrobili (chyba) po roku (w 84) i po-liftingowe auta miały już ładne progi, szersze tylne błotniki - były bardziej napompowane. Zniknął również wlot powietrza z machy wersji turbo. Żeby z tego zrobić im podobny wynalazek, trzeba by mocno modyfikować nadwozie a to może nie wyjść dobrze. Dodatkowo ten cholerny dach. 95% aut na sieci to wersja targa, a tu taki hardtop. Co najgorsze, większość zx-ów to właśnie te po-liftingi. Niby takie same, a jednak inne.Poza tym, jak wspomniałem wcześniej, model jest bardzo prymitywny pod kątem ilości części, detali silnika, itd. Chyba nie wart takiego nakładu pracy. Nie udało mi się znaleźć auta w konfiguracji podawanej przez tamiye - tzn. dwukolorowej ze stickersami "turbo" itd. Wydaje mi się, że coś im się pokiełbasiło i pomieszali wersje dwulitrową (oferowana chyba tylko w Japonii, częściej właśnie z hardtop'em) z 3 litrową, albo jest to jakiś prototyp...Najbliżej trafiłem na coś takiego:

 

Nissan 300zx z31

 

Na pewno zmienię felgi i dodam jakieś tarcze. Samochód na zdjęciu ma też delikatną wargę, więc i to trzeba będzie uwzględnić. W innym miejscu są kierunki....no pierdoły słowem. Czekam na sugestię.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eco-driving takim autem, wręcz nie wypada. Jak większością Japończyków. Takim bardziej realnym autkiem jako pierwsze w moim przypadku to chyba toyota celica V, najlepiej z tym 2 litrowym motorem , można się zmieścić w 8tyś z konkretnym remontem.

 

Wracając do twojego modelu to fakt ta wersja jest nieciekawa, po lifcie jest bardziej przyjazna dla oka (moim zdaniem). Dobrych i przydatnych zdjęć 300zx też jest mało, a jak już są to często już przerobione albo stiuningowane przez właściciela. Kiedyś miałem sporo zdjęc tego nissana ale fascynacja przeszła, a fotki niestety wylądowały w koszu . Ja jako były napaleniec na to auto zachęcam do przeróbek, trudnych przeróbek. Bo sam samochód jest tego wart. A kolorystyka jaką pokazałeś jest jak najbardziej fajna i ciekawa. Mi najbardziej podobały się ciemne pomarańcze na tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

powodzenia z golfem maciol.

 

Taki up informacyjny odnośnie zmiany koncepcji. Tamiyka wkurzyła mnie tym modelem bo wg mnie wygląda mocno zabawkowo i zmieniając tylko felgi, mam wrażenie, że nadal będzie tak wyglądał. Znalazłem na sieci taką oto stronkę z przerobionym z31[ http://buildthreads.wordpress.com/2009/09/23/z31-300zx-drift-car/]. Nie mogłem się połapać w zmianach modelowych ale ostatecznie chyba doszedłem ładu:

 

wersja najstarsza - kwadratowy nos

 

funakushi-z31.jpg

 

trochę liftingowana, nos ten sam, ale błotniki już wyraźnie o innych łukach, progi, itd.

 

ushizima-z31.jpg

 

no i to co chcę ostatecznie "wystrugać" z mojego zestawu:

 

avion2.jpg

 

jest to stare z31 z dołożonym nowszym nosem, progami, gładkim nadwoziem...no z resztą widzicie jak to wygląda. Jak spartolę nie będzie mi żal bo modelu w oryginale po prostu nie mogę znieść.

 

*tutaj link do obszerniejszego warsztatu z przeróbek http://www.ziptied.com/forums/index.php?topic=6734.45

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował

 

W końcu coś treściwego. Zacząłem pracę nad nosem. Ten w oryginale jest za kwadratowy i za bardzo wysunięty. Postanowiłem nie bawić się w szpachlowanie kierunków itp., tylko uciąłem delikwenta. Nie mam wymiarów zestawu tuningowego, więc robię na oko. Ogólnie, chce użyć jak najmniej szpachli, więc będzie sporo rycia w polistyrenie.

 

komiks:

 

e81a648f.jpg

 

a720c5d5.jpg

 

3faa8ca8.jpg

 

530f7d1b.jpg

 

2bf5bcf5.jpg

 

fd0474d5.jpg

 

a to klocek, z którego będę próbował uformować spód zderzaka

 

ed4f49bd.jpg

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował.

 

Kilka kolejnych kroków z obróbki zderzaka:

 

Wyłożyłem polistyrenem "oczodoły", żeby nadać im zaokrąglone kształty

 

5721d20f.jpg

 

Potem szlifierka i okazjonalne łatanie dziur

 

e3a7383b.jpg

 

dfc71c33.jpg

 

2495efc9.jpg

 

Biorę się za wargę.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

To był mój pierwszy wybór. Eleganckie auto - karoseryjnie prawie seria, poza felgami i przednim spojlerem. Bardzo ładnie wszystko dobrane. Facet jednak piszę, że pod maską 2jz, więc supra. Sporo modyfikacji i, tak jak mówisz, w tym co obecnie replikuje mam więcej zdjęć i seryjny motorek z przeróbkami. Myślę jednak, że jak na dryftowóz jest całkiem elegancki:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up.

 

Walka z wargą trwa. Ogólnie jestem dobrej myśli, choć ustrojstwo za bardzo jeszcze wystaję. Jak szpachla wyschnie to postaram się przeszlifować i trochę jeszcze zebrać.

 

b57095b5.jpg

 

ba54ce97.jpg

 

d426799f.jpg

 

f97e8437.jpg

 

dobieram się powoli do zderzaka

 

aec84410.jpg

 

jeszcze 2 fotki z przymiarki

 

99689ccc.jpg

 

44413b1f.jpg

 

już widzę, że tylny zderzak idzie się szlifować bo za bardzo wystaję...

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze.

 

Szpachlujesz tamiyą, uważaj bo się zapadnie, a robota fajnie Ci idzie.

 

Widzę, że szpachle też można "po twarzy" poznać;]. Tak, to tamka. Dzięki za przestrogę. Dlatego staram się wzmacniać szpachlę i daję pod spód jak najwięcej plastiku.

 

A co z oponkami? Bedziesz przerabial na niskoprofilowe czy kupujesz jakies nowe gotowce?

 

Oponki są jeszcze niedobrane. Te na zdjęciach to oczywiście tylko chwilowa sprawa. Docelowo mają być 16"/17" i jakiś nisko-profilowy kapeć. Zamówiłem u kolegi Messera zestaw felg przypominających te co siedzą na odtwarzanym aucie. Będą jednak wymagały przeróbek. Niestety nie ma do nich gum, więc muszę szukać wśród zestawów dostępnych na rynku. Najchętniej te takie...naciągane;] W najgorszym wypadku widziałem mocno podobne (i dostępne w modelarskich) felgi, które były zamontowane na aucie przed końcowymi modyfikacjami.

 

Bardzo łądnie ta dokładka wychodzi. Lipy nie będzie. A powiedz mi jeszcze jak to jest z tą wypraską? Jak się to robi? Bo ja próbowałem to ona się zaginała :/ . Ta felga to tylko na przymiarkę mam nadzieje .

 

YYY.wypraska? Chodzi Ci o żółtą rozciągniętą ramkę? Troszkę się zgubiłem, weź naprowadź to chętnie pomogę;:]

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.