MartiniOCP Napisano 31 Lipca 2012 Share Napisano 31 Lipca 2012 Kolejny klasyk choć już nie z europy tylko Japonii (http://www.mojehobby.pl/products/Nissan-300ZX-2-Seater-Kit.html). Model wziąłem ze sobą na urlop, żeby było co robić. Bardzo prosty zestaw, tamiya nie dała nawet tarcz hamulcowych. Jeszcze nie wiem czy będę je dorabiał bo felgi i tak zasłonią to co z tyłu. Poza tym, maska bez możliwości otwierania, tzn. zdejmowana. Trzeba będzie coś pokombinować. Z innych baboli denerwują mnie bardzo grube opony. Na zdjęciu reklamowym wygląda to mocno zabawkowo. Muszę sprawdzić jakie gumy idą do wersji turbo przód/ tył i ewentualnie przyciąć pod wymiar. Dosyć duży problem mam z doborem malowania. Pudełko oferuje tylko konfigurację dwu-kolorowe, za którymi nie przepadam. Póki co szukam na sieci tej wersji w jednym kolorze. Jest tego całkiem sporo, ale żeby trafić DOKŁADNIE to samo (tzn. targa, turbo, felgi, deska) - już trochę trudniej. Dobra. Póki co poszerzyłem trochę maskę bo oryginalnie są spore szczeliny. Dwa paski polistyrenu bo bokach i po sprawie. Po poszerzeniu wygląda to tak oczywiście trzeba trochę wyszlifować. Ściąłem też znaczek "Z" z przodu auta - udało się go nie zniszczyć, będzie malowany oddzielnie. To samo zrobiłem z kierunkami, choć w ich przypadku konieczne będzie dorobienie nowych. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 1 Sierpnia 2012 Share Napisano 1 Sierpnia 2012 Kolejna maszyna z pod twojej ręki . Czekamy na Up'y. Już zapowiada się ciekawie. Jak będziesz robił zawiasy to jeśli będziesz mógł to zapodaj jakiś szczegółowy "tutek" jak je robić, tak po kolei bo do mazdy może mi się to przydać . Ja radzę ci jakieś kompletne szaleństwo z nim . Tzn no taki troche tuning + jakieś grzebanie pod maską, tj silnik i komora itp bo tutaj to to jakoś tak marnie wygląda. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 1 Sierpnia 2012 Share Napisano 1 Sierpnia 2012 Właściwie to takie auto ma tyle lat i pewnie miało tylu właścicieli, że to może być jego 2, 3 albo jeszcze nastepny lakier... Chyba że bardzo Ci zależy na oryginale... A oponki okropne, można zrobić niskoprofilowe i beda dobrze wygladaly z tymi alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 2 Sierpnia 2012 Share Napisano 2 Sierpnia 2012 Zasiadam w pierwszym rzędzie. Jeszcze 3 lata temu jak nie miałem prawka, to marzyłem że sobie takiego kupię i nauczę się driftu. Ale rzeczywistość jest bezlitosna, ale kiedyś jak wygram w totka to... . Dobra koniec off top, mocno kibicuje i czekam na dalsze efekty i prace, kolorystyka już zaplanowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 2 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 2 Sierpnia 2012 Fajnie, że dołączyłeś Gruby;] Ja też mam ciągle w głowie swoich "bohaterów". Obecnie marzy mi się toyotka mr-2 z lat 90 - tak, żeby sobie sprowadzić i restaurować w wolnym czasie. Ale....tak jak Ty czekam na pewną kasę, najlepiej od razu w dziesiątkach milionów zł Niech będzie totek;]. Swoją drogą, takie 300zx z 83 to można już jako zabytek rejestrować a wtedy zostają jeno wydatki paliwowe. No ile to może być? Ze 17 przy eco-drivingu?:] Co do ogólnej kolorystyki auta...Tamiya dała ciała i oferuje chyba najmniej spotykaną wersję tego modelu z początku produkcji. Lifting zrobili (chyba) po roku (w 84) i po-liftingowe auta miały już ładne progi, szersze tylne błotniki - były bardziej napompowane. Zniknął również wlot powietrza z machy wersji turbo. Żeby z tego zrobić im podobny wynalazek, trzeba by mocno modyfikować nadwozie a to może nie wyjść dobrze. Dodatkowo ten cholerny dach. 95% aut na sieci to wersja targa, a tu taki hardtop. Co najgorsze, większość zx-ów to właśnie te po-liftingi. Niby takie same, a jednak inne.Poza tym, jak wspomniałem wcześniej, model jest bardzo prymitywny pod kątem ilości części, detali silnika, itd. Chyba nie wart takiego nakładu pracy. Nie udało mi się znaleźć auta w konfiguracji podawanej przez tamiye - tzn. dwukolorowej ze stickersami "turbo" itd. Wydaje mi się, że coś im się pokiełbasiło i pomieszali wersje dwulitrową (oferowana chyba tylko w Japonii, częściej właśnie z hardtop'em) z 3 litrową, albo jest to jakiś prototyp...Najbliżej trafiłem na coś takiego: Na pewno zmienię felgi i dodam jakieś tarcze. Samochód na zdjęciu ma też delikatną wargę, więc i to trzeba będzie uwzględnić. W innym miejscu są kierunki....no pierdoły słowem. Czekam na sugestię. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 2 Sierpnia 2012 Share Napisano 2 Sierpnia 2012 Eco-driving takim autem, wręcz nie wypada. Jak większością Japończyków. Takim bardziej realnym autkiem jako pierwsze w moim przypadku to chyba toyota celica V, najlepiej z tym 2 litrowym motorem , można się zmieścić w 8tyś z konkretnym remontem. Wracając do twojego modelu to fakt ta wersja jest nieciekawa, po lifcie jest bardziej przyjazna dla oka (moim zdaniem). Dobrych i przydatnych zdjęć 300zx też jest mało, a jak już są to często już przerobione albo stiuningowane przez właściciela. Kiedyś miałem sporo zdjęc tego nissana ale fascynacja przeszła, a fotki niestety wylądowały w koszu . Ja jako były napaleniec na to auto zachęcam do przeróbek, trudnych przeróbek. Bo sam samochód jest tego wart. A kolorystyka jaką pokazałeś jest jak najbardziej fajna i ciekawa. Mi najbardziej podobały się ciemne pomarańcze na tych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 3 Sierpnia 2012 Share Napisano 3 Sierpnia 2012 Według mnie to najlepsze auta to auta niemieckie I powoli zaczynam... hm.. odrestaurowywać? tuningować? mojego Golfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpnia 2012 powodzenia z golfem maciol. Taki up informacyjny odnośnie zmiany koncepcji. Tamiyka wkurzyła mnie tym modelem bo wg mnie wygląda mocno zabawkowo i zmieniając tylko felgi, mam wrażenie, że nadal będzie tak wyglądał. Znalazłem na sieci taką oto stronkę z przerobionym z31[ http://buildthreads.wordpress.com/2009/09/23/z31-300zx-drift-car/]. Nie mogłem się połapać w zmianach modelowych ale ostatecznie chyba doszedłem ładu: wersja najstarsza - kwadratowy nos trochę liftingowana, nos ten sam, ale błotniki już wyraźnie o innych łukach, progi, itd. no i to co chcę ostatecznie "wystrugać" z mojego zestawu: jest to stare z31 z dołożonym nowszym nosem, progami, gładkim nadwoziem...no z resztą widzicie jak to wygląda. Jak spartolę nie będzie mi żal bo modelu w oryginale po prostu nie mogę znieść. *tutaj link do obszerniejszego warsztatu z przeróbek http://www.ziptied.com/forums/index.php?topic=6734.45 pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 No to ostro kibicuję. W końcu jakieś poważniejsze przeróbki, już wiem, że model będzie wyglądał identycznie jak na zdjęciu ;) będzie super z niecierpliwością czekam na aktualizacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 No czeka Cie duzo pracy i nie lada wyzwanie aby odwzorowac takie wozodelko do driftu ale wie, ze Ci sie uda :suprer: A tak btw nie dziekuje a golfik juz w lakierni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 22 Sierpnia 2012 Share Napisano 22 Sierpnia 2012 No no jestem strasznie ciekawy jak podejdziesz do tematu, coś czuję w kościach ciekawy temat. Powodzenia i czekam na postę[y . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 26 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 26 Sierpnia 2012 Podziękował W końcu coś treściwego. Zacząłem pracę nad nosem. Ten w oryginale jest za kwadratowy i za bardzo wysunięty. Postanowiłem nie bawić się w szpachlowanie kierunków itp., tylko uciąłem delikwenta. Nie mam wymiarów zestawu tuningowego, więc robię na oko. Ogólnie, chce użyć jak najmniej szpachli, więc będzie sporo rycia w polistyrenie. komiks: a to klocek, z którego będę próbował uformować spód zderzaka pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Juz widac ze hokej bedzie tez swietny :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Oj będzie się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Podziękował. Kilka kolejnych kroków z obróbki zderzaka: Wyłożyłem polistyrenem "oczodoły", żeby nadać im zaokrąglone kształty Potem szlifierka i okazjonalne łatanie dziur Biorę się za wargę. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Grubyyyyy projekt . Jak na razie idzie dobrze. Jakie masz plany na silnik? I co to jest to żółte w poprzednim UP'ie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Silnik jest taki jak w samochodzie na którym się wzoruję, a więc 3000 turbo. Dodam to co "wycisnę" ze zdjęć, ale priorytet to nadwozie. To żółte to rozciągnięta ramka użyta jako wypełniacz. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 27 Sierpnia 2012 Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Zacząłem się przyglądać. Przyznam że ta sztuka mi się bardziej podobała ale pewnie tutaj masz więcej fotek. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Dzięki. To był mój pierwszy wybór. Eleganckie auto - karoseryjnie prawie seria, poza felgami i przednim spojlerem. Bardzo ładnie wszystko dobrane. Facet jednak piszę, że pod maską 2jz, więc supra. Sporo modyfikacji i, tak jak mówisz, w tym co obecnie replikuje mam więcej zdjęć i seryjny motorek z przeróbkami. Myślę jednak, że jak na dryftowóz jest całkiem elegancki: pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2012 Up. Walka z wargą trwa. Ogólnie jestem dobrej myśli, choć ustrojstwo za bardzo jeszcze wystaję. Jak szpachla wyschnie to postaram się przeszlifować i trochę jeszcze zebrać. dobieram się powoli do zderzaka jeszcze 2 fotki z przymiarki już widzę, że tylny zderzak idzie się szlifować bo za bardzo wystaję... pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Szpachlujesz tamiyą, uważaj bo się zapadnie, a robota fajnie Ci idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciol Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 A co z oponkami? Bedziesz przerabial na niskoprofilowe czy kupujesz jakies nowe gotowce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Bardzo łądnie ta dokładka wychodzi. Lipy nie będzie. A powiedz mi jeszcze jak to jest z tą wypraską? Jak się to robi? Bo ja próbowałem to ona się zaginała :/ . Ta felga to tylko na przymiarkę mam nadzieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RapToWny Napisano 28 Sierpnia 2012 Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Bardzo łądnie ta dokładka wychodzi. Lipy nie będzie. A powiedz mi jeszcze jak to jest z tą wypraską? Jak się to robi? Bo ja próbowałem to ona się zaginała :/ . Ta felga to tylko na przymiarkę mam nadzieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpnia 2012 Dzięki za komentarze. Szpachlujesz tamiyą, uważaj bo się zapadnie, a robota fajnie Ci idzie. Widzę, że szpachle też można "po twarzy" poznać;]. Tak, to tamka. Dzięki za przestrogę. Dlatego staram się wzmacniać szpachlę i daję pod spód jak najwięcej plastiku. A co z oponkami? Bedziesz przerabial na niskoprofilowe czy kupujesz jakies nowe gotowce? Oponki są jeszcze niedobrane. Te na zdjęciach to oczywiście tylko chwilowa sprawa. Docelowo mają być 16"/17" i jakiś nisko-profilowy kapeć. Zamówiłem u kolegi Messera zestaw felg przypominających te co siedzą na odtwarzanym aucie. Będą jednak wymagały przeróbek. Niestety nie ma do nich gum, więc muszę szukać wśród zestawów dostępnych na rynku. Najchętniej te takie...naciągane;] W najgorszym wypadku widziałem mocno podobne (i dostępne w modelarskich) felgi, które były zamontowane na aucie przed końcowymi modyfikacjami. Bardzo łądnie ta dokładka wychodzi. Lipy nie będzie. A powiedz mi jeszcze jak to jest z tą wypraską? Jak się to robi? Bo ja próbowałem to ona się zaginała :/ . Ta felga to tylko na przymiarkę mam nadzieje . YYY.wypraska? Chodzi Ci o żółtą rozciągniętą ramkę? Troszkę się zgubiłem, weź naprowadź to chętnie pomogę;:] pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.