Bartosz69 Napisano 30 Listopada 2012 Autor Share Napisano 30 Listopada 2012 Prace są na ukończeniu,prezentuję ostatnie fotki w warsztacie przed zakończeniem projektu.Jeszcze kilka detali,parę poprawek czyli kosmetyka i Kometa będzie gotowa. Dziękuję wszystkim za udział w tworzeniu i doradzaniu oraz zapraszam na kolejny mój projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 Piękny maluszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 ładnie to wygląda czy łoszowałeś go (mam nadzieję nie...) czy bezbarwny matowy spowodował takie uwydatnienie na liniach podziału? z drobnych uwag/sugestii to można by płozę prysnąć mgiełką czerwonej farby, płozy nie zawsze były czarne, b. często (jak nie najczęściej) były szaro błękitne jak spód (czy ogólnie w kolorze samoloty dla tych całych w RLM02, 65 czy 76), i - bo jak rozumiem dasz otwartą osłonę kabiny - nie zapomnij o uchwycie od wewnątrz - taki szczególik a dużo dodaje inną kwestią jest że kłopotem tego zestawu który się jako pierwszy rzuca w oczy są dość skopane koła, a ściślej felgi, ale rozumiem że nie jest to na tyle rozbudowany projekt żeby to poprawiać (dobry efekt dają elementy z blaszki Parta, koła są też w zestawie CMK, kiedyś robiła je Kora ale już chyba nieosiągalne) nie wiem czy dobrze wnioskuję z fotek ale felgi zwykle były czarne (błysk~satyna) a nie c.szare (RLM66?) ale to już drobiazg. a tak przy okazji, troszkę poszperałem i znalazłem ciekawostkę; na początku tego warsztatu wspomniałem iż samolot ten najprawdopodobniej został przemalowany do regulaminowego kamuflażu, egzemplarz Me-163BV41 oznaczony rejestracją PK+QL, numer seryjny (Werk No) 16310050 - dostał rejestrację C1+04 (C1 czasem malowano jako malutkie oznaczenie przed krzyżem na kadłubie a czasem wogóle, a numer na biało za tymże krzyżem, najbardziej znanym tego przykładem jest białe 05, dawne PK+QP, który miał szczęście być uwiecznionym na dość sporej liczbie fotek, tak jako PK+QP jak i jako C1+05) a w poniższej fotce PK+QL już w wojskowym standardzie: warto zwrócić uwagę iż zdemontowano osłonę tylnego kółka, charakterystyczną (w kilku wariantach) dla serii BV. Doatkowo: samoloty z serii BV były nieco krótsze, miały słabszy silnik niż seryjne B-1a, do BV43 działka MG151 następne już MK108, były lżejsze ale miały większą masę startową (jeżeli by bardziej interesowało to mogę przytoczyć konkretniejsze dane i źródła). póki co tyle co udało mi się ustalić o tym chyba najbardziej znanym egzemplarzu Kometa (właśnie... Kometa... jego, rodzaj męski kolega słusznie tłumaczy niemieckie "Komet" na nasze "kometa", ale jakoś od tylu lat mówię o nim w rodzaju męskim że nie idzie mi się przestawić... ) pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 Fajnie wyszło to maleństwo. Szkoda że przegapiłem warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 30 Listopada 2012 Autor Share Napisano 30 Listopada 2012 Wuwumaster dobrze, że masz oko na mój warsztat i cały czas mi podpowiadasz.Zakończyłem dzisiaj Kometa i ciężko będzie wprowadzić jakieś poprawki.Płoza została już zamontowana i sprawi mi duży problem poprawić kolor na inny nie narażając modelu ma uszczerbki.Jedynie postaram się zamontować uchwyt osłony kabiny-oczywiście zapomniałem o nim.Masz może wuwumaster jakieś zdjęcia pokazujące ten uchwyt?Kolor felg jestem jeszcze w stanie poprawić na czarną satynę.Po tych poprawkach pokaże Kometa w Galerii ukończonych modeli. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 ależ proszę: http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/images/large/wh11-04.jpg http://www.leforlag.se/px/bocker/me163-framsida.gif (tu jest naturalnie głupota polegająca na wstawieniu na okładkę lustrzanego odbicia fotki samolotu ale w miare widać szczegół o który chodzi) https://forum.ioh.pl/graficzki/german_me-163_komet.jpg http://avmsz.uw.hu/images/messer%20kepek/me_163.jpg i na koniec jak ktoś sobie z tym poradził w modelu (kiepskim, ale uchwyt dobrze pokazany): http://www.cybermodeler.com/hobby/builds/tes/images/tes_me163_f03.jpg generalnie jest to po prostu uchwyt do zamknięcia osłony ale jest dość charakterystyczny. Płozę można przemalować delikatnie pędzlem mocno rozcieńczoną farbą. I nie zapomnij o antenie pod lewym skrzydłem ! ot wyciągnięty z ramki prosty włosek ok 1cm. Antene na grzbiecie wypadało by podprostować, to był po prostu drut wyprowadzony w górę tym masztem, na wielu zdjęciach jest to niemal pionowo, jakoś się przyjęło że na większości rysunków graficy pięknie aerodynamicznie wychylają to do tyłu może się czepiam ale troche za bardzo leży . pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz69 Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2012 Jeszcze raz dziekuję wuwumaster za pomoc.Uchwyt osłony kabiny został zamocowany.Poprawiłem felgi na satynowy czarny, ale płozy lądowania zostawiłem bez zmian.Zakończyłem Kometa i zapraszam do galerii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.