Czesio Napisano 22 Listopada 2012 Share Napisano 22 Listopada 2012 Witam Zacząłem budowę szesnastki z italeri. ( z tego co wiem przepak Kinetic) Model zdetalowany pięknie, gorzej ze spasowaniem, ale tragedii nie ma. Postanowiłem zrobić małą dioramkę na której F-16 stałby na linii montażowej, z otwartym radarem i silnikiem na wózku obok. Bryła modelu jest już sklejona, kożystając z tego że jestem chory i siedzę w domu dłubię silnik. Zbudowałem go właściwie ze śmieci, kanał dolotowy i dysza są zestawowe, a reszta korpusu to rurka pozyskana z kleju w sztyfcie, na to poszły paski plastiku z jakiś opakowań i szpachla, Potem większość została obklejona grubą taśmą samoprzylepną aluminiową do izloacjii kominków. Teraz dłubię agregaty które są pod silnikiem, zaraz idę malować i biorę się za kable. Teraz fotki : A tu moja perełka ( ) czyli F110-GE-100, silnik ma 9,5cm a średnica to 2,4cm, widać już zalążki wyposażenia umieszczonego pod spodem. Wentylatory są 3, z tym że 3 na żywo prawie nie widać, z tyłu jest oryginalna turbina i bodaj stabilizator płomienia lub wtrysk dopalacza. (albo jedno i drugie nie wiem dokładnie co to za element ) Zrobiłem też komorę silnikową (widać biały plastik w miejscu mocowania statecznika pionowego) ale komórka nie chciała złapać ostrości :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 23 Listopada 2012 Autor Share Napisano 23 Listopada 2012 Tak więc silnik jest już prawie gotowy do malowania, dorobię jeszcze wtryskiwacze i siłowniki sterowania dyszy ( pewnie coś się jeszcze znajdzie/ urwie ) i leci pod aerograf. Był już w sumie malowany i chciałem pomalowane druciki przyklejać ale poległem. Teraz trochę fotek : (aż szkoda to zamalowywać, super to wygląda na żywo 8) ) Tu oryginał razem z wózkiem : http://www.primeportal.net/hangar/don_busack/f110-ge-100_f-16/ A tak widział bym dioramkę : Malowanie takie samo ( kevlar ? ), dodałbym tylko silnik na wózku obok i otwarty radar, no i oczywiście byłaby tylko jedna szesnastka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 23 Listopada 2012 Share Napisano 23 Listopada 2012 No no bardzo fajna robota Czekam na finał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 23 Listopada 2012 Share Napisano 23 Listopada 2012 Piękna 16 się szkuje. Kibicuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 23 Listopada 2012 Autor Share Napisano 23 Listopada 2012 Dzięki rozważam zmianę dioramki na przegląd Polskiej F-16, bo strasznie mi się podoba Ale nie znaczy to że będzie mniej otwarte, wręcz przeciwnie, jak znajdę frez zaczynam otwierać Dorabiam też garb, jest już przyklejony, teraz szpachla i detale. Gotowa też jest ścianka pod radar i wklejnone sloty, klapy i stateczniki poziome. Fotki dam jak tylko będę mógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 A silnik i wlot powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AMO_Graphic Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 Zapowiada się interesująco, ale proszę, wywal ten "rozrzutnik" z silnika. Łopatki turbiny są dużo węższe. Do polskich szesnastek musisz zmienić w silniku dyszę wylotową. Ta jest od GE, a powinna być od P&W. Zyczę cierpliwości i kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 24 Listopada 2012 Autor Share Napisano 24 Listopada 2012 Zapowiada się interesująco, ale proszę, wywal ten "rozrzutnik" z silnika. Łopatki turbiny są dużo węższe.Do polskich szesnastek musisz zmienić w silniku dyszę wylotową. Ta jest od GE, a powinna być od P&W. Zyczę cierpliwości i kibicuję. Ok, postaram się poprawić. Co do przedóbek, pisałem że tylko rozważam, oprócz dyszy czy są jeszcze jakieś inne różnice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 Dyszy? Cały silnik do wymiany. Jak myślisz, czy silnik General Electric jest taki sam jak Pratt & Whitney, prócz dyszy? Chwyt powietrza do silnika GE ma zupełnie inny kształt w porównaniu do P&W. GE PW Wlot, po lewej do P&W, po prawej do GE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 27 Listopada 2012 Autor Share Napisano 27 Listopada 2012 Witam Dorobiłem garb (jeszcze bez detali), oraz komorę silnikową, ramka wygląda na trochę krzywą ale w rzeczywistości tego nie widać bo ma 3 cm Polskie malowanie odpada, zostaje kewlarowe Fotki: I na sucho : Jakość szału nie robi ale co nie co widać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 Fajna robota, ambitne podejście. Na pewno zaowocuje to świetnym modelem ;) Ja się przymierzam do zrobienia Polskiej dwu osobówki ale odstrasza mnie trochę budowa garba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 27 Listopada 2012 Autor Share Napisano 27 Listopada 2012 Garb to pikuś, skleiłem 4 paski plastiku 1,5mm, oszlifowałem, przykleiłem szpachla i gotowe ;) Pamiętaj że z tego zestawu Polaka nie zrobisz jak napisał wyżej kolega Young Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 Garb to pikuś, skleiłem 4 paski plastiku 1,5mm, oszlifowałem, przykleiłem szpachla i gotowe ;) Pamiętaj że z tego zestawu Polaka nie zrobisz jak napisał wyżej kolega Young Ale w/g mnie to z tym Twoim garbem cos nie halo,nie znam sie na tych jaszczebiach ale mnie nie przekonuje ,za wąski ,inny kształt przy kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 Garb to pikuś, skleiłem 4 paski plastiku 1,5mm, oszlifowałem, przykleiłem szpachla i gotowe ;) Pamiętaj że z tego zestawu Polaka nie zrobisz jak napisał wyżej kolega Young Wiem, ja i tak tylko w 72 siedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 28 Listopada 2012 Autor Share Napisano 28 Listopada 2012 Fakt, przy kabinie jest skopane, spròbuję poprawić, natomiast na szerokość jest ok, porównywałem z kineticiem i rysunkami w książce różnice to 0,63mm mniej od kinetic i 0,39mm od rysunku, czyli tragedii nie ma, garb jest wypukły i na fotce wygląda na szeroki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2012 Model pomalowany Niestety garbu nie udało mi się wyprowadzić, a tylko zrobiłem gorzej. Jeszcze drobne poprawki malowania i składamy do kupy. Kolejność malowania : - czarny preshading - na całość żółta Pactra błyszcząca - maskowanie i psiknięcie pomarańczem (żółty plus czerwony) - pactra żółta i biała 1:1 i pędzlowanie paneli dla zróżnicowania, rozcieńczane wodą, nic innego się nie nadaje, na wodzie super się rozpływa, pokrywa równomiernie, nie zasycha na pędzlu i można zetrzeć jak się wyjedzie 8-) - potem olejna żółcień kadmowa prosto z tubki rozcierana pędzlem na niektórych panelach ( te bardziej jaskrawe ) - szuszenie suszarką do włosów - ścieranie "podsuszonej" olejnej coby pozbyć się smug. - bezbarwny - wash olejny sienna teraz dostanie jeszcze trochę szarości i metalizera. to tyle gadania teraz fotki : ( na żywo różnice w kolorach są większe ) Na zdjęciu powyżej najlepiej widać zróżnicowanie kolorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.