PiotrG Napisano 13 Grudnia 2012 Share Napisano 13 Grudnia 2012 Witam, Modelarstwem bawiłem się kilkanaście lat temu, jeszcze jak byłem nastolatkiem. Wtedy po prostu kleiłem modele, bez jakiejś wyrafinowanej obróbki, nie mówiąc już w ogóle o malowaniu. Teraz, po latach, całkowicie przypadkiem wróciłem do tego hobby (kupiłem zauważony przypadkiem w hipermarkecie dwupłat z Revella) i znów połknąłem bakcyla. To, co mnie najbardziej zaczęło pociągać, to duże żaglowce. Stwierdziłem jednak, że najpierw muszę mieć trochę więcej doświadczenia, szczególnie myśląć o olinowaniu, żaglach, etc. W związku z tym żona poddała mi pomysł Titanica. Zakupiłem 1:400 z Academy w wersji Centenary Edition. Pakiet super, do tego (po wielotygodniowej lekturze ModelWorka) w międzyczasie zakupiłem sporo chemii, szpachl, narzędzi, etc. i do tego aerograf oraz farby akrylowe (dwupłat malowałem Revellami emaliowymi pędzlem). No i stwierdziłem, że Titanic to jeszcze też za dużo jak na mnie. Aby poćwiczyć z nowymi narzędziami, chemią - i przede wszystkim aero - kupiłem dużo prostszy model - Queen Elizabeth II, w - jak się później okazało - zabójczej skali 1:1200... No więc zacząłem od zmiany lupy na taką z większym powiększeniem. Galerię tego modelu można zobaczyć tu: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=77&t=35312 Przyszła pora na Titanica. Wnętrze zestawu po prostu mnie zachwyciło. Pieknę detale, sporo (jak dla mnie oczywiście) elementów. Do tego drewniany pokład oraz dwa arkusze blaszek (jeden złoty, drugi już wstępnie pomalowany na biało). Po przeglądnięciu sieci i relacji z kilku budów (w większości na zagranicznych forach) zdecydowałem się dokupić trzy arkusze blaszek z Tom's Modelwork: ramki okien, dodatkowe detale oraz krzesełka-leżaczki pokładowe. Jak przyjdą, to zamieszczę foto. Z góry przepraszam za słownictwo - niestety terminologia okrętowa jest mi całkowicie obca. Chętnie przyjmę wszelkie poprawki Prace rozpocząłem od oszlifowania dna kadłuba - była tutaj dość brzydka bruzda od złączenia form. Użyłem do tego papieru 400, następnie 1000 (na mokro) i 2000 (na mokro). W niektórych miejscach wykorzystałem pilniki Squadrona coarse -> fine. Jako, że chciałbym wykonać podświetlenie modelu (wewnątrz paski ledowe plus rozprowadzenie świateł zewnętrznych, punktowych światłowodami) oraz w jednym z kominów umieścić generator dymu, muszę model pod to przygotować. Zacząłem od nawiercenia otworów w kadłubie (okna są fabrycznie tylko napunktowane - nie są na wylot). Wykorzystałem do tego wiertła o dwóch średnicach (bo okna są w dwóch rozmiarach) - 1mm. oraz 1.5mm. Niestety nie dorobiłem się Dremmelka ani niczego podobnego, wykorzystałem więc wiertło 1mm z uchwytem sześciokątnym (do wkrętarek oraz wkrętaków z wymiennymi bitami) oraz standardowe wiertło 1.5mm w dodatkowym uchwytem z końcówką sześciokątną. Otworów jest tutaj cała masa - nawiercanie zajęło mi prawie 2 tygodnie (niestety praca+obowiązki domowe + zabawa/zajęcia z półtorarocznym synkiem zajmują cały dzień - mam od 0,5 do 2h wieczorami na hobby). Po nawierceniu przeszlifowałem wnętrze, aby pozbyć się resztek i jeszcze raz każdy otwór nawiercałem, aby pozbyć się tego, co weszło spowrotem do środka. Następnie zająłem się podstawką pod model. Zamierzam wykorzystać zasilacz 12V wtyczkowy, pod podstawką będzie tylko do niego gniazdko, na podstawce dwa przyciski (jeden do oświetlenia, drugi od dymiarki), przez jedną z "nóg" będzie przechodzić okablowanie. Chcę jednak, aby można było przez przeszkód zdejmować model z podstawki, w związku z tym potrzebna jest wtyczka i gniazdko. Jako wystarczające wybrałem gniazdko mini-jack stereo (masa + dwa separowane kanały) - dzięki czemu przez tylko jeden taki element przejdzie cała elektryka. Dodatkowo gabarytowo pasuje idealnie. W związku z tym jeden z "uchwytów", na który mocuje się kadłub ponacinałem i wyszlifowałem tak, aby dało się w niego wkręcić posiadany wtyk. Następnie zająłem się nóżkami - jedną z nich musiałem trochę w środku wydrążyć, aby zmieścić tył wtyku, musiałem też usunąć elementy wchodzące do powyższego "uchwytu". Teraz pora na samą podstawkę - nawiercamy dziurę na okablowanie. Poprzykładałem sobie jeszcze wszystkie elementy z podstawki, aby sprawdzić, że na pewno wszystko pasuje (jeszcze bez kleju): Teraz otwory na przyciski - znalezione na Allegro, pasujące stylistyką. Pora na gniazdko w kadłubie. Wykorzystam takie nakablowe: W ten sposób - wewnętrzny element będę chciał umieścić tak, aby był na równi z powierzchnią kadłuba. Od wewnątrz podkleję kawałkiem arkusza polistyrenowego, który "wejdzie" mi pomiędzy ten element wewnętrzny, a nakręcaną obudowę - dzięki temu będzie się to trzymać o wiele lepiej, niż gdyby to tylko przykleić do kadłuba (eliminujemy ryzyko "wpadnięcia" przy zakładaniu na podstawkę). A więc po kolei: powiększamy otwór w kadłubie: Zaklejamy od wewnątrz kawałkiem arkusza polistyrenowego: I na koniec nawiercamy w nim otwór o węższej średnicy (takiej, aby tylko przeszedł gwint elementu wewnętrznego). Wszystko OK, można przystępować do malowania. Ale o tym w następnej części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 14 Grudnia 2012 Dziś krótki update. Zgodnie z sugestią w innym wątku forum nawierciłem jeszcze hol w kadłubie, następnie pokryłem go podkładem, tak samo bazę podstawki. Odstawione do wyschnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 14 Grudnia 2012 Share Napisano 14 Grudnia 2012 No, w końcu mam pierwsze miejsce na widowni Ładny start, brak in-boxa wspaniałomyślnie wybaczam, jest już dość IB Titanica z Academy na forum Swoją drogą, jest to chyba jeden z najczęściej oświetlanych modeli w ogóle Działaj dalej, popcorn się praży a piwo chłodzi w oczekiwaniu na ciąg dalszy PS. Jeśli chodzi o poprawki w terminologii, masz to jak w banku, przed tym nie uciekniesz na tym forum PS.2. Wypowiedziałeś magiczne słowo: Żaglowce Po Titanicu może byś spróbował czegoś takiego?:http://www.mojehobby.pl/products/Cotre-Kurun.html Nie powinien być specjalnie skomplikowany, a można z nim parę fajnych rzeczy zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 15 Grudnia 2012 Tak, nie robiłem inboxa, bo już tyle razy to na forum widziałem, że stwierdziłem, że nie ma sensu. Jak przyjdą blaszki z Toms Modelworks to na pewno umieszczę - fajne uzupełnienie dla tych z zestawu. Cotre Kurun - wygląda przyjemnie na wprawkę do żagli, może więc rzeczywiście od niego zacznę. Zastanawiam się tylko, czym można by zastąpić plastikowe źagle, bo takie mi kompletnie nie pasują? Natomiast następnie myślę o Black Swan ze Zvezdy - bardzo mi się spodobał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 16 Grudnia 2012 Share Napisano 16 Grudnia 2012 Mówisz, masz http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=89&t=16282&hilit=glorieux&start=150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 17 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2012 Dzięki. Widzę, że to płótno namoczone w różnych roztworach. Ale to jakieś zwykłe płótno jak np. z prześcieradła, czy specjalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 18 Grudnia 2012 Share Napisano 18 Grudnia 2012 Batyst, Panie Kolego, Batyst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 18 Grudnia 2012 Share Napisano 18 Grudnia 2012 no ja w sumie też mam model z academy ale na 100 rocznicę edycja kolekcjonerska jak skończę robić wrak zabieram sie za niego i tez robię oświetlenie ledami i światłowodem więc czekam z niecierpliwością na Twoje postępy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 18 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2012 @grumsha - Tak, to jest dokładnie ta sama edycja kolekcjonerska na 100 rocznicę (czarne pudełko). Do tego dokupiłem blaszki z Tom's Modelwork (bo tych w zestawie jest dość skromnie). @Forest - wielkie dzięki, już wiem, czego będzie trzeba szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 18 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2012 Dziś pora na kolejny update. Przed malowaniem zeszlifowałem jeszcze "TITANIC" z kadłuba - oryginalnie powinien być wklęsły, a nie wypukły. W dodatku w tej edycji dodano naklejkę ze złotymi napisami, więc to i tak ze sobą by kolidowało (przy okazji - czy ktoś wie, jak nakłada się takie naklejki? Nie jest to kalkomania, tylko "zwyczajna" naklejka...). Kadłub wewnątrz pomalowałem najpierw na ciepło-żółtą barwę (Orange-Yellow + Yellow w proporcji 1:9), następnie, aby trochę osłabić efekt, nałożyłem na to lekką chmurkę białego. W ten sposób w połączeniu z ciepłobiałymi ledami, które zamierzam zamontować, uzyskałem lekko żółte światło w oknach. Zewnętrze kadłuba pomalowałem idąć od dołu - najpierw poniżej linii wodnej Hull-Red z Tamiya, następnie Flat Black z Gunze i na górze pasek 0.8mm (plus-minus ) Gunze Gold. Maskowałem taśmami papierowymi Tamiya, poza tyłem, który jest zaokrąglony - tutaj konieczna była tasma winylowa 3M. Wszystko zabezpieczyłem trzema warstwami matowego Cleara z Gunze. Następnie zamontowałem gniazdko mini-jack. Jak widać na poniższym obrazku, udało się je idealnie wyrównać poziomiem z dnem kadłuba. A tu od wewnątrz, z przylutowanymi już kabelkami - kanał lewy to obwód oświetlenia, kanał prawy idzie do wytwornicy dymu. Jednocześnie pomalowałem podstawkę (Gunze Flat Black), za wyjątkiem nóżek - chromowane pozostawiłem bez zmian, a ich górną część - błyszczący Gunze Black. Zmontowałem całość do kupy, i prezentuje się jak poniżej: Tło na tej chromowanej tabliczce powinno być pomalowane na czerwono - jednakże mnie się to nie podoba, zostawiam złote. Poniżej widać dokładniej umocowanie wtyku mini-jack w nóżce: A tu zlutowane obwody pod spodem: Gniazdo zasilające jest na razie przylutowane dla testów (z resztą widać, że pomylone ma kolory kabelków - czerwony z niebieskim na odwrót). Docelowo będzie kwadratowe, przyklejone pod postawką - muszę tylko takie zamówić na Allegro. Na koniec przylutowałem pasek ledów do jednego z obwodów w kadłubie: Dokładne przycięcie i umocowanie wewnątrz ze względu na późną porę musiałem zostawić już na następny raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 no jak narazie wygląda super świetny pomysł z tym jeckiem może zgapie od Ciebie jak bede robić swój model :P proponje spróbować dac żółty papier albo do pieczenia albo cos podobnego i zakleić okienka i zoabaczyć jak bedzie wyglądać bo ja robilem to samo w swoim z revella i nie podobało mi się to, że było widać dość mocno ledy jak sie przechodziło wzrokiem po burcie ale co kto lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2012 Tzn. ja planuję wykorzystać Clear Fixa, żeby w każdym oknie wstawić szybkę. Co prawda to kilkaset okienek do zrobienia (ugh) i w dodatku nie bardzo jeszcze wiem, czy będzie to dobrze wyglądać. Dlatego najpierw na kawałku płaskiego plastiku z ramki zasymuluję burtę - nawiercę otwory 1mm i 1.5mm, pomaluję identycznie jak kadłub i następnie nałożę ClearFix na okienka - jak efekt będzie OK, to poświecę trochę czasu (pewnie znów z tydzień - dwa), żeby każde okienko zakleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 20 Grudnia 2012 Share Napisano 20 Grudnia 2012 Super pomysł i świetnie Ci idzie. Oby tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BALROG Napisano 21 Grudnia 2012 Share Napisano 21 Grudnia 2012 mała sugestia pomaluj kadłub w środku czarna farbą bo będzie ci światło przenikało przez wszystkie szczelinki i tam gdzie jest cieńszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2012 Tak, tak, od wewnątrz najpierw poszedł Mr Hobby Primer (ma właściwości izolujące swiatło), następnie czarna farba, a dopiero później biały+żółty. Już nawet testowałem, jak to świeci, fotki niebawem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2012 Pora na kolejny update Umiejscowiłem i przykleiłem pasek ledów wewnątrz kadłuba. Zrobiłem lekką eSkę, aby ominąć otwory mocujące podstawy. Na razie trzyma się to tylko na kleju samej taśmy, podkleję to jeszcze CA, ale dopiero pod koniec, gdy już cały model będzie na ukończeniu - na pewno będę jeszcze musiał dolutować do paska "przedłużenie" w postaci mniejszych pasków lub pojedynczych LEDów, z których będzie rozprowadzane oświetlenie punktowe światłowodami. Model sumarycznie jest w takim stanie: W międzyczasie przyszła potrzeba skonstruowania "suchego doku" Mały kontekst: mieszkam w bloku, w mieszkaniu z jednym pokojem i dużą kuchnią wraz z jadalnią - razem z żoną i półtorarocznym synem. Niewielka ilość miejsca i dość odległa perspektywa przeprowadzki do czegoś większego (zaraz zaczyna się budowa - przeprowadzka gdzieś w 2014) spowodowała, że musiałem improwizować, aby móc się pomieścić z moim hobby (sam model ma długość prawie 70cm - jak widać na zdjęciach prawie cały stół kuchenny/jadalni. W związku z tym wykorzystałem "dach" mebli kuchennych (szafek wiszących). Wszak jest to spory kawałek niewykorzystanej przestrzeni (długość jakieś 5m, szerokość 60cm i ok 40cm do sufitu, aczkolwiek nie mogłem wykorzystać w całości - bo żona nie pozwoliła by, aby się to tak strasznie rzucało w oczy w kuchni, w szczególności gościom - a ja też "graciarni" z kuchni robić nie chciałem). W sumie wszystko całkiem ładnie się mieści (no może poza kompresorem, który jako jedyny widać z dołu, ale żona nie robiła problemu ). Problemem jednak jest to, że ze swojej natury w kuchni się gotuje i smaży. Tłuszcz podczas smażenia paruje i później osadza się w wielu miejscach (w większości na okapie, ale także w małych ilościach np. na "dachu" szafek). W efekcie na moich szpargałach zaczęły się pojawiać małe tłuste plamki. Wiadomo - dla modelu to nic dobrego, w związku z tym musiałem wymyślić coś, co go z jednej strony ochroni, a z drugiej pozwoli np. spokojnie schnąć farbom. I w ten sposób wykorzystująć puste ramki z wyprasek oraz kawałek folii malarskiej powstało coś takiego: Zdaje egzamin wyśmienicie Wracając do głównego wątku, kadłub zyskał jeszcze śruby napędowe (które po wycięciu z ramek trzeba było jeszcze w miejscach odcięcia "dotknąć" złotą farbą) oraz wewnątrz belki poprzeczne. Następnie zabrałem się za pokłady przedni i tylni. Jako, że w zestawie jest drewniany pokład, trzeba było wyeliminować z wyprasek kilka elementów (niestety Academy do tej edycji specjalnej dało zwykłe pokłady + drewniane i informacje jak to wszystko połączyć, zamiast dedykowanych pokładów-wyprasek pod drewniane). Tutaj mały zonk - instrukcja jest nieprecyzyjna. Trzeba ją jeszcze skonfrontować z informacjami odnośnie blaszek, gdyż tam też są informacje o eliminacji niektórych elementów. Oznakowałem je i zacząłem wycinanie skalpelem: Po wycięciu maskowanie i malowanie elementów, których drewniane pokłady nie przysłonią - najpierw elementy i ściany białe (Mr Hobby Flat White), następnie elementy czarne (powinno być Flat Black, ale mi zabrakło a są Święta i nigdzie nie kupię, więc zastosowałem Mr Hobby Black + przejadę po tym lakierem matowym - wyjdzie praktycznie na to samo), na końcu brązowe (Mr Hobby Red Brown). Na ostatnich dwóch zdjęciach powyżej widać na środku tylniego pokładu nalepione i zaszpachlowane miejsca po ławkach - wycięcie ławek pozostawiło dziury w pokładzie, przez które mogłoby prześwitywać światło, niezbędna była zatem interwencja. Kolejnym krokiem jest dodanie brązowego koloru do połowy wysokości ścian (dolna połowa powinna być brązowa, górna powinna być biała). Niezbędne jest tylko wyznaczenie tej "połowy". Dlatego też wyciąłem z wyprasek niezbędne białe elementy kadłuba i przyłożyłem je (bez obróbki i klejenia) razem z pokładami do kadłuba. Na poniższych screenach przytrzymałem dokładniej palcem - biorąc pod uwagę, że kadłub od wewnątrz powinien być całkowicie brązowy (poza lekko łukowatymi elementami tego białego już elementu - pozostaje biały), to po takiej przymiarce można na ścianach wyznaczyć granicę brąz-biel. Aby jednak dokładnie wyznaczyć granicę brąz-biel postanowiłem najpierw odpowiednio obrobić te białe elementy kadłuba (poza standardową obróbką trzeba odciąć relingi - docelowo będą zamiast nich elementy fototrawione) i je przymocować. W związku z tym zabrałem się za to, i zauważyłem błędy w modelu Academy... Pierwsze, na co zwróciłem uwagę, to kojarzony przeze mnie tył kadłuba - widać na poniższych zdjęciach (i na jednym z powyższych, gdzie jest całość przyłożona do "głównego" kadłuba), że brakuje niektórych otworów okiennych z tyłu. Jest tak: a powinno być tak: (żródło - wikipedia, File:Titanic stern.jpg) W zwiazku z tym zanim będę kontynuował, najpierw dokładniej sprawdzę w materiałach zdjęciowych, jak to powinno wyglądać i skoryguję te elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 26 Grudnia 2012 Super Moderator Share Napisano 26 Grudnia 2012 Fajnie to wychodzi.... Miło się spogląda na tę pracę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 27 Grudnia 2012 Share Napisano 27 Grudnia 2012 Kiedyś bardzo interesowałem się historią Titanica, teraz trochę mniej mnie to zajmuje, ale dalej lubię co nieco poczytać i pooglądać w temacie. Ładnie to wygląda, powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forest Napisano 28 Grudnia 2012 Share Napisano 28 Grudnia 2012 Przemaluj te śruby!!! Ten badziewny kolor plastiku nie nadaje się do niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 auć Muszę powiedzieć, że mnie się nawet podobały te chromowane śruby. Ale ok, zastanowię się nad przemalowaniem tego Goldem Gunze. Ale zostawię to na później, właśnie pochłonęła mnie lektura kilku stron o Titanicu - wygląda na to, że na obecnym etapie nie tylko do przeróbki mam otwory okienne na przodzie i tyle kadłuba, ale także do przeróbki są te pokłady, które już malowałem - brakuje wnęk - dość sporych elementów i aż mnie dziwi, że Academy aż tak bardzo uprościło to w modelu. Jak tylko dokładnie wszystko wymierzę i oznaczę na elementach to opublikuję tu zmiany, jakie trzeba wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grumsha Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 chodzi Ci o wnęki na pokładzie dziobowym i rufowym :>? w miejscu gdzie wchodzi sie na dziób i rufe? kolo schodków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Taaaak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Przeanalizowałem poprawki dziobu i rufy. Po kolei, najpierw dziób - w oryginale wyglądało to tak: Natomiast Academy zrobiło to tak (zdjęcie, które było już poprzednio): Jak więc widać, Academy zrobiło to symetrycznie, po 15 otworów okiennych na każdej z burt. Natomiast w oryginale wcale symetrycznie nie było - lewa burta miała 16 otworów, a prawa 15. Academy odwzorowało więc dobrze tylko prawą burtę, lewa jest do poprawki - jeden z otworów trzeba zaszpachlować i zamiast niego zrobić dwa blisko siebie. Teraz rufa, w oryginale: Widać, że powinno być symetrycznie po 16 otworów na burtę - Academy zrobiło tylko 11. Trzeba dodać po 5, będę musiał dokładniej wymierzyć, czy wystarczy dodać, czy trzeba będzie któreś przenosić/przerabiać. Teraz wracając do tematu pokładów - Academy zrobiło tak: Natomiast powinno być inaczej. Plany - z lewej pokład rufowy, z prawej dziobowy. Renderingi (niestety nie udało mi się znaleźć oryginalnych zdjęć): Dziób: Rufa: Czeka mnie zatem trochę zabawy z dodaniem tych wnęk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SamP Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Z przodu też sprawdź, czy nie trzeba niektórych otworów poprzenosić. Na lewej burce widać dosyć charakterystyczne skupienie 5 otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrG Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Tzn lewa burta przod ma skupienia: 4-4-2-2-1-2-1, academy zrobilo 4-4-2-2-1-1-1, wiec przedostatnia 1 do zaszpachlowania i do zrobienia od nowa na 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.