Woit Napisano 23 Lutego 2013 Share Napisano 23 Lutego 2013 Czysto, schludnie, ładnie, mi się podoba. Mam pytanie odnośnie kilku etapów wstecz, jeśli gdzieś było to nie bijcie, po prostu nie widzę. Maskowanie to taśma + fluid widoczny na jednym ze zdjęć? Czy taśma to zwykła tamka? Tak fajnie ją wyginasz w te esy floresy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 23 Lutego 2013 Autor Share Napisano 23 Lutego 2013 Maskowanie to taśma + fluid widoczny na jednym ze zdjęć? Tak. Czy taśma to zwykła tamka? Tak, najzwyklejsza Tak fajnie ją wyginasz w te esy floresy. Przy odpowiednio cienkim pasku i odrobinie wprawy możesz ją wyginać w chiński paragraf... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 23 Lutego 2013 Share Napisano 23 Lutego 2013 Dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 3 Marca 2013 Autor Share Napisano 3 Marca 2013 Coraz bliżej finiszu. Wash AK, trochę sproszkowanych pasteli, werniks z matowej Pactry. Jeszcze tylko łopaty śmigła, antena na grzbiecie, trochę srebrnej kredki tu i ówdzie i będzie gotowy. Trochę niefartowny ten model - odłamała mi się lewa goleń, lusterko, pitot, wyloty luf. Więc siedziałem dzisiaj, nawiercałem i kleiłem te różne duperele. Ogólnie sporo ciekawych spostrzeżeń co do technologii i kolejności poszczególnych czynności. Szczególnie próba wykonania okopceń suchą pastelą na Sidoluxie - siedziałem i drapałem się w głowę: co tak kulawo idzie... Muszę jeszcze pokombinować z łoszami AK, bo jakoś tak nie do końca zadowolony jestem. Następnym razem zamiast Sido użyję półmatu Micro to nie będzie się tak wycierać (chyba??). Korci mnie też żeby spróbować z olejną farbą prosto z tubki na cały model. Pactra jako werniks jest taka sobie - wyszedł taki trupi mat - model wygląda w realu jakby był bardzo zakurzony, mimo, że mocno lakier rozcieńczyłem. Tak czy owak - ćwiczenie czyni mistrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 Pomijając błędy producenta bardzo sympatycznie wyszła Ci ta czternastka. Tylko, czy mi się zdaje, czy na przejściu skrzydło kadłub od spodu zanikły linie podziału blach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 spitek fajny sido jest ok tylko kilka warstw musisz z aero polozyc ,a co do pactry to lipa faktycznie ja uzywam matu z valleyo zmieszanym z sido Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 3 Marca 2013 Autor Share Napisano 3 Marca 2013 Tylko, czy mi się zdaje, czy na przejściu skrzydło kadłub od spodu zanikły linie podziału blach? Na przejściu wyszlifowałem dziurę. Uznałem, że za cienko jest, żeby cokolwiek tam rzeźbić. sido jest ok tylko kilka warstw musisz z aero polozyc Tak zrobiłem - wyszło ładne lustro. Ale mam wrażenie, że właśnie dlatego łatwo się łosz z linii wymywa, szczególnie na kalkach, dlatego chcę spróbować półmatu. Oczywiście jest jeszcze opcja, żeby dłużej poczekać z wycieraniem. Przetestuję. I tak sporo się przy drugim modelu nauczyłem. Jakkolwiek niedoskonałe byłoby dzieło trzeba zachować radość z tworzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 3 Marca 2013 Share Napisano 3 Marca 2013 cos z ty "lustrem" i wymywajacym łoszem jest na rzeczy ,ja chce przetestowac łosz na podkładzie i przed malowaniem tutaj jest http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=28272&page=5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 25 Marca 2013 Autor Share Napisano 25 Marca 2013 No. 2 uznałem za skończony: Galerii nie robię bo jeszcze nie czas Ogólnie: 1. oblepianie kalkami - jak coś jest do położenia to należy to zrobić wcześniej, a nie w ostatniej chwili; 2. bezbarwny mat Pactry w czystej postaci jest zbyt matowy - model wygląda jak by był zakurzony; 3. jak coś pójdzie nie tak z kalkami, lepiej poczekać z ich usuwaniem, bo inaczej można je razem z farbą zdjąć. Mniej więcej załapałem co i jak, w jakiej kolejności. A reszta... cóż - kwestia praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 26 Marca 2013 Share Napisano 26 Marca 2013 Mnie się podoba. Jeśli idzie o wykonanie, bo sama bryła Spitfire w wydaniu Academy jest taka jakaś... dziwna? Z kalkami nie ma prawa nic pójść nie tak! Trzeba sie maksymalnie skupić i skoncentrować, bo błędy trudno później skorygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 26 Marca 2013 Autor Share Napisano 26 Marca 2013 Mnie się podoba. Jeśli idzie o wykonanie Dzięki, mnie też. Jak na No.2 po tylu latach uznałem, że nie jest źle bo sama bryła Spitfire w wydaniu Academy jest taka jakaś... dziwna? Dziwna? - to jest pokraka a nie Spitfajer. Skończyłem go dlatego, że leżał w pudełku napoczęty i jako test model wymagał mniej pracy. Chociaż i tak cieszy moje oko, mimo wszystko. Z kalkami nie ma prawa nic pójść nie tak! Trzeba sie maksymalnie skupić i skoncentrować, bo błędy trudno później skorygować. Jak coś nie ma prawa pójść nie tak to i tak pójdzie. W tym przypadku jedna kropla Hypersola na lewą kokardę kadłubową za dużo i kalka zaczęła się palić. A jak ją zacząłem ściągać to razem z farbą do gołego plastiku. Niewiele zabrakło żeby Spit odbył swój ostatni lot, ale zawziąłem się i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.