MOPAR Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Witam. Niedawno zacząłem budowę Plymouth'a Superbird'a firmy Monogram. Model jest dosyć stary, 1987 rok , ale za to bardzo dokładny. Jak narazie zrobiłem napisy na kołach i pomalowałem kaste sprayem Tamiya TS22, na początku pojawiły się jakieś białe kropki ale po drugiej warstwie zeszły i już jest dobrze, ale i tu mam jedno pytanie-jak teraz wyszlifować kaste żeby się wszystko wygładziło? Poniżej są zdjęcia z super ptakiem Zapraszam do komentowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misioptys Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Powodzenia w budowie, przypomina mi sie Gran Turismo 2 , tam pierwszy raz spotkalem i jezdzilem Superbirdem. A do szlifowania ja uzywam micromesha 4000 lub 6000. Miedzy warstwamy mozesz tez uzyc najdelikatniejszej pasty polerskiej Tamiyi, wszystko zalezy jak bardzo chropowata jest powierzchnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Model bardzo ciekawy i również mi sie podoba, przyłóż się do budowy. Pierwszy grzech to malowanie bez podkładu, tak sie nie robi, farba może odłazić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Krzychu126 Ależ podkład jak najbardziej jest, więc chyba będzie rozgrzeszenie misioptys Gdzie można taki papier dostać i czy papier wodny o gradacji 4000 da ten sam efekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 A to dachu nie malowałeś podkładem? Tak, papier wodny jak najbardziej sie nadaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misioptys Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 misioptys Gdzie można taki papier dostać i czy papier wodny o gradacji 4000 da ten sam efekt? Micromesh kupuje przez internet, na e-bayu. Papier wodny da rade, moze byc nawet 2500, ale trzeba byc bardzo delikatnym i uwazac na krawedzie bo moga wystapic przecierki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Dachu narazie nie malowałem bo dach ma być skórzany i jest taki chropowaty a podkład by go wygładził. misioptys Dzięki za radę, napewno z niej skorzystam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Podkład by wygładził fakturę skóry na dachu? No ale to chociaż słupki było pomalować. Dokładny? Pierwsze co się rzuca w oczy to wycieraczki, akumulator i zbiorniczki na płyny ustrojowe zlane razem z kabiną. Bryła modelu ciekawa jak to u amerykanów, ale żeby był z tego fajny model to jednak trzeba trochę pracy. Powodzenia w dalszej budowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Co do silnika to mam już plany a dokładnie to wzorzec więc jak plany wyjdą to będzie cacy. Na belki będę kładł taśmę chromową bo była kiedyś na forum ładna AAR Cuda z taką taśmą i dobrze to wyglądało. Nie mam zamiaru poprostu zrobić tego modelu na odwal bo uwielbiam Superbirda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 Po dłuższej przerwie związaną z maturą przyszedł czas na dalszą budowę Superbirda. Zrobiłem koła, podwozie i przednie zawieszenie co zresztą widać na zdjęciach, zapraszam do komentowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 Mam jedno pytanie, z czego najlepiej zrobić przewody zapłonowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Z cienkiego drucika możesz lub z ramki od części, musisz ją podgrzać nad ogniem i rozciągnąć w "niteczkę" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 Recykling taki co wole jednak drucik, tylko jakiej średnicy użyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 To juz dobierasz sobie na oko co tam masz, bierzesz taki żeby wyglądał w miarę realnie na silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 No dobra, dzięki, napewno w najbliższym czasie coś dobiorę Silnik więc narazie jest bez kabli i prezentuje się tak(przepraszam za jakość zdjęć, ale mam słabe światło): No i jeszcze przymiarka jako tako, bo za komorę się jeszcze nie wziąłem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Dalsze postępy w budowie, zrobiłem tylne zawieszenie, wydech i zacząłem robić komorę silnika. Zapraszam do komentowania. No i przymiarka na sucho: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 Kolejna aktualizacja. Tym razem zrobiłem dach, słupki i komorę silnika. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Winyl na dachu fajnie wyszedł. Dach miał taką fakturę, czy stosowałeś jakieś specjalne zabiegi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterJanek Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Cześć, dach rzeczywiście fajny ma ten kolorek. Widzę, że korzystasz z "patentu na chromy" - wycięte paski z wewnętrznej strony opakowania po chipsach. Sam stosowałem i nawet się sprawdza. Na dachu wygląda to porządnie, ale na słupkach możesz jeszcze poprawić, tzn. widać tam klej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOPAR Posted June 30, 2013 Author Share Posted June 30, 2013 Winyl na dachu był fabrycznie, tylko go pomalowałem. Z folią to prawda jutro postaram się ją poprawić. Model jest już prawie skończony. Jutro tylko muszę dokończyć silnik, cała buda jest już zrobiona, wraz z dziobem ale niezrobiłem zdjęć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.