Jump to content

Volvo fh-16 globetrotter xl "show car"-italeri


sushi79
 Share

Recommended Posts

Czekając na kalki do subaru postanawiałem zacząć nowy projekt ,tym razem będzie to mój drugi w karierze samochód ciężarowy -volvo fh16 . Chce go zrobić jako taki show car auto tylko na pokazy, wiec bez żadnego washa.

To co do tej pory zrobiłem to skleiłem silnik i dodałem kilka elementów, teraz mam takie pytanie czy tak mnie więcej to może wyglądać i czy miejsce łączenia dwóch polówek silnika za szpachlować czy tylko zeszlifować ranty.

 

20130416_181439.jpg

20130416_172412.jpg

20130416_181454.jpg[/url]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

samo zeszlifowanie niewiele da; musisz to czymś uzupełnić; poza tym przejrzyj dokładnie spasowanie połówek bloku, bo to Italeri i już na fotach wygląda,że się ździebeczko rozjeżdża; szczególnie w tyle skrzyni biegów...

Link to comment
Share on other sites

Czekając na kalki do subaru postanawiałem zacząć nowy projekt ,tym razem będzie to mój drugi w karierze samochód ciężarowy -volvo fh16 . Chce go zrobić jako taki show car auto tylko na pokazy, wiec bez żadnego washa.

To co do tej pory zrobiłem to skleiłem silnik i dodałem kilka elementów, teraz mam takie pytanie czy tak mnie więcej to może wyglądać i czy miejsce łączenia dwóch polówek silnika za szpachlować czy tylko zeszlifować ranty.

 

Hej,

Muszę przyznać, że nie rozumiem Twojego dylematu i pytania. Jeżeli połączone części nie są spasowane to odpowiedź jest oczywista. Wiadome jest, że Italeri nie rozpieszcza nas jeśli chodzi o jakość i spasowanie elementów (oraz odzwierciedlenie rzeczywistości).

 

Możesz podać więcej szczegółów na temat który model FH16 budujesz? Silnik to jak rozumiem 'fantazja modelarska'?

Będziesz budował prosto z pudła, czy postarasz się poprawić błędy Italeri?

 

pozdrawiam,

k.

Link to comment
Share on other sites

Jest to taki zestaw

italeri-volvo-fh16-globetrotter-xl.jpg

 

a czy cos poprawie?..to tak jak wcześniej pisałem to jest moja druga ciężarówka i nie wiem co jest z nią nie tak, jeśli mam cos poprawiać to powinienem wiedzieć jak wygląda prawdziwa. A za bardzo nie wiem jak na razie szukam i szukam po necie...Regis nie denerwuj się tak forum chyba jest po to aby się może zapytać o ewentualna podpowiedz..a czy będę robił prosto z pudelka ...będę chciał zrobić taki show truck wiec pewnie cos pozmieniam ,dołożę...

Link to comment
Share on other sites

a czy cos poprawie?..to tak jak wcześniej pisałem to jest moja druga ciężarówka i nie wiem co jest z nią nie tak, jeśli mam cos poprawiać to powinienem wiedzieć jak wygląda prawdziwa. A za bardzo nie wiem jak na razie szukam i szukam po necie...Regis nie denerwuj się tak forum chyba jest po to aby się może zapytać o ewentualna podpowiedz..a czy będę robił prosto z pudelka ...będę chciał zrobić taki show truck wiec pewnie cos pozmieniam ,dołożę...

 

Hej,

ale ja się nie denerwuję, jeśli napisałem coś co Cie uraziło, to przepraszam. Nie miałem intencji atakować. Dobrze, że pytasz. Myślę, że odpowiedzi się znajdą.

Na początek coś ode mnie:

Dobrze, że wrzuciłeś okładkę bo w takim razie silnik kompletnie nie pasuje. Tutaj Italeri skopało sprawę dokumentnie. Ten silnik który dodali do modelu to (i tak marna replika) silnik od F12 (nawet nie od F16). FH które budujesz to model po facelifting'u który dostał także nowe silniki, w Twoim przypadku (czyli FH16) powinien to być D16 z literką większą od 'a' i 'b' (D16A i D16B były używane przed modernizacją). Po czym poznać stary i nowszy? Najprościej po kształcie miski olejowej. Starsze miały ją lekko owalną (jak u Ciebie), nowe idą bardziej regularny kształt. Turbina została także przeniesiona z 'tylu' bloku na jego prawą stronę. Trzecim elementem jest głowica silnika - jednolicie przykrywająca.

Wrzuć w google volvo D16a engine, a potem volvo D16C engine. Od razu wyłapiesz o czym tu napisałem.

 

Więc ... albo nie podnosić kabiny i udawać, że jest OK albo ... coś próbować przerobić.

 

Druga sprawa to rama. Ta z pudła też jest od poprzedniego modelu czyli od 'F'. O ile zawieszenie na resorach jeszcze jakoś można przełknąć, choć z trudem, to długość ramy i jej kształt na końcu jest nieprawidłowy.

 

Trzeci element to tylne błotniki. O ile pamiętam Italeri poleciało starymi formami (od 'F'-ki) i zrobiło je 'okrągłe' co jest oczywiście błędem. Tutaj chyba można zrobić mały wybieg i odciąć górę i pozostawić w formie 'rozpiętej', albo dobrać coś z żywicy (ewentualnie podłubać samemu).

 

Tak na szybko to jest tyle ile pamiętam a propos tego modelu po konfrontacji z rzeczywistością ;)

 

Pytaj jeśli coś się pojawi.

 

Mam nadzieję, że ktoś z forum coś dorzuci jeszcze.

 

... a zapomniałem o kilku detalach we wnętrzu, ale o tym można podyskutować później.

 

pozdrawiam,

k.

Link to comment
Share on other sites

O to co udało mi się zrobić z silnikiem, jest jeszcze nie kompletny ale chce się podzielić moja praca...tak jak wcześniej pisałem będzie to truck show wiec postanowiłem ze silnik też będzie w innym kolorze aniżeli w kolorach jakich maluje volvo swe silniki...

20130419_172156.jpg

20130419_172225.jpg

20130419_174746.jpg

20130419_174738.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

silnik i skrzynia zaczynają kolorami przypominać te prezentowane na wystawach i w katalogach. Całkiem zgrabnie to wygląda. Czy mi się wydaje, czy 'przeniosłeś' turbinę na prawą stronę (czy tak już jest w pudle)?

 

Masz pomysł na kolor ramy i kabiny?

 

Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

siedzę i kibicuję. W kilku miejscach rzucają się w oczy dziwne pofałdowania na elementach, jakby nie do końca wygładzone przed malowaniem (element nad turbiną). Trochę razi też rant na chłodnicy.

 

Kolor ramy mi się podoba, w ogóle kolory póki co są fajne. Wygląda jak z katalogu ;) Ciekawi mnie kolor kabiny. A propos kolorów, możesz zdradzić czego użyłeś do pomalowania elementów?

 

Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

No właśnie po pomalowaniu te nie równości na turbinie wyszły szlak mnie z nimi strzela ,chłodnice jeszcze przeszlifuje ,aby uniknąć tego rantu a co do farb to bazuje tylko na tamiya a wiec tak: silnik x-13,rama xf-56,turbina x-31 ,elementy srebrne oraz pokrywa silnika x-32, chłodnia xf-16 . Kabina będzie czerwony metalik z dodatkami chromowanymi

Link to comment
Share on other sites

Przyjemne to dla oka co do tej pory zrobiles. Silnik robi wrazenie i fajnie, ze dodales kilka rzeczy od siebie, ale zeby to mialo rece i nogi to na ramie tez by wypadalo zrobic jakies okablowanie. Dzialaj, dzialaj bo i tak sie niewiele dzieje na forum z dziedziny ciezarowek.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

wiem, że może trochę późno, ale może nie za późno ;)

Kilka fotek elementów z wystaw, z sesji 'show' i katalogów.

 

Kilka ujęć skrzyni biegów I-shift (nie jest to najnowsza wersja z FH v.4) montowany w FH/FH16

(BTW sorry za białe tło ... )

20130425_095633.jpg 20130425_095655.jpg

 

20130425_095736.jpg 20130425_100402.jpg

 

Poniżej silnik D13. Z jedną małą uwagą. Widoczny na zdjęciach egzemplarz to wersja montowana w autobusach. Krótko mówiąc spód (miska olejowa) silnika jest trochę inny.

 

20130425_095828.jpg 20130425_095858.jpg

 

20130425_100003.jpg

 

Co do kolorów ' show' i okablowania nie powinno być dużych różnic.

 

Powodzenia i czekam na aktualizację.

Link to comment
Share on other sites

Witam. O to czas na kolejną aktualizacji ..pobawiłem się trochę przy ramie, dołożyłem trochę okablowania-rama nie jest jeszcze skończona jeszcze dojdzie trochę kabli:)

o to jak to wygląda na tę chwile..

 

20130428_103754.jpg

20130428_103809.jpg

20130428_104016.jpg

20130428_104100.jpg

20130428_104211.jpg

20130428_104256.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

bardzo ładnie się to prezentuje. Podoba mi się kolorystyka i detale. Świetny ogólny wizerunek psują babole w postaci niezeszlifowanych rantów (wał napędowy i resory) i ślady po wypychaczach (wnętrze ramy). Zdaję sobie sprawę, że w modelu stojącym na kołach tego pewnikiem nie będzie widać no ale ... ;)

 

Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Pieknie zaczyna to wygladac, czysto i w ogole, podoba mi sie co robisz,...... o szwach juz wiesz, wiec nie bede sie powtarzal po koledze Regis.

Link to comment
Share on other sites

O to kolejna aktualizacji...co się na męczyłem ze zbiornikiem paliwa aby go dobrze po szpachlować to masakra , łączenia były zapadnięte do środka i tworzyły literę "V" musiałem użyć sporo szpachla do wyrównania . O to efekty mojej kolejnej pracy...

 

20130430_155225.jpg

20130430_155237.jpg

20130430_155322.jpg

20130430_155412.jpg

20130430_155440.jpg

20130430_155609.jpg

 

prace idą powoli ale do przodu:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.