Wojciech Butrycz Napisano 20 Kwietnia 2013 Share Napisano 20 Kwietnia 2013 Zawsze chciałem budować modele samolotów, na których latali Polacy na świecie, nawet te które niekoniecznie nosiły dumnie oznaczenia w postaci szachownicy. Jednym z tych modeli był od dawna Gloster Meteor F MK III, z dywizjonu 245 RAF,w którym w 1946 roku latało największa liczba polskich lotników. Trzy lata temu pojawił się na rynku model, który w pełni zasługuje na miano repliki Meteora, a który prezentuję poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 20 Kwietnia 2013 Share Napisano 20 Kwietnia 2013 Bardzo fajny, moje MPMy sa nadal w proszku, choc jednego pokroilem lata temu by wpasowac w niego zestawy CMK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 24 Kwietnia 2013 Share Napisano 24 Kwietnia 2013 Świetny Meteor! Czy linie podzialu kolorów byly w tym egzemplarzu takie poszarpane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZIO BY NAITT Napisano 24 Kwietnia 2013 Share Napisano 24 Kwietnia 2013 Bardzo ładny - to maszyna Żurakowskiego ? PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2013 To nie jest maszyna Żurakowskiego. To jedna z maszyn 245 Dywizjonu RAF, w którym jak wspomniałem, latało w 1946 roku najwięcej Polaków, którzy nie wrócili do Polski. Natomiast model MPM Meteora Mk 8 w wersji High Tech Który zbuduję jako maszynę Żurakowskiego czeka na budowę spokojnie w pudełku. Ten egzemplarz na którym Żurakowski wyczyniał cuda w czasie pokazów, cały w naturalnym kolorze aluminium, pokazany jest na okładce i w środku książki Billa Zuka p.t Janusz Żurakowski Legenda Przestworzy". Oczywiście Żurakowski latał też na F4, T7 i innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysł Napisano 25 Kwietnia 2013 Share Napisano 25 Kwietnia 2013 To jedna z maszyn 245 Dywizjonu RAF, w którym jak wspomniałem, latało w 1946 roku najwięcej Polaków, którzy nie wrócili do Polski. Czy dotarłeś do jeszcze jakichś informacji na ten temat oprócz wzmianki, która jest u Morgały? Natomiast model MPM Meteora Mk 8 w wersji High Tech Który zbuduję jako maszynę Żurakowskiego czeka na budowę spokojnie w pudełku. Ten egzemplarz na którym Żurakowski wyczyniał cuda w czasie pokazów, cały w naturalnym kolorze aluminium, pokazany jest na okładce i w środku książki Billa Zuka p.t Janusz Żurakowski Legenda Przestworzy". Warto dodać, że nie był to zwykły F.8, tylko występująca w jednym egzemplarzu wersja uderzeniowa G.44 F.4 GAF Reaper. Pokaz w Farnborough mozna zobaczyć na filmie http://www.britishpathe.com/video/highlights-of-farnborough-1951/query/farnborough+1951 od ~1:50 min. Oczywiście Żurakowski latał też na F4, T7 i innych. F.8, FR.9, PR.10 ... - pewnie na wszystkich, które wypuścił Gloster do 1952 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2013 Pełna zgoda i bardzo dziękuję za link do pokazu na Farnborough - super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2013 Jeszcze w odpowiedzi Pawłowi: co do udziału Polaków w 245th Squadron RAF, to niestety nie udało mi się nic nowego znależć. Oczywiście co do samej jednostki, a także konkretnego egzemplarza, którego model wykonałem to i owszem, ale muszę przyznać się bez bicia, że jestem zbyt leniwy, jak chodzi o "poszukiwania naukowe" - być może mi coś umknęło. Chętnie "łyknę" wszelkie linki, zdjęcia czy inne informacje, którymi się możesz podzielić. Malowanie MR-Q było możliwe po zamówieniu indywidualnym kalkomanii u znajomego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 26 Kwietnia 2013 Share Napisano 26 Kwietnia 2013 Bardzo fajnie zrobiony kamuflaż. Jesli nie tajemnica, zapytam o technikę użytą do zrobienia przebarwień kolorów na górnych powierzchniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2013 Przebarwienia, te z góry, jak te z dołu, robię naogół suchymi pastelami w kolorach zielonym, oliwkowym, rdzawym, szarym, czarnym naniesionym na kosmetyczne "waciki" ale z koińcówkami z gąbki. Odpryski głównie srebrnym lub szarym ołówkiem Koh-I-Noor, czasami długopisem Pentel Hybrid Gel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysł Napisano 27 Kwietnia 2013 Share Napisano 27 Kwietnia 2013 Jeszcze w odpowiedzi Pawłowi: co do udziału Polaków w 245th Squadron RAF, to niestety nie udało mi się nic nowego znależć. Też niestety, nie mam nic więcej. Miałem nadzieję, że od Ciebie się dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 28 Kwietnia 2013 Share Napisano 28 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedź, a jeszcze dopytam - czy po pastelowaniu idzie poszła na to zabezpieczająca warstwa lakieru? Bo zdaje się, są dwie szkoły pastelowania - z lakierem na koniec lub bez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2013 Pastelowanie idzie na końcu, po lakierze końcowym matowym w tym przypadku. Zresztą wszelkie przebarwienia, otarcia np. od smug z rur wydechowych naruszają jednolitość warstwy wierzchniej płatowca i trochę dziwnie by wyglądały smugi za rurami wydechowymi o takim samym jak blachy wykończeniu. Poniżje dwa zdjęcia; najpierw po nałożeniu kalkomanii i powleczeniu Klear Kote Alcladu (matowy), a następnie po "uplastycznieniu" modelu pastelami i srebrnym ołówkiem (odpryski lakieru) sczególnie przy zamkach pokrywy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.