Skocz do zawartości

Różnice między THUNDERBOLT'em P-47D a P47M


Ondrasz

Rekomendowane odpowiedzi

Republic zrobił to siedemdziesiąt lat temu, to współczesny modelarz też powinien dać radę. Moim zdaniem niewielkie różnice i niewielkim nakładem pracy. Ale wobec braku definicji słów wielkie i niewielkim w Twoim pytaniu, to raczej niewiele to znaczy. No i zależy z którego D. Najbliżej jest D-30 naturalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję pięknie za odpowiedź. Racja, że wszystko jest względne, tak więc dla jednego przedłużenie modelu o 2 cm nie stanowi problemu, dla innego zaś jest "sztuczką magiczną". Doświadczony "chirurg modelarski" podmieni cały ogon a skrzydłom nada inny kształt i nie będzie to dla niego wielkie wyzwanie...

Aby uściślić więc pytanie - co trzeba zmienić, by dokonać takowej podmiany? Jakie są najbardziej istotne / widoczne różnice pomiędzy tymi wersjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zależy z którego D.

 

Zapewne chodzi Ci o model Tamiya w wersji D i pewnie Bubble. Niestety, tu nie za bardzo coś mogę powiedzieć, bo nie znam produktów rynku modelarskiego niemal zupełnie. Rzeczywiste samoloty różniły się stosunkowo znacznie, ale wiele z tych elementów w modelu może być zupełnie niewidocznych (np. śmigło). Podstawowe różnice to:

Wersja M

- nowy silnik serii C (z chrakterystyczną nową osłoną reduktora i zapłonem Scintilla)

- nowe śmigło Curtiss Electric symetryczny Paddle Blade (nie widziałem wszystkich M, ale wszystkie operacyjne Mki na znanych mi zdjęciach mają symetrycznego paddle'a)

- dodatkowe klapki aerodynamiczne na skrzydłach (na D od wersji D-30)

- dodatkowa płetwa grzbietowa, na ogół o kształcie trójkąta (znane są przypadki z płetwą a'la N, ale znów na operacyjnych samolotach jest już trójkątna - z linii produkcyjnej M schodziły bez płetwy.)

- Celownik K-14 (do sprawdzenia, bo mogła to być kwestia indywidualnej decyzji pilota, w późniejszych D oczywiście też występował.

- wyposażenie kabiny - tu trzeba posprawdzać po zdjęciach. Choć pewnie i tak się wszystkiego nie ustali , ze względu na problemy z automatyką sterowania silnikiem i możliwe zmiany w stosunku do wersji fabrycznej. To jednak są bardzo niewielkie różnice w wyglądzie, o ile w ogóle.

-'tępe' lotki (od wersji D-30)

 

Tyle pamiętam .

 

Jeszcze turbina się zmieniła - też z tych niewidocznych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych - znalazłem w magazynie "Model Redukcyjny" nr 1 z 1999 takie oto podsumowanie:

 

"Konieczne przeróbki jakie należy wykonać w pisywanym modelu, to:

- dodanie płetwy przed statecznikiem pionowym

- dodanie hamulców aerodynamicznych na dolnej powierzchni skrzydeł tuż za wnękami podwozia,

- przeróbka podłogi kabiny pilota,

- zmiana silnika na wersję stosowaną w P-47M i N"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.