Ondrasz Napisano 24 Października 2013 Share Napisano 24 Października 2013 Pytanie brzmi - czy były to wielkie różnice? Czy da się niewielkim nakładem pracy "zaadaptować" model wersji D do wersji M [w jedynie słusznym malowaniu Łanowskiego lub Gładycha :-) ]? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 24 Października 2013 Share Napisano 24 Października 2013 Republic zrobił to siedemdziesiąt lat temu, to współczesny modelarz też powinien dać radę. Moim zdaniem niewielkie różnice i niewielkim nakładem pracy. Ale wobec braku definicji słów wielkie i niewielkim w Twoim pytaniu, to raczej niewiele to znaczy. No i zależy z którego D. Najbliżej jest D-30 naturalnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ondrasz Napisano 25 Października 2013 Autor Share Napisano 25 Października 2013 Dziękuję pięknie za odpowiedź. Racja, że wszystko jest względne, tak więc dla jednego przedłużenie modelu o 2 cm nie stanowi problemu, dla innego zaś jest "sztuczką magiczną". Doświadczony "chirurg modelarski" podmieni cały ogon a skrzydłom nada inny kształt i nie będzie to dla niego wielkie wyzwanie... Aby uściślić więc pytanie - co trzeba zmienić, by dokonać takowej podmiany? Jakie są najbardziej istotne / widoczne różnice pomiędzy tymi wersjami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Października 2013 Share Napisano 25 Października 2013 No i zależy z którego D. Zapewne chodzi Ci o model Tamiya w wersji D i pewnie Bubble. Niestety, tu nie za bardzo coś mogę powiedzieć, bo nie znam produktów rynku modelarskiego niemal zupełnie. Rzeczywiste samoloty różniły się stosunkowo znacznie, ale wiele z tych elementów w modelu może być zupełnie niewidocznych (np. śmigło). Podstawowe różnice to: Wersja M - nowy silnik serii C (z chrakterystyczną nową osłoną reduktora i zapłonem Scintilla) - nowe śmigło Curtiss Electric symetryczny Paddle Blade (nie widziałem wszystkich M, ale wszystkie operacyjne Mki na znanych mi zdjęciach mają symetrycznego paddle'a) - dodatkowe klapki aerodynamiczne na skrzydłach (na D od wersji D-30) - dodatkowa płetwa grzbietowa, na ogół o kształcie trójkąta (znane są przypadki z płetwą a'la N, ale znów na operacyjnych samolotach jest już trójkątna - z linii produkcyjnej M schodziły bez płetwy.) - Celownik K-14 (do sprawdzenia, bo mogła to być kwestia indywidualnej decyzji pilota, w późniejszych D oczywiście też występował. - wyposażenie kabiny - tu trzeba posprawdzać po zdjęciach. Choć pewnie i tak się wszystkiego nie ustali , ze względu na problemy z automatyką sterowania silnikiem i możliwe zmiany w stosunku do wersji fabrycznej. To jednak są bardzo niewielkie różnice w wyglądzie, o ile w ogóle. -'tępe' lotki (od wersji D-30) Tyle pamiętam . Jeszcze turbina się zmieniła - też z tych niewidocznych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ondrasz Napisano 27 Października 2013 Autor Share Napisano 27 Października 2013 heh, no to z moim "warsztatem" raczej polegnę na tej "płetwie". Dziękuję za wyczerpujące info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 28 Października 2013 Share Napisano 28 Października 2013 We wszystkie szczegóły nie wchodziłem . Ta płetwa to jednak chyba najprostszy do dorobienia element. Ale lepiej sprawdź, co tam jest w pudełku, może producent dodał płetwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ondrasz Napisano 31 Października 2013 Autor Share Napisano 31 Października 2013 Dla zainteresowanych - znalazłem w magazynie "Model Redukcyjny" nr 1 z 1999 takie oto podsumowanie: "Konieczne przeróbki jakie należy wykonać w pisywanym modelu, to: - dodanie płetwy przed statecznikiem pionowym - dodanie hamulców aerodynamicznych na dolnej powierzchni skrzydeł tuż za wnękami podwozia, - przeróbka podłogi kabiny pilota, - zmiana silnika na wersję stosowaną w P-47M i N" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.