Daz Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Witam Mam prośbę, zacząłem model jak w temacie, i chciałbym abyście mi podpowiedzieli, wytknęli błędy, powiedzieli co źle robię, a co dobrze, co i jak poprawić aby było dobrze. Oglądając pracę innych zawsze podobają mi się te delikatne przejścia odcieni, przyciemnienia na łączeniach elementów, zacieniowane miejsca gdzie wiadomo że światło nie dociera tak jak na otwartych powierzchniach. Wrzuciłem parę zdjęcia modelu, który właśnie jest na etapie koloru bazowego z przyciemnieniami. I zanim zabiorę się za kolejne etapy, chciałbym posłuchać Waszych porad. Kolory i wzór ogona znalazłem w necie jako jedna z opcji malowania tej maszyny (bo wiem że w wersji jaką przygotowało Italeri, powinien być dużo ciemniejszy, wręcz granatowy) ale moja prośba abyście nie skupiali uwagi na detalach odnośnie odwzorowania względem oryginału, czy jakości fizycznego sklejenia modelu, tylko ma malowaniu. Bardzo mi zależy na tym aby dojść do przyzwoitego stanu malowania, mniej więcej jak mogę zaobserwować u wielu z Wasz, a nie ma lepszej metody nauki jak praktyka pod okiem kogoś kto to potrafi Liczę na pomoc i podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 No no, chylę czoła wyzwaniu... ciekawy wariant malowania masz jakieś fotki takiej maszyny? Wrzuć coś, pokaż ciekaw jestem efektu końcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukass Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Zastosowałes tu pre czy postshading? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 22 Lutego 2014 Autor Share Napisano 22 Lutego 2014 i tak i tak. Najpierw zrobiłem preshading czarnym lakierem, później nałożyłem po całości lekki szary kolor bazowy a na końcu postshading przy użyciu 5 różnych odcienie szarości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Jest pare wersji cieniowania, i większość modelarzy prędżej czy pózniej wypracowuje swoje metody i wariacje. U mnie mniej wiecej wyglada to tak: Unikam czarnego jak ognia, chyba że kolor bazowy jest bardzo ciemny. W przypadku szarości to pre-shading najciemniejszym z zestawu, potem kolor bazowy tak żeby delikatnie cienie były widoczne, potem jaśniejszy na środku paneli i od góry modelu, w miejscach gdzie wystawiony by był na działanie słońca. Potem najjasniejszym, ewentualnie poprzednim z dodatkiem białego (tutaj zaznacze że tez staram się unikać białego bo wybiela kolor zamiast zmienić odcień) góry anten, śruby itd. Ponieważ śmigłowce tego typu wystawione są na działanie soli, wilgoci, to na koniec rejsu zazwyczaj wyglądaja jak mozaika z różnych odcienie szarości, często mechanicy otwierają i wymieniają podzespoły, panele, pomyśl nad niektórymi elementami żeby były innego odcienia szarości niż reszta. Często mechanicy po zamknięciu panele na szybko farba w sprayu maluja lączenia i śruby wiec to taki kolejny element o jakim możesz pomyśleć. Wash też ciemnym szarym, nie czarnym, pamiętaj żeby dokladnie wytrzeć środki pomiędzy panelamiu, nitami etc. Dobrze dobrany wash pomoże ci podkreślić cieniowanie. Eksperyment and którym ostatnio pracuje, to żeby zmniejszyć ilość warstw farby i żeby detale tak mocno nie znikały to nie stosowanie sido i wash akwarelami. łatwo się je wyciera i nie zmieniają koloru bazowego tak mocno jak oleje. Na śmigłowcach jeszcze nie stosowałem, ale na pancerce wyszło obiecująco. Przykład na zużycie i różnorodność paneli: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 23 Lutego 2014 Autor Share Napisano 23 Lutego 2014 Adamkijak dzięki za podpowiedzi, będą dla mnie przydatne, i kierując się nimi próbowałem odtworzyć efekt mniej więcej jak na zdjęciu, które wstawiłeś. Zrobiłem wash-a przy pomocy farby olejnej + terpentyna, kładzione na błyszczący lakier i jestem podobnego zdania jak TY, zamazuje to całość poprzedniego malowania. Na szczęście po 2 warstwach matowego lakieru udało się w 70% powrócić do bazowego malowania. Następnie dałem lekkie rozjaśnienia na wierzchu i krawędziach (to co pisałeś o soli i efekcie wyblaknięcia przez słońce) Kolejny etap to delikatne "plamki" w różnych odcieniach, których jest pełno na prawdziwych maszynach. Mam nadzieje że nie przesadziłem z tym "upiększaniem" bo wiem że mam taką tendencje że chce dodać jeszcze plamkę jeszcze cień, a na koniec okazuje się że bez połowy tego co zrobiłem było by lepiej. Jestem ciekaw kolejnych Waszych ocen i podpowiedzi co jeszcze można tu zrobić, np jakieś ślady soli czy zacieki rdzy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 23 Lutego 2014 Share Napisano 23 Lutego 2014 Ok, wyglada nieżle, do plamek i przebarwień użyj gąbki (konkretnie małego kawałka) i delikatnie "wstukaj" tam gdzie chcesz. Powstaną niereguralne plamki różnej wielkości i będzie to bardziej realistycznie wyglądało. Jeżeli kładłeś kalki w miejscach gdzie załoga musi mieć dostęp do włazów itp, to zawsze możesz delikatnie nożykiem zeskrobywać na krawędziach itp. Dla najbardziej wtajemniczonych (jeszcze nie próbowałem) możesz soli (duże grudki), konkretnie to leci jakoś tak: kolor bazowy - sido - sól - następny jasny kolor - jak wyschnie to woda i przemieszczenie grudek soli - jak przeschnie następny jaśniejszy kolor. Ilość kolorów wedle uznania. To daje najbardziej realistyczny efekt, ale tylko dla wprawionych albo/i odważnych. Popracuj and czystością malowania, troche ci zakurzyło oszklenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 23 Lutego 2014 Autor Share Napisano 23 Lutego 2014 wygląda fajnie, a jak w świetle dziennym? do rdzy i zacieków "jety" może AK? Wiesz co, w świetle dziennym, lub inaczej mówiąc na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach. Bałem się tylko że te "plamy" będą wyglądały zbyt sztucznie. To do rdzy o którym mówisz to jakiś gotowy środek do takich malowań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 23 Lutego 2014 Autor Share Napisano 23 Lutego 2014 Ok, wyglada nieżle, do plamek i przebarwień użyj gąbki (konkretnie małego kawałka) i delikatnie "wstukaj" tam gdzie chcesz.Powstaną niereguralne plamki różnej wielkości i będzie to bardziej realistycznie wyglądało. Jeżeli kładłeś kalki w miejscach gdzie załoga musi mieć dostęp do włazów itp, to zawsze możesz delikatnie nożykiem zeskrobywać na krawędziach itp. Dla najbardziej wtajemniczonych (jeszcze nie próbowałem) możesz soli (duże grudki), konkretnie to leci jakoś tak: kolor bazowy - sido - sól - następny jasny kolor - jak wyschnie to woda i przemieszczenie grudek soli - jak przeschnie następny jaśniejszy kolor. Ilość kolorów wedle uznania. To daje najbardziej realistyczny efekt, ale tylko dla wprawionych albo/i odważnych. Popracuj and czystością malowania, troche ci zakurzyło oszklenie. Widziałem filmik właśnie z solą, i zastanawiałem się co ten koleś wciera w model... ;) Tutaj link do takiego malowania o którym mówisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 23 Lutego 2014 Share Napisano 23 Lutego 2014 Zwróć uwage że używa też Tamiya Smoke, swietna farbka do imitowania brudu, albo osadu z wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 24 Lutego 2014 Autor Share Napisano 24 Lutego 2014 wirnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r.kalkowski Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Czy to jest model, ITALIERI ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Zacny wirniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 24 Lutego 2014 Autor Share Napisano 24 Lutego 2014 Czy to jest model, ITALIERI ? Tak, dokładnie to Italeri 1065, MH-53E sea Dragon 1:72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 24 Lutego 2014 Autor Share Napisano 24 Lutego 2014 kolor bazowy - sido - sól - następny jasny kolor - jak wyschnie to woda i przemieszczenie grudek soli - jak przeschnie następny jaśniejszy kolor. Ilość kolorów wedle uznania. To daje najbardziej realistyczny efekt, ale tylko dla wprawionych albo/i odważnych. . Chciałem podpytać dokładnie o tą sól. Co ona właściwie daje i jak się to robi??? Rozumiem że malujesz model bazą później wcierasz sól gruboziarnistą i co dalej...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 kolor bazowy - sido - sól - następny jasny kolor - jak wyschnie to woda i przemieszczenie grudek soli - jak przeschnie następny jaśniejszy kolor. Ilość kolorów wedle uznania. To daje najbardziej realistyczny efekt, ale tylko dla wprawionych albo/i odważnych. . Chciałem podpytać dokładnie o tą sól. Co ona właściwie daje i jak się to robi??? Rozumiem że malujesz model bazą później wcierasz sól gruboziarnistą i co dalej...? Hej Nie próbowałem jeszcze, więc jeżeli dobrze interpretuje tą technike, to chodzi o to że przemieszczanie soli powoduje niereguralne rozmieszczenie plam z jaśniejszego koloru. Nie wcierałbym ,tylko posypał, potem lekko jaśniejszym i potem szczoteczką i wodą poprzemieszczal sól i jeszcze raz jaśniejszym. Powinny wyjść niereguralne plamy które mają wyglądać jak przebarwienia, wyblaknięcia. Najlepiej popróbuj na jakiś kawałku plastiku i obejrzyj jeszcze raz dokładnie ten filmik który zapodałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pomidor Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Gruboziarnista sól daje drobne, nieregularne plamki, spod których widać farbę która jest poniżej. granice nie są ostre jak przy taśmie, ale też dużo ostrzejsze niż po użyciu np blutac-u. wody używasz przed nałożeniem soli, aby przytrzymać sól na powierzchni modelu, dodatkowo też lekko rozpuszcza ziarenka. warto użyć soli średniej wielkości. taka naprwdę gruboziarnista kiepsko się trzyma. tutaj masz coś wiecej na ten temat: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Widzę że gorąca dyskusja tu się rozwija, to ten "śnurek" może troszkę pomoże niestety po obcemu ale może się komuś przyda http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/57027-salt-weathering-techniques/ miłego przyprawiania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamkijak Napisano 25 Lutego 2014 Share Napisano 25 Lutego 2014 Widzę że gorąca dyskusja tu się rozwija, to ten "śnurek" może troszkę pomoże niestety po obcemu ale może się komuś przyda http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/57027-salt-weathering-techniques/ miłego przyprawiania Przepysznie wytlumaczone i zaprezentowane. Dzieki napewno sie przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 25 Lutego 2014 Share Napisano 25 Lutego 2014 ,-)). Najbrudniejszy śmigłowiec świata. I ja go kiedyś zlepie ,-)) Przy okazji spytam, jaki jest najlepszy model tego potwora w 72 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 25 Lutego 2014 Share Napisano 25 Lutego 2014 Przepysznie wytlumaczone i zaprezentowane. Dzieki napewno sie przyda. smacznego ,-)). Najbrudniejszy śmigłowiec świata. I ja go kiedyś zlepie ,-)) Przy okazji spytam, jaki jest najlepszy model tego potwora w 72 ? jest wiele wariantów H-53 w ofercie Italeri i Revella niestety MH-53E Sea Dragon jest tylko jeden :( Italeri nr. kat. 1065 jedyne 65 zł a "edek" robi śliczny zestaw blaszek do niego Trafia się też chińszczyzna czyli firma kitech rżnięte, albo licencyjne wypraski w tandetnym pudełku z jeszcze gorszymi kalkami (nawet na "alledrogo" jest chyba w tej chwili : http://allegro.pl/mh-53e-sea-dragon-1-72-kitech-i3983487475.html) prosze To jest wszystko co z plastiku chyba że, gdzieś ktoś jakąś żywicę machnął w międzyczasie jest tylko mały problem bo model jest z rampą i stelażem do niej, i z tych dwu wariantów malowania które robi Italerka można tak naprawdę wykonać tylko japońskie (z rampą) http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/5/7/5/1882575.jpg :( dlaczego ? egzemplarz maszyny z numerem bocznym 41 ma normalny tył jak np: CH-53E Super Stallion http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/8/3/0365388.jpg ot psikus więc albo malujemy na biało z czerwonym kółkiem albo musimy sobie tylną ramę skądś załatwić :( i możemy robić US NAVY Pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daz Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 Zapraszam do galerii http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=42530 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzejo Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 jest tylko mały problem bo model jest z rampą i stelażem do niej, i z tych dwu wariantów malowania które robi Italerka można tak naprawdę wykonać tylko japońskie (z rampą) http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/5/7/5/1882575.jpg :( dlaczego ? egzemplarz maszyny z numerem bocznym 41 ma normalny tył jak np: CH-53E Super Stallion http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/8/3/0365388.jpg ot psikus więc albo malujemy na biało z czerwonym kółkiem albo musimy sobie tylną ramę skądś załatwić :( i możemy robić US NAVY A czy ta rampa nie jest przypadkiem elementem demontowanym , możliwym do zamontowania w każdym egzemplarzu? Coś takie mam podejrzenia, zwłaszcza ze widnieje na wielu zdjęciach maszyn US Navy ;-) Spiton - jak przedmówca napisał w 72 nie licząc kopii Kitechowskiej jest to jedyny i zarazem najlepszy model tego śmigłowca. Z dodatków (nie licząc jakiś kalek) tylko blaszki Edka. Ewentualnie dla chcących lepszego modelu przesiadka na 1/48 i tu czeka wspaniała replika Academy, do której oprócz blaszek dostępne są tez jakie żywice do wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 7 Marca 2014 Share Napisano 7 Marca 2014 A czy ta rampa nie jest przypadkiem elementem demontowanym , możliwym do zamontowania w każdym egzemplarzu?Coś takie mam podejrzenia, zwłaszcza ze widnieje na wielu zdjęciach maszyn US Navy ;-) Tak jak najbardziej masz absolutną rację, ale... kalki zestawu italeri dają możliwość stworzenia konkretnej maszyny, nie jest to przypadkowy SEA DRAGON Maszyna z numerem bocznym "41" z dywizjonu "black stallions" taka jaka jest w zestawie nie posiada (jaki i cały dywizjon) tylnej rampy ze stelażem, i nigdy nie posiadały. Owszem prawdą jest jak mówisz, że inne maszyny USN posiadają ale z innych dywizjonów Ot typowa wpadka italeri, zapomnieli dać w modelu dodatkowej standardowej rampy :P co zabawniejsze na pudełku modelu jest prawidłowy wygląd tej maszyny Eh, ITALERI ukłony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzejo Napisano 8 Marca 2014 Share Napisano 8 Marca 2014 kalki zestawu italeri dają możliwość stworzenia konkretnej maszyny, nie jest to przypadkowy SEA DRAGON Maszyna z numerem bocznym "41" z dywizjonu "black stallions" taka jaka jest w zestawie nie posiada (jaki i cały dywizjon) tylnej rampy ze stelażem, i nigdy nie posiadały. Cenna informacja o której nie miałem pojęcia, a jednocześnie smutna bo mam ten model i zamierzałem go kiedyś tam wykonać w tym malowaniu i z rampą. Trzeba będzie coś wymyślić ;-) co zabawniejsze na pudełku modelu jest prawidłowy wygląd tej maszyny Eh, ITALERI : Nic dodać nic ująć, już dawno zauważyłem ze projektanci grafik na pudle bardziej się do swojej pracy przykładają niż projektanci modelu czy kalek ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.