Moses Napisano 8 Listopada 2014 Share Napisano 8 Listopada 2014 Natknąłem się dziś w necie na taki o to tekscik According to the Airtime Publishing book on the F-14, four USMC Squadrons were originally going to transition to the F-14A. VMFA-531 was to be the first, followed by VMFA-451, then VMFA-122, then one more. 531 was actually in the middle of ground school at NAS Miramar, with pilots, RIOs, and maintenance people learning the F-14, when the USMC Commandant cancelled the Marine Tomcat program to free up funds for the AV-8B and the F/A-18. There were a lot of angy Jarheads in the Miramar O-Club that night, I would imagine, and it's probably a miracle that place was left standing. Several of 531's pilots and WSOs, though did finish the transition, and served exchange tours with the Navy. And yes, Grumman did produce a patch: Pomimo tego że nie doszło do wprowadzenia Jarcatów do służby kilka maszyn latało z Branchami Marines, czy ktoś ma jakieś info, zdjęcie, informację? Będę bardzo wdzięczny za wszelakie informacje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 8 Listopada 2014 Autor Share Napisano 8 Listopada 2014 Trochę poszperałem w necie, oficjalne treści przedstawiają sprawę tak, 14 sierpnia 1974 dywizjon VMFA-122 stał się pierwszym dywizjonem wyposażonym w F-14A. Oficjalna strona MAG-31 nie mówi jednak kiedy podjęto decyzję o tym kiedy zrezygnowano z Tomcatów. Nieoficjalne źródła mówią że Tomcaty z VMFA-122 widziane były na ćwiczeniach w Camp Lejuene w 1973 roku Na wiosnę 1975 roku dywizjon VMFA-531 bazujący w MCAS El-Toro został przebazowany do MCAS Beaufort (gdzie bazował VMFA-122) i stał się 2gim dywizjonem wyposażonym w Tomcaty. 29 sierpnia 1975 Grey Ghosty powraciły do El Toro i przesiadły się na F-4J. Wynika z tego że pierwszy dywizjon (VMFA-122) latał przez rok na Tomcatach. Czy możliwe jest że Tomcaty używane przez Grey Ghosty mogły wyglądać tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 8 Listopada 2014 Share Napisano 8 Listopada 2014 Trochę poszperałem w necie, oficjalne treści przedstawiają sprawę tak, 14 sierpnia 1974 dywizjon VMFA-122 stał się pierwszym dywizjonem wyposażonym w F-14A. Oficjalna strona MAG-31 nie mówi jednak kiedy podjęto decyzję o tym kiedy zrezygnowano z Tomcatów. Nieoficjalne źródła mówią że Tomcaty z VMFA-122 widziane były na ćwiczeniach w Camp Lejuene w 1973 roku (...) A możesz podać źródło tych informacji? Jakoś nie chce mi się wierzyć aby ludzie, którzy poświęcili mu serca i sporą część swojego życia nic by nie wiedzieli o tak, potencjalnie, interesującym epizodzie: http://www.anft.net/f-14/f14-squadron.htm Źródła na które ja natrafiłem (linki poniżej), wspominają jedynie o przerwanym szkoleniu naziemnym personelu Marines przygotowywanego do przyjęcia Tomcatów. Ale popuszczając wodze fantazji i idąc dalej tym tropem, można by spreparować takie kociego what-if'a http://www.alternatehistory.com/discussion/showthread.php?t=171753 According to the Airtime Publishing book on the F-14, four USMC Squadrons were originally going to transition to the F-14A. VMFA-531 was to be the first, followed by VMFA-451, then VMFA-122, then one more. 531 was actually in the middle of ground school at NAS Miramar, with pilots, RIOs, and maintenance people learning the F-14, when the USMC Commandant cancelled the Marine Tomcat program to free up funds for the AV-8B and the F/A-18.(...) http://www.navalaviationmuseum.org/attractions/aircraft-exhibits/item/?item=f-14a_tomcat_flightline In 1974, the Marine Corps prepared to stand up VMFA-122 at NAS Miramar, but the program was cancelled when the Marine Corps decided to retain modified versions of the dependable F-4J Phantom II. http://en.wikipedia.org/wiki/VMFA-122 On August 14, 1974, VMFA-122 was placed in a cadre status in anticipation of becoming the Marine Corps’ first F-14A squadron. With the decision not to accept the Tomcat into the Marine Corps inventory, VMFA-122 was reactivated at MCAS Beaufort, South Carolina and refitted with the F-4J in September 1975. On September 25, 1985, VMFA-122 flew its last F-4 sortie, completing 20 years of service as a F-4 “Phantom” squadron. http://www.military.com/HomePage/UnitPageHistory/1,13506,500231,00.html 22 SepVMFA-122 F-14 Tomcat (Bill Smith) I was in the Marine Tomcat program in 1975 and was at NAS Miramar, Ca. VMFA-122 was to be the 1st squadron. We were canxed July/Aug,1975. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 8 Listopada 2014 Autor Share Napisano 8 Listopada 2014 Cytowane w drugim poście informacje to oficjalne strony Marine Aircraft Group 31 oraz Global Security, nieoficjalne to wpisy na innych stronach www które trzeba zweryfikować i potwierdzić. O tym że były F-14 latające z branchem Marines nakierowało mnie forum http://www.zone-five.net/ gdzie napisano The T-2C and F-14 did not belong to the Marine Corps even though a few T-2's wore MARINES on the side and the F-14 flew with the markings of VMFA-122. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcatsky Napisano 31 Grudnia 2014 Share Napisano 31 Grudnia 2014 Testowaczem maszyn, albo jak sami o sobie piszą i mówią "zajmowali się ujeżdżaniem" był VF-101, nie mniej w latach 70-tych tę rolę pełnił VF-124 - tu bym szukał śladów z załogami Marines. Ślad ze stronki Torstena Anfta cyt.: December 1973 saw Marine Corps officers report to VF-124 to start training as instructors. Marine Corps involvement continued until mid 1976, when the Corps finally decided the F-14 was too expensive for its needs, ending their requirement for aircrew trained on the type. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.