sjr Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 Witam, Po 12 latach postanowiłem powrócić do modelarstwa, zawsze chciałem nauczyć się malować aerkiem. Zakupiłem chińską Iwatę, kompresor 3L, kilka kolorów oraz Corsarza Academy 1:48 który docelowo miał być poligonem, jednak przypadkowo robiąc zakupy trafiłem na wyprzedaż Revella i zakupiłem jeszcze jeden taki model w skali 1:72. Przygody z modelami zakończyłem na emaliach Humbrola i Revella, nigdy wcześniej nie używałem szpachli, klej, szlif, farba, kalkomania model na półkę i kolejny do złożenia. Tym razem chciałem do tematu podejść bardziej profesjonalnie. Efekt jaki mi się udało osiągnąć po lekturze forum przedstawiam poniżej: Niestety nie mam zdjęć z wcześniejszych etapów montażu. Model starałem się skleić czysto tak aby był on dobry na naukę malowania aerkiem Aktualnie nałożyłem dwie warstwy lakieru bezbarwnego i przymierzam się do washa i weatheringu. Czy pierwszego washa robić emalią rozcieńczaną w benzynie czy lepsza będzie plakatówka. Z góry dziękuję za pozytywną krytykę, model ma kilka niedociągnięć o których wiem i chciałbym je poprawić przy kolejnych, tym razem już w docelowej skali w której chce składać - 1:48 btw. nie mogłem się doczekać płynu do kalek (czekam na dostawę w Martoli) więc położyłem je na zwykłą wodę z mydłem, przez to chyba niektóre kalki srebrzą :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 Robienie śladów eksploatacji na granatowym błysku, to bardzo trudna rzecz. Model jest bardzo czysto zrobiony. Jeśli chciałbyś potrenować ze śladami eksploatacji to zrób jakiś szary samolot. I z tych co to się łatwo brodzą ,-)_) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sjr Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2015 Właśnie myślę nad czymś takim: Myślicie że jest sens zrobić mu takie brudzenie jakąś mieszanką brązu? Mam gdzieś w piwnicy bf109 1:72 ale przed brudzeniem musiałbym go zmyć i od nowa pomalować od nowa Zastanawiam się też w nad kolorem do washa, początkowo miał być czarny ale czy będzie go w ogolę widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 15 Stycznia 2015 Share Napisano 15 Stycznia 2015 Musisz wiedzieć jaki efekt chcesz uzyskać, a potem zastanowić się jak go uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekK Napisano 15 Stycznia 2015 Share Napisano 15 Stycznia 2015 Hej! Też właśnie tego revella skończyłem. Tyle, że z radarem i kalkomaniami z Italeri. I też miałem dylematy - washe, pastele i ślady eksploatacji i zużycia... Po obejrzeniu n-silnia zdjęć Corsairów z jednostki (USMC VMF(N)-513) i okresu wojny w Korei - zaznaczyłem tylko lekkie ślady spalin biało/szaro/brązową pastelą... Gdzieś rzuciło mi się w oczy zdjęcie totalnie zakurzonego i utytłanego Corsaira z końca wojny, przemalowanego na czarny mat. Na matowym kurz świetnie siada. Ale te "nasze" to były czyścioszki ;) Tu jedno ze zdjęć, na które często patrzyłem robiąc swojego - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:F4U-5N_VMFN-513_Wonsan_1950.jpeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sjr Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2015 Dokładnie, właśnie przeglądam zdjęcia i też zdecydowałem się na lekkie brudzenie przy wydechach + wash czarnym kolorem żeby trochę podkreślić linie, o ile w ogóle da się je podkreślić na tym kolorze Coś w ten deseń: http://www.logbookmag.com/images/dload/zoom-2wt12.jpg Na razie jutro muszę położyć jeszcze dwie warstwy bezbarwnego Tamki i przywieźć pastele. bo mam lekkie obawy do robienia pierwszych śladów eksploatacji aerografem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Stycznia 2015 Share Napisano 16 Stycznia 2015 Ale te "nasze" to były czyścioszki Chyba, że akurat nie. Wystarczy spojrzeć choćby na koła jednego z podlinkowanych wyżej U-5 i nie trzeba wiele by wyobrazić sobie jak będzie wyglądał spód skrzydeł już po chwili kołowania. A okopcenia to kwestia czasu i intensywności lotu. Nawet na niezaangażowanych w loty bojowe U-5 można zobaczyć elegancką, intensywną wstęgę jasnego nalotu ciągnącą się aż pod ster wysokości. Zresztą widać ją i na egzemplarzach VMF-212. Można też znaleźć zszargane górne powierzchnie skrzydeł, okolice demontowanych paneli itd. Słowem U-5 nie był całkiem eksploatacjoodporny ;). A i warto pamiętać o różnicy w fakturze farby na panelu antyodblaskowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekK Napisano 16 Stycznia 2015 Share Napisano 16 Stycznia 2015 To prawda Greatgonzo. Można tak: - i tak starałem się odtworzyć mojego. Bo akurat to jedno z dwóch mi znanych zdjęć egzemplarza 121974. Na dodatek "mój" długo nie polatał... Kurz owszem, ale bez przesadyzmu. I takie zresztą się mi podobają. Można i tak: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/F4U-4_VF-871_CV-9_1952.jpg Lub wręcz tak: http://www.aviation-history.com/vought/f4u-9.gif Co kto lubi, chce i potrafi. A i warto pamiętać o różnicy w fakturze farby na panelu antyodblaskowym. Z czystej ciekawości przejrzałem jeszcze raz kilkadziesiąt zdjęć Corsairów "z epoki", co to je mam u siebie i dosłownie na dwóch znalazłem faktyczną, widoczną różnicę mat/połysk. U mnie ona zginęła pod warstwą lekkiego półmatu. Może przy następnym bardziej się przyłożę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Stycznia 2015 Share Napisano 17 Stycznia 2015 Co kto lubi, chce i potrafi. Tak jest. Ale lepiej powiedz, gdzie można zobaczyć tego Twojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekK Napisano 17 Stycznia 2015 Share Napisano 17 Stycznia 2015 Mam nadzieję, że kol.sjr się nie pogniewa za zamieszanie w wątku ;) To ten: Reszta w stopce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Stycznia 2015 Share Napisano 17 Stycznia 2015 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 18 Stycznia 2015 Share Napisano 18 Stycznia 2015 Przemek K, super masz wstępniaki na tej swojej stronie. A artykulik o Łanowskim to już profesjonalna sprawa !! Brawo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekK Napisano 18 Stycznia 2015 Share Napisano 18 Stycznia 2015 Dzięki! Czasem coś mi się uda. Lepiej lub gorzej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.