Constructor Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Ostatnio podczas malowania kompresorem MINI MA - 1000 zauważyłem, że jego cała obudowa nagrzewa się bardzo mocno - wręcz parzy. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Czy to normalne, czy może też trzeba gdzieś coś podsmarować. Zanim zacznę go rozkręcać wolę zapytac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.Durant Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Miałem taki i też sie grzał ale nie tak że parzył. Myślę że jak trzeba by go smarować to było by to tak skonstruowane że można by to było zrobić bez rozbierania sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 To jest raczej normalne,tym bardziej że to tłokowiec.Na cylindrze nie ma żeberek które dodatkowo chłodzą dlatego się bardziej grzeje niż inne kompresory.Mój AS-186 też się czasami grzeje i to mocno.Możesz zerknąć do poradnika Payo o aerografach,tam była wzmianka o remoncie podobnego kompresorka,chyba MAR to był.Zerknij jak masz,było coś wspomniane o tłoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Powtórzę za kolegami. Te kompresory z natury rzeczy wydzielają dużo ciepła, ale parzyć to raczej nie powinny. Przyczyna może być w części tłokowej. Przeczyszczenie i nasmarowanie jest jak najbardziej wskazane. Uważaj by nie uszkodzić pierścienia na tłoku. Może też być inna gorsza przyczyna, a mianowicie zwarcie na uzwojeniu. Ja tak miałem z kompresorem MAR 3000. Najpierw tylko był gorący. Potem miał kłopoty z ruszeniem. Dałem mocniejszy kondensator i poprawiło się, ale wtedy to już grzał się tak mocno, że po 10 minutach termik wybijał. Wizyta w punkcie naprawy silników potwierdziła moje przypuszczenia - konieczność przewinięcia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 21 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2015 Dostępu do Payo teraz nie mam. Zacznę go dziś powoli rozbierać. Jakiegoś konkretnego smaru użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Jakiegoś konkretnego smaru użyć? Powinna starczyć zwykła wazelina (tylko żadnym olejem!).Jak go rozbierzesz zerknij czy nie ma czarnego nalotu w komorze tłokowej i na tłoku,jak jest to wyczyść to i zwróć uwagę na stan pierścienia na tłoku czy nie jest sparciały,uszkodzony itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.Durant Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 ...(tylko żadnym olejem!)... A czemu nie olejem?...Pracuję na agregacie tlokowym i tylko olejem smaruję tłok a smary są w przekładni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 A czemu nie olejem?...Pracuję na agregacie tlokowym i tylko olejem smaruję tłok a smary są w przekładni. Agregat tłokowy a takowy kompresor to wielka różnica,bo w takich kompresorach jak mój czy kolegi Constructora pierścienie i cylindry z reguły są plastikowe.Kolega też wspominał że kompresor się mocno grzeje,dlatego lepszym rozwiązaniem byłaby wazelina niż olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Ja bym odradzał smarowanie , z tego co się orientuje to te kompresory chodzą na sucho. Zadzwoni lub napisz meila do producenta , ja swojego kilka lat temu oddałem na serwis po gwarancji i naprawili , z tego co pamiętam nie był to jakiś wielki koszt . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 22 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2015 OK, dziś lub jutro postaram się go rozebrać, porobić zdjęcia i wrzucić do tematu. Może uda się z tego jakieś wnioski wyciągnąć i dla potomności poradnik zostawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 26 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2015 Rozebrałem cały kompresor. Nie smarowałem go na razie. Oglądałem zwoje i nie wyglądają na uszkodzone. Dokonałem pomiaru temperatury na obudowie gdzie jest silnik grzeje się do 50*C. W miejscu nad tłokiem temperatura sięga już 65*C! W miejscu gdzie pracuje korba tłoka był niewielki czarny nalot. Wyczyściłem go. Obbadałem korbę i nie znalazłem uszkodzeń. Po złożeniu kolejny pomiar temperatury i te same wyniki. Synek mi pomagał. Stwierdził, że nie działa "kompensol" bo ma przyssawkę jedną pękniętą :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Tego kompresora nie znam, więc mogę Ci tylko doradzić ogólnie. 1. Na korbowodzie jest chyba łożysko kulkowe w obudowie zamkniętej, więc nie wymaga smarowania, ale po kilku latach smar mógł się już w nim zużyć. Nie piszesz czy łożysko obraca sie łatwo, bez hałasu i zacięć. Jeśli jest dobre to kilka kropel oleju mu nie zaszkodzi. 2. Tuleja cylindra jest już dosyć porysowana. Więc pasta polerska i trochę można przeczyścić. Jakie pierścienie ma tłok. Jeśli z teflonu lub teflonobrązu to teoretycznie nie wymagają smarowania, ale w fabryce są najczęściej zakładane na wazelinę, więc tak samo, trochę wazeliny lub innego smaru nie zaszkodzi. 3. Ten kompresor jak widać nie ma żadnego radiatora, więc może mu dorobić kilka żeber aluminiowych? 4. Zwarcia na uzwojeniu nie zobaczysz. Tzn. jeśli zobaczysz, to będzie już tak duże, że kompresor nie będzie chodził tylko bezpieczniki wywali. Ale jeśli tak jak u mnie wewnątrz uzwojenia nastąpi stopienie się izolacji i prąd zacznie płynąć na skróty to oporność spadnie, a wzrośnie natężenie, więc wzrośnie ilość wytworzonego ciepła. 5. Jak "kompensol" ma pękniętą przyssawkę tzn., że jest "łepsuty". 6. Mój patent - na mój grzejący się kompresor. Stawiam "farelkę" przed kompresorem i puszczam zimne powietrze. Przewijać kompresora mi się nie opłaci. Jak całkiem padnie to go wyrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 W miejscu nad tłokiem temperatura sięga już 65*C! No nic w tym dziwnego być nie powinno. Powietrze sprężając się ogrzewa się dość mocno. Sprawdź czy zaworek upustowy w głowicy działa dobrze, możesz go przy okazji przeczyścić i ewentualnie nasmarować. (w zależności od konstrukcji) (offtopic : jako przykład fajny gdzie koleś zrobił survivalową rozpałkę do ogniska z cylindra i waty ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 Dzięki za pomoc. Zacznę od polerowania tulejki i nasmarowania łożyska. Czy jakieś konkretne preparaty szukać? Smar, pastę polerską? Przepraszam za pytania, ale wolałbym nie smarować tego olejem roślinnym z lodówki :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 Dzięki za pomoc. Zacznę od polerowania tulejki i nasmarowania łożyska. Czy jakieś konkretne preparaty szukać? Smar, pastę polerską? Przepraszam za pytania, ale wolałbym nie smarować tego olejem roślinnym z lodówki :P Ale nie masz też co przesadzać z kosztami, bo dobra pasta kosztuje 30-40 zł, to lepiej dołożyć do nowego kompresora. Łożysko powinno być napełnione smarem stałym, ale to by go trzeba było rozebrać, więc wlej kilka kropel oleju jaki może masz w domu, np. do kosiarki itp. Na tłok może być wazelina (techniczna lub z apteki). Zapomniałem jeszcze o jednym. Czy u Ciebie na tłoku jest memrana która steruje przepływem powietrza? Jeśli tam podejdzie brud i membrana będzie nieszczelna to kompresor też będzie się grzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2015 Dzięki za pomoc. No to w weekend będę miał co robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.