wojta_z Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 Czoł(gi)em! Witam wszystkich. Jako, że jest to mój pierwszy model i pierwszy post chciałem się serdecznie przywitać z każdym. Trochę o mnie. Wojtek na imię mam, zamieszkuję miasto królów Polskich Kraków żyjąc sobie spokojnie. Ostatnio naszła mnie ochota na powrót do niegdysiejszej zajawki jaką było klejenie modeli, w kartonie (którego żadnego nie skończyłem- taki szewski zapał). Padło na militaria z racji zainteresowania się tą tematyka. Chciałem Państwu zaprezentować moje dziewicze dzieło oraz prosić o rady, podpowiedzi co i jak.... wiem że model pozostawia wiele do życzenia i właśnie dlatego tutaj pojawił się mój post. Model kleiłem i malowałem śledząc wiele wątków na forum, oglądając liczne filmy na youtube co spowodowało kompletny mętlik w głowie. Nie raz musiałem rozbawić sprzedawców w sklepie modelarskim zadając pytania tak głupie jak tylko to możliwe ale przejdźmy do sedna na pierwszy strzał poszedł T-62A który dostałem od mej lubej. Głównym założeniem jest sklejenie czołgu który by jako tako wyglądał i nauczył jak najwięcej jak postępować podczas składania modelu. Stanąłem na etapie washu- liczę że jakoś wyszło choć robiłem to po omacku specyfikiem AK WASH Dark Brown oraz po zaciekach też AK Streaking Grime kładłem to na pomalowany najpierw podkładem mr hobby i warstwie ciemnej zielonej humbrola 117 a na nią z pactra olive na końcu przed washem na model nałożyłem lakier bezbarwny połysk ze sklepu dla plastyków Hobby Line ACRYL- GLANZLACK. I tu był problem taki iż musiałem to zrobić pędzlem bo aerograf nie chciał tym pluć.... wrzucam foty na czym stanąłem. Też starałem się je zrobić jak najlepsze stosując się do zasad i porad jak je robić no ale to tylko aparat telefonu. Czekam na wszelkie rady i polecenia co robić dalej pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jejfan1 Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 Popraw tylną płytę (zacieki wychodzą z?), mogłeś zaszpachlować łączenie góry i wanny, a tak to bardzo ok jak na pierwszy raz Witamy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymczaS Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 Te zacieki wyglądają...no nie wyglądają. Są przesadzone w niektórych miejscach,jest ich za dużo. O wiele lepiej model wyglądał bez nich. Gąsienice powinny luźnie zwisać. Były malowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojta_z Napisano 15 Lutego 2015 Autor Share Napisano 15 Lutego 2015 dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi @Spotter super że się odezwałeś ponieważ to właśnie na twoim warsztacie starałem się wzorować o nawet dopiero teraz zwróciłem uwage na obrane nr wieży wiem wiem jest wiele elementów nie oszlifowanych itp itd gdyż.... no zbyt się napaliłem chciałem wszystko przeczytane w internecie spróbować naraz czołg nie jest ukończony, gąski dopiero co założyłem takteż temat wrzuciłem w dziale warsztat a nie galeria Wiem że czeka mnie malowanie lakierem matowym i tu pytanie jaki polecacie ? co z gąskami ? co znimi zrobić? narazie tak na czuja dokleiłem do kół jezdnych i niewiem co dalej.... fakt nie robiłem cieniowania ani żadnej modulacji- pomyślałem że na to przyjdzie czas z innym modelem co do washa jestem kompletnie zagubiony... kupiłem ten specyfik z AK i niewiedziałem jak to ruszyć... wkońcu nakładałem go tak jak widziałem na filmikach pędzlem po czym rozcierałem całość pędzlem pokrytym terpentyną. Czy nakładać go jeszcze raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 WKM na włazie ładowniczego jest źle wklejony , powinien być wklejony na końcu komory zamkowej przy samych tylcach ( te rączki z tyłu).W tym ustawieniu ładowniczy za nic nie otworzyłby włazu. Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 16 Lutego 2015 Share Napisano 16 Lutego 2015 W modelarstwie najważniejsza jest cierpliwość - zaraz po kasie. Uwagi Koledzy przekazali. No może jeszcze rób fotki na białym tle. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grazzi Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 Pomijając już to co koledzy wcześniej napisali (głównie szlifowanie, szpachlowanie, spasowanie itd.) to ja od siebie dodam ze 2 grosze Raz, to że sie pospieszyłeś juz było. Ale każdy z nas chyba pamięta jak to jest z pierwszym modelem dwa, zawsze staraj sie pozbierać informacje na temat modelu, np. na które możesz zerknąć jeżeli chociażby instrukcja jest nieczytelna. 3, te zacieki przejedź ze 2 razy White Spiritem, bo sa zbyt ostre i jest ich zwyczajnie za dużo. IV, ja bym go chociaż potraktował suchym pędzlem ( ), bo model wydaje się strasznie płaski Dokończ ten model, odstaw go i łap za następny z nowymi doświadczeniami Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 18 Lutego 2015 Share Napisano 18 Lutego 2015 Zgadzam się z moimi przedmówcami, dla mnie podstawą do budowy czegokolwiek (pojazdów, figur czy dioram) są zdjęcia im ich więcej tym lepiej można zobaczyć nie tylko dany element (czasami w modelu jest to czyste SF) ale i stopień zużycia czy zabrudzenia. Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.