zajoc123 Napisano 13 Lipca 2015 Share Napisano 13 Lipca 2015 Witam Pracuję właśnie nad T-54B trumpetera. Będzie to maszyna z wojny na Bałkanach, Serbska. Jedyne co do niego dokupiłem to metalowa lufa. Model już jest praktycznie złożony, teraz czeka mnie pomalowanie go. Chciałbym też dorobić do niego takie kołnierze na boki, oraz na wierze. I tu chciałem się zwrócić o pomoc do was, otóż zastanawiam się z czego najlepiej wykonać coś takiego. Na początku myślałem że będzie dobra stara dętka, jednak okazała się trudna w obróbce i nieco przygruba. Co do malowania, szukałem czegoś co nie będzie jednokolorowe. Myślę że ten kamuflaż będzie wykonalny pędzlem. I tu po raz kolejny proszę o pomoc. Czytałem poradniki malowania, oraz oczywiście malowałem już modele, jednak nigdy nie nakładałem na nic tak dużego washów ani tym bardziej postarzających efektów. I tu proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Najpierw maluje się kamuflaż, następnie sidolux, kalkomanie, sidolux, wash, zacieki, obicia, lakier, kurz i błoto? Taka kolejność? I czy mogę zrobić wash z czarnego i brązowego humbrola? I czy resztę też mogę robić humbrolem? I czy humbrol z rozcieńczalnikiem wamodu nie ruszy sidoluxu? A tu są zdjęcia mojego modelu. Próbowałem zrobić osłonę reflektorów z drutu, jednak nie udało mi się wydłubać nic sensownego. Zrobiłem instalację do zbiorników z paliwem, nie wiem czy do końca dobrze wyszło, ale gdybym próbował to zmieniać, to bym to zniszczył. Ujdziee, czy robić od nowa? I jeszcze pytanie, czy ten Dszk wygląda w porządku tak pomalowany? Humbrolowy gun metal, nawet zmieszany z czarnym jest dziwnie szary. A na magazynkach ćwiczyłem odprysko-przetarcia. malowałem najpierw farbą gun metal, następnie lakierem do włosów, a później właściwym kolorem. Później to zdrapywałem. Jak sądzicie, jest okej, mogę coś takiego zrobić na większych cześciach? Czy lepiej nakładać obicia na pomalowany już model? Wszystkie uwagi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 13 Lipca 2015 Share Napisano 13 Lipca 2015 No i tak puszki jak dla mnie OK.Bandaże na kołach całkiem realistyczne. Co do tych sidoluxów i innych cudów to nie stosowałem. Do malowania broni strzeleckiej najlepiej nabyć metalizer np. Valleo albo AK-wtedy malujesz, polerujesz i wychodzi bardzo realistycznie, opakowanie starcza na bardzo długi okres czasu jedyny minus to taki że broń musi być bardzo dokładnie obrobiona ze szwów, nadlewek i innych baboli bo po wypolerowaniu to wszystko wyjdzie. namawiam do zainwestowania w metalową lufę z RB Modela do tego DSzK koszt coś 12PLN-ów a realizm bez porównania . Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris7813 Napisano 13 Lipca 2015 Share Napisano 13 Lipca 2015 Ja bym dorobił z polisterynu. Kolejność prac wydaje mi się, ze jest ok. Instalacja paliwowa wyszła nieźle, ale możesz jeszcze pokusić się o dorobienie zacisków na wężykach. Zobacz w moim warsztacie jak to zrobiłem. Humbrol + rozcieńczalnik sidoluxu nie ruszą, myślę, ze możesz tak zrobić, chociaż ja zamiast Humbrola do washa stosowałem olejna Tamiyie. Ogólnie model wygląda na ładnie sklejony, jak jest z jego spasowaniem? Dużo szpachli potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corporal_PL Napisano 13 Lipca 2015 Share Napisano 13 Lipca 2015 Ten DszK jest strasznie toporny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajoc123 Napisano 16 Lipca 2015 Autor Share Napisano 16 Lipca 2015 (edytowane) Model jest bardzo nierówny. Niektóre elementy prawie nie wymagają obróbki, inne natomiast to straszne buble. Ogólne spasowanie np. połówek kadłuba jest średnie, wymaga szpachli ze wszystkich stron. Ogólnie pierwszy kontakt z trumpterem wychodzi na delikatny minus, te części do których mam najwięcej zarzutów, są niestety bardzo widoczne. Na przykład duże elementy włazów mają dziury po wypychaczach "nie z tej strony".Solaris7813 proszę o rozwinięcie pomysłu z polisternem. Co do Dszk jestem świadomy jego wyraźnych minusów, jednak obiecałem sobie że nie będę inwestował w blachy do tego modelu. Może dałoby się go poprawić w własnym zakresie, jak myślicie? A zaciski na petrowody będą, zrobię je z izolacji zdjętej wcześniej z tych miedzianych drutów, dzięki za uwagę. W poszukiwaniu materiałów źródłowych z wojny na Bałkanach pomaga niezawodny "Roki" Vulović W tym filmie całe dzisiątki niezwykłych maszyn w niezłej niekiedy jakości, marzy mi się kiedyś zrobienie którejś z nich.https://www.youtube.com/watch?v=X2jIGAciaGc&list=RDX2jIGAciaGc Model w malowaniu, myślę że w następny tydzień wrzucę jakieś slike Edytowane 16 Lipca 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajoc123 Napisano 16 Lipca 2015 Autor Share Napisano 16 Lipca 2015 Na tym filmiku doskonale widać kołnierze o które mi chodzi. https://www.youtube.com/watch?v=kohsgr4kLdM. Widzicie te wozy, transportery i inne wynalazki? Jak to jest bogata baza dla modelarza który zna się na przeróbkach, w przeciwieństwie do mnie Np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris7813 Napisano 16 Lipca 2015 Share Napisano 16 Lipca 2015 ... Może dałoby się go poprawić w własnym zakresie, jak myślicie? ... Możesz spróbować przetrzeć go metalizerem, ale nie wiem, czy ma to sens Również namawiam, aby kupić metalowy od RB. ... Solaris7813 proszę o rozwinięcie pomysłu z polisternem. ... Chodzi mi o takie coś: http://www.mojehobby.pl/products/Plyty-z-bialego-polistyrenu-195-x-315-x-2-00-szt.-1-w-zestawie.html Może mógłbyś z tego próbować dorobić te kołnierze? Nie wiem, czy to na pewno się do tego nadaje, nigdy polisterynu nie używałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwis Napisano 16 Lipca 2015 Share Napisano 16 Lipca 2015 (edytowane) Ja bym dorobił z polisterynu. (...) Nie wiem, czy to na pewno się do tego nadaje, nigdy polisterynu nie używałem. Coraz więcej podobnych porad doświadczonych kolegów A tak w ogóle to : Polistyren , a nie polisteryn, polistern Edytowane 16 Lipca 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 16 Lipca 2015 Share Napisano 16 Lipca 2015 Coraz więcej podobnych porad doświadczonych kolegów Najprościej HIPS. Model jest bardzo nierówny. Niektóre elementy prawie nie wymagają obróbki, inne natomiast to straszne buble. Ogólne spasowanie np. połówek kadłuba jest średnie, wymaga szpachli ze wszystkich stron. Ogólnie pierwszy kontakt z trumpterem wychodzi na delikatny minus, te części do których mam najwięcej zarzutów, są niestety bardzo widoczne. Model to stary trumpeter z przeznaczeniem na zabawki, kształty nie przypominają T-54/55 ale no model za 70-80zł więc czego oczekiwać - na pewno nie jakości. Nowe modele są już o niebo lepsze (i droższe ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris7813 Napisano 16 Lipca 2015 Share Napisano 16 Lipca 2015 Ja bym dorobił z polisterynu. (...) Nie wiem, czy to na pewno się do tego nadaje, nigdy polisterynu nie używałem. Coraz więcej podobnych porad doświadczonych kolegów A tak w ogóle to : Polistyren , a nie polisteryn, polistern Oczywiście, że polistyren. Przepraszam za pomyłkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 19 Lipca 2015 Share Napisano 19 Lipca 2015 Rewelacyjny temat pełen doping z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 19 Lipca 2015 Share Napisano 19 Lipca 2015 Fajnie się zapowiada. Czy będą jakieś blachy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.