Skocz do zawartości

ŁaGG-3 | ICM 1:48


Hubert Kendziorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Przedstawiam ŁaGG-3 ICM 1:48.

Prawdopodobnie 3 seria, obrona Moskwy zima 1941/1942, 178 IAP, Porucznik G.A. Grigoriew.

 

Maski Montex K48165, znając z wcześniejszych prób jakość kalkomanii ICM, nawet nie próbowałem ich użyć.

Lufy QuickBoost.

Rozwiercone wydechy i lufa działka silnikowego.

Blachy Eduard w kabinie.

 

Z przeróbek konieczne było zwężenie podłogi kokpitu, inaczej nie byłoby możliwe zachowanie wzniosu płata.

 

Nie chciałem go brudzić nadmiernie, zakładam że drewniany w większości samolot trzymali w hangarze, zatem mieli czas na utrzymanie we względnej czystości.

 

Ogólnie model przyjemny, świetna relacja jakości do ceny.

 

fg57e3.jpg

 

ICaXsH.jpg

 

6Qv3ve.jpg

 

B94FPs.jpg

 

pTwwKi.jpg

 

IWTC0C.jpg

 

dG2W3m.jpg

 

9UNZ0R.jpg

 

YWHy2b.jpg

 

AKoGKt.png

 

Pozdrawiam

Hubert

 

Na warsztacie: Bf-109 G-6 1:32 Revell Regia Aeronautica 75%, P-61A Black Widow Hobby Boss 1:48 90%, I-16 typ 24 Eduard 1:48 65%, Bf-109K-4 Fujimi 1:48 40%, Bf-109 G-6 Eduard 1:4? 80%, PZL-46 Sum Ardpol 1:72 75%, NAA P-51D Mustang Tamiya 1:48 15%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ICM wymaga obróbki skrawaniem przy budowie, ale da się zrobić z tego udany model. Pomarudzę trochę na czystość modelu, bo mało wiarygodna

 

Całkiem udany rusek, choć za czysto ;) Hangary to radzieckie myśliwce zobaczyły dopiero w strefie okupacyjnej w Niemczech po wojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wash siadł wszędzie jak należy i gdybyś pokusił się o nieco wyrazistsze ślady eksploatacji, to było by bardzo dobrze. W tej chwili jest tylko dobrze. Model jest schludny i przedstawia ciekawą maszynę ale nie przyciąga wzroku na dłużej. Gdybyś posiedział nad nim nieco dłużej efekt mógłby być jeszcze lepszy.

 

Powodzenia w kolejnych pracach!

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za komentarze.

 

Niby parę lat minęło od powrotu do modelarstwa, ale ciągle jeszcze jestem na etapie dążenia do poprawnego i czystego zmontowania zestawu, co idzie mi chyba coraz lepiej.

 

To mój drugi ŁaGG z ICM, pierwszy wyglądał pokracznie z prawie opadlymi skrzydłami - efekt braku przymiarki kadłuba do skrzydeł przed zamknięciem, a nie miałem już serca rozklejać. Kalkomanie były sztywne i łamliwe, za nic nie chciały współpracować z płynami. Szczęśliwie koszt niewielki, a jakaś lekcja została odrobiona.

 

Mam nadzieję, że następne modele będą lepsze, pracuję nad tym - jest się na kim wzorować.

 

Sam model moim zdaniem nie jest aż tak zły, miałem już na warsztacie gorsze i zarazem droższe (w tym wypadku dodatki z łatwością przewyższyły ceną zestaw wyjściowy).

 

Poza zwężeniem podłogi problem był tylko z dopasowaniem połączenia kadłub / skrzydło w okolicach wlotu powietrza do chłodnicy. Za to na przykład oszklenie pasowało świetnie.

 

Pozdrawiam

Hubert

 

Na warsztacie: Bf-109 G-6 1:32 Revell Regia Aeronautica 75%, P-61A Black Widow Hobby Boss 1:48 90%, I-16 typ 24 Eduard 1:48 65%, Bf-109K-4 Fujimi 1:48 40%, Bf-109 G-6 Eduard 1:4? 80%, PZL-46 Sum Ardpol 1:72 75%, NAA P-51D Mustang Tamiya 1:48 15%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.