RH Napisano 31 Października 2015 Share Napisano 31 Października 2015 Na zakończenie mijającego miesiąca jeszcze jeden modelik ,też dwupłat ,jednak z innej wojny ,a dokladnie z pacyfiku . Modelem tym jest japoński wodnosamolot: Jak zwykle krótka historia tego płatowca z Wikipedii: Mitsubishi F1M (amerykański oznaczenie kodowe – Pete) – japoński wodnosamolot obserwacyjny z okresu drugiej wojny światowej. Historia W 1934 roku dowództwo lotnictwa japońskiej marynarki wojennej ogłosiło wymagania dla wodnosamolotu obserwacyjnego małego zasięgu, który miał zastąpić wodnosamolot Nakajima E8N1. Na podstawie tych wymagań projekty opracowały wytwórnie: Aichi, Kawanishi i Mitsubishi. Najlepszym okazał się projekt Mitsubishi, mający oznaczenie fabryczne K-17, opracowany przez inż. Jojiego Hattoriego. W czerwcu 1936 roku oblatano prototyp samolotu, który otrzymał oznaczenie F1M1. W samolocie zastosowano silnik Nakajima Hikari-1. Próby samolotu prowadzone w Nagoi wykazały szereg usterek. Samolot był niestateczny i łatwo wpadał w korkociąg. Po dokonaniu zmian i zainstalowaniu mocniejszego silnika Mitsubishi Zuisei 13 samolot otrzymał oznaczenie F1M2 i został w 1940 roku wprowadzony do produkcji seryjnej. Wodnosamoloty F1M2 początkowo produkowano w wytwórni Mitsubishi Jukogyo K. K, gdzie zbudowano 528 samolotów, a następnie w wytwórni Dai-Nijuichi Kaigun Kokusho w Sasebo, gdzie zbudowano 590 samolotów. Produkcję zakończono w 1944 roku; łącznie zbudowano 1118 samolotów. Użycie w lotnictwie Wodnosamolot F1M2 w 1941 roku został wprowadzony do jednostek lotnictwa japońskiej marynarki wojennej, gdzie był wykorzystywany jako samolot obserwacyjny, ale również wodnosamolot myśliwski i szturmowy. Startował zarówno z okrętów przy użyciu katapult, jak i z baz przybrzeżnych. Stosowany był do końca drugiej wojny światowej, do jego głównych zadań należało zwalczanie okrętów podwodnych i eskortowanie konwojów. Opis konstrukcji Wodnosamolot Mitsubishi F1M2 był dwupłatem o konstrukcji całkowicie metalowej. Kabina pilota odkryta, a kabina strzelca-obserwatora częściowo zakryta. Napęd samolotu stanowił silnik gwiazdowy, czternastocylindrowy, chłodzony powietrzem. Uzbrojenie samolotu stanowiły trzy karabiny maszynowe: dwa stałe i jeden ruchomy. Samolot też mógł przenosić dwie bomby lotnicze o masie 60 kilogramów każda lub (w wersji eksperymentalnej) jedną o masie 250 kilogramów. Sam model to jak widać jest to Hasegawa dlatego też .modelu tego raczej nie trzeba rekomendować .staranność wyprasek jak i finezja wykonanych elementów sama mówi za siebie . Niestety w modelu ,który wykonałem nie było elementów fot otrawionych (części bomb ,zaczepy ,a także naciągi o specyficznych końcówkach ) stąd tez musiałem improwizować i wykonać je z materiałów zastępczych . Model wykonany w barwach 958 Naval Flyig Group 1943 I jeszcze parę fotek z tłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 31 Października 2015 Share Napisano 31 Października 2015 Piękny. Ja bardzo lubię japońskie grubasy (samoloty z silnikiem gwiazdowym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tenzan Napisano 1 Listopada 2015 Share Napisano 1 Listopada 2015 Bardzo podoba mi się wózek transportowy - zużyty, matowy, widać, że nie stał w hangarze. Natomiast wodnosamolot - ładnie wykonany, czysto sklejony, ale się błyszczy. Jest poobijany, widać ślady eksploatacji, toteż powinien być matowy. Chyba, że to wina oświetlenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tosya Napisano 7 Listopada 2015 Share Napisano 7 Listopada 2015 Model super. Nawet bez kilku elementów jest bardzo dobrze odtworzony, widoczne uszkodzenia wojenne. czekam na inne wasze modelarstwa, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.