VDR Napisano 9 Lutego 2016 Share Napisano 9 Lutego 2016 Z racji, że prace przy F-14 spowolniły ze względu na chwilowe problemy z miejscem do malowania postanowiłem ruszyć kolejny model z serii 1:144. Padło na francuską maszynę Rafale M. Model wygląda dość ciekawie, detal jest "zróżnicowany" ;P, wygląda na dość dobrze spasowany. Podział kadłuba jak dla skali 1:48 co jest całkiem fajnym rozwiązaniem. Nie trzeba się martwić o widoczne łączenie na górze samolotu w przypadku gdy kadłub jest cięty lewo/prawo. Zegary Zdjęcie macro - to ma jakieś 5-8mm ;) Jak widać nie jest to płaski plastik. I tak wszytko zniknie aczkolwiek pare czarnych kropek i kwadratów wykałaczką tam spróbuję położyć. Fotel pilota - jak widać tu detal "też bogaty" jak na cały 1cm: A tu już po złożeniu w całość - na razie na sucho - trzeba by tam gdzieś joye fly-by-wire dorobić bo niestety w zestawie ich nie ma :/ No i całość wraz z połówkami kadłuba i osłoną radaru Oraz 3 zbiorniki paliwa 2000l - szwy do szpachlowania Całość zostanie pomalowana XF-54 czyli H317 czyli FS36231. P.s sorry za głębię ostrości - mogłaby być większa - ale pod ręką miałem tylko "słoik" do macro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 9 Lutego 2016 Share Napisano 9 Lutego 2016 Zazdroszczę Ci wzroku 72-ka to już maleństwo a to ,to już mikro-modelarstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 9 Lutego 2016 Share Napisano 9 Lutego 2016 świetny wybór. Nie będziesz żałował. Kolor XF-54 do tej skali wydaje się za ciemny - polecam rozjaśnić. U siebie robiłem XF-54 z H307 w proporcji ok. 70/30. Uważaj żebyś nie zlikwidował delikatnych wypukłych linii na zbiornikach paliwa. One są jak najbardziej prawidłowe, tylko ciężko się je obrabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VDR Napisano 9 Lutego 2016 Autor Share Napisano 9 Lutego 2016 W którymś warsztacie widziałem właśnie takie kombinacje z kolorem. Co lepsze przejrzałem kilka instrukcji nie tylko do wersji M i rozbieżności kolorystyczne są dość duże Maznąłem większy fragment ramki pędzlem, zobaczę jak wyschnie jak to wygląda. Mam własnoręcznie zrobione zdjęcia Rafale z zielonym tygrysem z Radomia na tle naszego rządowego Mi-17 i aż tak jasno wcale ta maszyna nie wygląda. Wiem, że zdjęcia mogą przekłamywać ale zdjęcie mam w RAW i WB podciągnąłem pod naszego śmiglaka. Ale w zasadzie jakbym nie kręcił WB to wpada mi on w odcień drogi kołowania na EPRA ;) Nic nad tym będę dumał jak ogarnę sobie miejsce tak aby za bardzo nie smrodzić domownikom ;/ Zbiorniki zamaskuje maksymalnie po szwie i użyję wamodowskiej szpachli akrylowej "rozcieńczonej" do takiego stanu aby łatwo nanieść ją pędzelkiem i by sama wypełniła ubytki. I dopiero później między tymi szwami spawanymi przeszlifuję aby nadać obły kształt i by nie narobić większych szkód. Większość tych spapranych łączeń wychodzi mi na szczęście w miejscach podwieszenia tych zbiorników więc i tak nie powinno być tego widać. Model jest naprawdę całkiem nieźle spasowany. Dzisiaj powycinałem większość części z ramek i złożyłem go na sucho. Ta maszyna prezentuje się naprawdę nieźle, że chyba pomyślę w przyszłości o jakimś 1:48. "Szkwał" dał mi dużo radości w Radomiu w tym zielonym malowaniu, w szczególności w niedzielę na Skaryszewskiej :P Zastanawiam się nad przyciemnieniem owiewki. Wpadłem na pomysł aby do Sidoluxu dodać kroplę czy dwie farby pomarańczowej, zanurzyć w takiej mieszaninie owiewkę, wyjąć, zostawić aby Sido samo z niej spłynęło. Nie wiem na ile to się sprawdzi a trochę boję się robić to aerografem, żeby nie zalać jej za rzadką mieszanką. Na szczęście mam jakąś starą owiewkę na której będę mógł poćwiczyć. P.s Jureczku - wzroku aż tak doskonałego nie mam, a skala tylko ze względu na cenę tych modeli - całe 16,99 (przed nowym rokiem 15,99). Mniej będzie boleć jak model stanie się złomem modelarskim, choć nie ukrywam, że mam sporą frajdę z lepieniu takich miniaturek. Aczkolwiek w szafie czeka już całkiem fajna kolekcja modeli w 1/48 i 1/72 i to jest mój target ;) No ale te chciałbym zrobić przynajmniej na poziomie dobrym więc póki co ćwiczę na drobnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 10 Lutego 2016 Share Napisano 10 Lutego 2016 Owiewkę spróbuj maznąć odpowiednio dobranym kolorystycznie flamastrem. Ja tak zrobiłem w swoim F-14. Po wcześniejszych testach na fragmentach ramki oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VDR Napisano 13 Lutego 2016 Autor Share Napisano 13 Lutego 2016 To dziś sobie "podziubałem" farbą w kokpicie - podziwiam tych co malują w tej skali Bagażnik nie wiem kiedy umazałem farbą Przy kolejnym malowaniu to poprawie. Tak na prawdę na żywo tego nie widać - lampa błyskowa wyciąga a makro robi swoje. Bazowe kolory kokpitu: I fotel. Postanowiłem dodać od siebie uchwyt katapulty. Wyciągnąłem więc nitkę z ramki i powstała pentelka. Niestety mniejszej nie bylem w stanie zrobić :( Ale zależało mi na 3 charakterystycznych cechach tego kokpitu. Zółto- czarny uchwyt katapulty, czerwona naklejka Danger na oparciu fotela i zielony HUD. Hud zostanie dorobiony z kawałka przezroczystej ramki i doklejony w nastepnym etapie. A dwa pierwsze elementy wyszły tak: Jeszcze nie obcięty uchwyt. Nie wygląda to za dobrze ;) Na siedzeniu niestety za rzadka farba zalała szczegóły, ale raz zmywałem już malowanie i stwierdziłem, że trzeci raz i tak tego lepiej nie zrobię. Tym bardziej, że na zdjeciach wszystko jest powiększone a w rzeczywistości wielu niuansów nie jesteśmy w stanie po prostu dostrzec. A tutaj już kabina po zamontowaniu w kadłubie. Na zdjęciach makro widać niedoskonałości malowania, ale moje oko bez lupy tego nie zauważa ;) Chyba aż tak źle się nie prezentuje ;) W każdym razie ja jestem zadowolony, w końcu to moja pierwsza "waloryzacja" modelu ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VDR Napisano 24 Lutego 2016 Autor Share Napisano 24 Lutego 2016 Prace nad Szkwałem postępują. Postanowiłem dorobić HUDa - charakterystyczny element dla Rafale. Mimo najszczerszych chęci moje umiejętności wystarczyły tylko na coś takiego: Niestety lekko krzywo wkleiłem go choć znowu wyszło to dopiero na zdjęciu makro :/ Sam model skleja się naprawdę bardzo dobrze, gdyby nie błędy przy obróbce elementów w miejscach wycięcia z ramek nie trzeba by w zasadzie w ogóle używać szpachli. Tak się prezentuje po sklejeniu. Dysze są wciśnięte - zostaną wklejone dopiero po ich pomalowaniu - tak będzie prościej ;) Jak znajdę chwilę czasu dzisiaj, może dostanie podkład i będziemy sprawdzać gdzie są niedoskonałości do poprawienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 24 Lutego 2016 Share Napisano 24 Lutego 2016 Jeśli mogę coś zasugerować: - zetnij ten kominek na szczycie statecznika pionowego - jest 2 x za duży (wystarczy usunąć zgrubiałą część szczytową) - zeszlifuj bąble na wewnętrznej stronie prowadnic rakiet, tak żeby wpisały się obrys jak tutaj: http://data3.primeportal.net/hangar/luc_colin4/rafale_m_enol/images/rafale_m_enol_064_of_108.jpg http://data3.primeportal.net/hangar/luc_colin4/rafale_m_enol/images/rafale_m_enol_065_of_108.jpg - z tyłu brakuje rurki, którą sam musisz dorobić: http://data3.primeportal.net/hangar/luc_colin4/rafale_m_enol/images/rafale_m_enol_105_of_108.jpg - w modelu brakuje też blachy nad dyszami silnika: http://data3.primeportal.net/hangar/luc_colin4/rafale_m_enol/images/rafale_m_enol_085_of_108.jpg http://data3.primeportal.net/hangar/luc_colin4/rafale_m_enol/images/rafale_m_enol_080_of_108.jpg - i jeszcze ukośnej osłony wylotu u podstawy statecznika: http://data4.primeportal.net/hangar/sergey_zhabin/rafale_c_113-ge/images/rafale_c_113-ge_040_of_171.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VDR Napisano 24 Lutego 2016 Autor Share Napisano 24 Lutego 2016 No i sobie pomalowałem A tak serio - to tak -- kominek zniwelujemy. Bablami na prowadnicach rakiet miałem się zając -- to bolączka chyba wszystkich modeli Revella niezależnie od skali. Blachę w tylnej części zrobię z blaszki z browara - trzeba będzie dzisiaj jakiś sześciopak kupić bo nie wiadomo ile blachy na to pójdzie ;P Co do rurki - muszę ja zlokalizować bo nie bardzo ją widzę: Czy ta rurka to jest to co widac na drugim zdjeciu na wysokosci początku mocowania haka ? (tak trochę powyżej nad) Co do osłony - dołek jakiś tam jest na ten wylot - ale to jest tak małe, że nie wiem czy dam radę do tego jakiś mały rant dorobić. Później wrzucę fotki macro z tego miejsca ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 24 Lutego 2016 Share Napisano 24 Lutego 2016 Ja sobie tę osłonę na wylocik zrobiłem ze ściętej ukośnie rurki od patyczka od uszu, wyciągniętej nad płomieniem świecy do właściwej średnicy. Trzeba było trochę szpachlować i wygładzać, jednak jak zrobiłeś takiego HUD-a to i tutaj się uda Rurka znajduje się na końcu kadłuba po prawej stronie dyszy silnika: http://data3.primeportal.net/hangar/luc_colin4/rafale_m_enol/images/rafale_m_enol_087_of_108.jpg Ale to zdjęcie, które znalazłeś jest bardzo ciekawe, bo pokazuje wczesny samolot z białymi polami w znakach przynależności państwowej i właśnie z tymi bąblami na końcach prowadnic: Może jednak nie ma potrzeby piłować tych bąbli? Szukałeś może foto tego samolotu, który dokładnie robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VDR Napisano 24 Lutego 2016 Autor Share Napisano 24 Lutego 2016 To zdjęcie znalazłem szukając "Rafale M bottom" w poszukiwaniu gdzie jest ta rurka (ślepota nie boli). Faktycznie tutaj rakiety są mocowane na czymś co przypomina to co zrobił Revell. Zdjęcie jest stąd: http://www.dutchaviationsupport.com/Cockpit/COCKPIT1/Rafale.htm Artikl: http://www.dutchaviationsupport.com/Cockpit/COCKPIT1/Cockpit1.htm oraz: http://www.dutchaviationsupport.com/Articles/RafaleM-UK.pdf W zestawie Revella są kalki dla prototypu M02 i Flotille 12F - malowanie w zasadzie to samo - różnice w kalkomanii... Oglądałem różne maszyny z 12F ale bocznego 45 chyba nie znalazłem żadnego zdjęcia... Zaintrygowało mnie to zdjęcie - choćby przez te czerwone krawędzie na wlotach - trochę kolorytu temu ptaszkowi dają... Nie wiem czy tutaj też nie ma tych pylonów (?) bez zaokrągleń, tak mi przynajmniej to wyglada - tyle ze to wersja B... P.s HUD jest zbyt prostokątny - powinien być pękaty, bardziej "kwadratowy" - ale zabrakło mi materiału przezroczystego i musiałem pójść na kompromis. Niestety dużo lepsza wersja tego HUDa -- została pożarta przez dywan, mimo że doskonale widziałem w którym miejscu upadła. Musi zostać jak jest ;P Pod tą grubą owiewką zapewne i tak za dużo widać nie będzie ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 24 Lutego 2016 Share Napisano 24 Lutego 2016 Nie wiem czy tutaj też nie ma tych pylonów (?) bez zaokrągleń, tak mi przynajmniej to wyglada - tyle ze to wersja B... To egzemplarz prototypowy B01 będący własnością Dassault i służący do promocji i testów. Stąd też te "pypcie" na pylonach. Jest ciekawy, bo jako jedyny otrzymał kamuflaż. Właśnie samoloty serii prototypowej mają bąbelki: C01, M01, M02, B01. To na przykład M01 bez sondy paliwowej, ale z Pitotem na nosie: Tutaj M02 w konfiguracji proponowanej przez Revella (czarna sonda i pylony, czerwone krawędzie wlotów): Z góry był taki (nie widziałem zdjęć z kokardami na kadłubie): Co ciekawe na wszystkich zdjęciach samolot ma ślady po zamalowanym kamuflażu! Tutaj widać to najlepiej: Co ciekawe później M02 został przemalowany (lecz nadal przebija kamo) i doprowadzony do seryjnej konfiguracji F3 (wygładzone pylony, dodane urządzenia Spiral i kasety na pironaboje): http://forum.keypublishing.com/showthread.php?76680-Rafale-prototypes-status-amp-testing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.