Skocz do zawartości

TS-11 "ISKRA" ZTS PLASTYK - Testowo


Dominikrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Jak już co poniektórzy przeczytali powróciłem do swojego dawnego hobby. Korzystając z dużych promocji kupiłem jakiś czas temu dwa modele (Saturn V i zestaw B17+P51+P47 od Revell) i tak wrócił bakcyl. Nie chcąc psuć tych pięknych modeli postanowiłem skompletować warsztat i kupić coś co naprawdę w razie niepowodzenia nie będzie mi szkoda. Tak jak w temacie - testowo aby wypróbować wash oraz inne techniki. Szybki wybór padł na w/w model. Inbox'a nie będę przedstawiał ponieważ większość wie co w środku się kryje a część osób po prostu nie chce tego oglądać. Przepraszam też za zdjęcia, które były robione telefonem ponieważ lustrzanka została "zagoniona" do innej pracy a i takich zdjęć przez PS nie będę przepuszczał. Następnym razem poprawię się Ze względu iż jest to bardzo budżetowy model nie zostaną tu zastosowane żadne "bajery". Jedyna modyfikacja (proszę o rozgrzeszenie) to kokpity z modelu Tornado Revell ponieważ tam 2 były na zbyciu (łącznie na wypraskach było 4). Liczę na podpowiedzi i krytykę, nie mniej jednak miejcie litość ostatni raz składałem coś około 18 lat temu

 

Ok, nie nudząc już bardziej to warsztat. Dziś w zasadzie została opracowana cała kabina pilotów.

 

Warszat

IMAG0267_zpsmdizqffy.jpg

 

IMAG0269_zpsqavwjrrv.jpg

IMAG0272_zpskdl1aacu.jpg

IMAG0275_zps3glrvi0e.jpg

IMAG0276_zpstk31yvdd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Humbrole i Revelle kupiłem "na rozgrzewkę" a część już też miałem (dostałem w spadku ). Generalnie to będę chciał akryle. No ja przez ten model przechodzę już drugi raz Pierwszy był o wiele gorszy i skończył tragicznie: podpalony i wyrzucony z okna szkoły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Z jednej strony chciałbym już kupić jednak mam jeszcze do wykorzystania trochę farb olejnych, których nie chciałbym używać w aero. Dodatkowo chciałem sobie przypomnieć pędzel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UnknownUser - popieram

Nie wiem dlaczego wszyscy tak pieja, jesli chodzi o akryle

Malowalem pedzlem i aerografem Humbrolami, Revellami i Aeromasterem - i przy tym zostane

Bez obawy, ze farba zejdzie mi razem z tasma maskujaca albo kalka

Pozdrawiam Bravo112

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, bo się przesiadłem z olejnych na akryle.

 

1. Olejne długo schną, akryle po kilkunastu minutach można brać do ręki, maskować, kryć kolejną warstwą itp.

2. Akryle chętniej dają się rozrabiać w dużych proporcjach do transparentnego krycia, oleje przy większej ilości rozcieńczalnika lubią "spływać" po powierzchni i pigment zbija się w krople. Oczywiscie w jednym i drugim przypadku jest to kwestia wyczucia.

 

A po trzecie - stwierdzenie "rezygnacja z olejów na rzecz akryli" to kwestia umowna, bo olejów większość z osób malujących kolory bazowe akrylami używa do wszelkiej maści weatheringów, brudzenia, czy jak to tam kto chce sobie nazywać. Z humbroli i white spirita robi się całkiem przyjemne w użyciu filtry na ten przykład.

 

Do malowania z aerografu akryle są dużo bardziej przyjazne człowiekowi, mniej czasochłonne. Mnie to przekonało do zmiany farb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, bo się przesiadłem z olejnych na akryle.

 

1. Olejne długo schną, akryle po kilkunastu minutach można brać do ręki, maskować, kryć kolejną warstwą itp.

2. Akryle chętniej dają się rozrabiać w dużych proporcjach do transparentnego krycia, oleje przy większej ilości rozcieńczalnika lubią "spływać" po powierzchni i pigment zbija się w krople. Oczywiscie w jednym i drugim przypadku jest to kwestia wyczucia.

 

A po trzecie - stwierdzenie "rezygnacja z olejów na rzecz akryli" to kwestia umowna, bo olejów większość z osób malujących kolory bazowe akrylami używa do wszelkiej maści weatheringów, brudzenia, czy jak to tam kto chce sobie nazywać. Z humbroli i white spirita robi się całkiem przyjemne w użyciu filtry na ten przykład.

 

Do malowania z aerografu akryle są dużo bardziej przyjazne człowiekowi, mniej czasochłonne. Mnie to przekonało do zmiany farb.

 

Co do akryli to używałem farb tamiya hataka i pactra

Tamiya mnie nie powaliła ale przyjemnie się czyściło

Malowanie Pactrą sprawiało wrażenie krycia ''niezupełnego''

A hataki nie umiem chyba rozcieńczać bo ona mi idzie tylko z butelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akryli to używałem farb tamiya hataka i pactra

Tamiya mnie nie powaliła ale przyjemnie się czyściło

Malowanie Pactrą sprawiało wrażenie krycia ''niezupełnego''

A hataki nie umiem chyba rozcieńczać bo ona mi idzie tylko z butelki

Ja używam tylko Gunze obu serii i Tamiyę i wszystkie je rozcieńczam Leveling Thinnerem z Gunze. Problemy trafiają się bardzo rzadko (typu jakiś paproch w dyszy) a zaschnięta farba w zbiorniku nie przydarzyła mi się ani razu. Do mycia aerografu (z uszczelką teflonową, nie gumową - to ważne) używam również zmywacza z Guzne - nie mam problemów z aero żadnych. Żadnego łuszczenia się chromu po chemikaliach, żadnych niedomytych i zaschniętych syfów wewnątrz.

 

A na częsty zarzut, że to drogie mam i kontrargument - ale cholernie wydajne. Na pomalowanie przykładowo MiG-21 w 1:48, czyli modelu średniej wielkości zużyłem ok 20 kropli (tak, kropli) farby i tak z 5x więcej rozcieńczalnika. Jednym słoikiem można śmiało pomalować kilka modeli w całości. Oczywiście przy odpowiednich ustawieniach kompresora i aero. Można i przy 2 barach maksymalnym skoku iglicy zużyć litrową puszkę farby, tylko że większość jej pójdzie w powietrze a to, co wyląduje na modelu będzie grube i nic się nie będzie różnić od malowania wałkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.