Jump to content

F4U-5N Corsair Hobby Boss 1:48


Ripper1
 Share

Recommended Posts

Witam po dłuższej nieobecności. Bardzo dawno rozpocząłem prace nad tym modelem ale udało się doprowadzić projekt do końca i efektami chcę się podzielić z Kolegami zwłaszcza, że dawno nie widziałem na forum Corsaira - widać teraz moda jest na inne samoloty a ja zawsze byłem na bakier z modą. A więc z założenia samolot miał przedstawiać najbardziej rozpoznawalną z maszyn tego typu NP 21 pilotowany przez asa wojny w Korei Guya Bordelona "Lucky Pierre"

 

zdjecie.jpg

 

na początek kilka zdjęć oryginału:

 

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

 

zdjęcie silnika ( oryginał )

zdjecie.jpg

 

i moje próby skopiowania

 

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

 

oraz coś tam z kabiny ( na późniejszych zdjęciach niewiele z tych elementów jest widocznych )

 

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

 

a oto i sam model:

 

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

zdjecie.jpg

 

Niektórzy zapewne zauważą różnicę pomiędzy zdjęciem serwisowanego samolotu a modelem gdzie sekcja składania skrzydeł jest w kolorze całego płatowca a w modelu w kolorze interior green ale świadomie poszedłem na to odstępstwo ponieważ oryginalne malowanie zwyczajnie mi się nie podobało a to nie tylko pokazuje tą dosyć bogatą przestrzeń to jeszcze ożywia cały model. No cóż można w takim razie powiedzieć że mamy do czynienia z modelem "IF".

 

Mimo to życzę miłego oglądania. Na ewentualne pytania z przyjemnością odpowiem.

Link to comment
Share on other sites

zdjęcie silnika ( oryginał )

Dla ścisłości:

-Silnik, który pokazałeś na zdjęciu nie był montowany w F4U-5.

 

-Model 1/48 silnika jest niby OK, ale ten oryginalny, korsarzowy wyposażony był w zupełnie inny osprzęt. To jest model cywilnego silnika, nie wolny od pewnych błędów zresztą.

Link to comment
Share on other sites

zdjęcie silnika ( oryginał )

Dla ścisłości:

-Silnik, który pokazałeś na zdjęciu nie był montowany w F4U-5.

 

-Model 1/48 silnika jest niby OK, ale ten oryginalny, korsarzowy wyposażony był w zupełnie inny osprzęt. To jest model cywilnego silnika, nie wolny od pewnych błędów zresztą.

Znalazłem to zdjęcie w sieci jako silnik do F4U-5 pasował nawet do tego zestawowego ale w swoim wymieniłem osprzęt na żywiczny który wyglądał bardziej realistycznie i przypominał ten oto:

2800.jpg

Był to pierwszy silnik jaki pokusiłem się zrobić mam nadzieję, że teraz będzie już lepiej a i tak bardzo żałowałem że niewiele go widać w modelu. Pozostawiłem nawet zdejmowane śmigło aby cokolwiek można było zobaczyć.

Link to comment
Share on other sites

Nie do końca rozumiem. Wziąłeś żywiczny osprzęt różny od oryginału i zamontowałeś go do zestawowego silnika, żeby się do tego oryginału zbliżyć? Chyba chodzi o coś innego... .

 

32W to oczywiście właściwy silnik. Producentom modeli i dodatków zdarza się zapatrzeć na współczesne egzemplarze. Zdobycie oryginalnego silnika bywa kłopotliwe, a w przypadku egzemplarzy latających jego użycie bywa kłopotliwe i drogie. W rezultacie sporo warbirds w oryginale wyposażonych w R-2800 miało/ma zamontowane cywilne wersje tych silników. Bez porównania łatwiej dostępne i przyjaźniejsze w eksploatacji. Bezkrytycznie odtworzone w skali trafiły do modelarstwa, choć oczywiście taki np. cywilny R-2800 opisany jako silnik do F4U to w pewnym sensie prawda.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Na zdjęciach wynika jeszcze kardynalny błąd Hobby Bosa - skrzydła kryte płótnem w wersji F4U-5, która były całkowicie metalowa. A czy osłona silnika nie poszła ci za bardzo do góry - trochę dziwnie to wygląda.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na zdjęciach wynika jeszcze kardynalny błąd Hobby Bosa - skrzydła kryte płótnem w wersji F4U-5, która były całkowicie metalowa. A czy osłona silnika nie poszła ci za bardzo do góry - trochę dziwnie to wygląda.

Pozdrawiam

Co do skrzydeł masz rację patrzyłem na zdjęcia i przeoczyłem ten element, trzeba było zaszpachlować żebrowanie, wyszlifować, wytrasować nowe linie podziału blach i pomalować, chyba za długo go robiłem, zbyt długie przerwy pomiędzy "doskokami" do modelu spowodowały, że gdzieś ten szczegół mi umknął. No niestety jest to duży błąd Hobby Bossa. Osłona silnika - faktycznie klejenie puściło i lekko się przesunęła - już poprawione, dzięki za zwrócenie uwagi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tyle pracy włożyłeś w silnik a potem go zakryłeś :(

Nie lepiej było rozciąć w pół nos żeby wyeksponować silnik? albo całkowicie ściągnąć pokrywę?

Link to comment
Share on other sites

Tyle pracy włożyłeś w silnik a potem go zakryłeś :(

Nie lepiej było rozciąć w pół nos żeby wyeksponować silnik? albo całkowicie ściągnąć pokrywę?

 

Pewnie tak ale dla mnie liczy się robienie tego a nie koniecznie pokazywanie. Tak samo wyglądają wnętrza kabin - robi się zegary, ciągnie kabelki dorabia przełączniki a potem i tak nic z tego nie widać. A co w takim razie powiedzieć o ludziach którzy odtwarzają całe wnętrze, wręgi, luki, dźwigary, siłowniki a później obudowują to poszyciem? Ja ich podziwiam i gratuluję cierpliwości dla niektórych liczy się dobra zabawa i wypoczynek przy budowie ( chociaż czasem z tym wypoczynkiem to różnie bywa ). Ale wracając do pytania nawet się nad tym zastanawiałem ale tak mi się podoba bryła tego samolotu że nie chciałem jej naruszać otwierając silnik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.