Coppercat Napisano 26 Lutego 2017 Share Napisano 26 Lutego 2017 (edytowane) Zakładam nowy warsztat, bo Porszawka prawie skończona. Wybór padł na Ferrari 250 TR Hasegawy. Mam na obecną chwilę dwa modele: (fotki z sieci) Całą zabawę chcę jednak zacząć od zrobienia silnika do osobnej ekspozycji. Zakupiłem żywiczny zestaw firmy Renaissance. Kupiłem tutaj. Bolało przy zakupie Jakość tego kitu jest dość dobra, ale szału nie ma Nie wydaje mi się, żeby było toto warte tej kasy. Na fotkach zawartość pudełka. Część elementów już obrobiona, szpachlowana i nawiercona pod śruby. Teraz widzę, że na fotkach brakuje osprzętu (rozrusznik, prądnica, pompa paliwa, kolektor ssący). Zostały już nadziane na igły do malowania podkładem. Jak kogoś to zainteresuje, uzupełnię fotki. Blaszka PE: Elementy metalowe: Główne detale z żywicy i kableki: Wydech: Przedni dekiel z nawierconymi dziurami pod śruby. To co było z żywicy (imitacje łbów śrub) nie nadawało się do pokazania Jest to wersja silnika z roku 1959/60 tzw. dry sump engine. To będzie trudny warsztat Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majstru Napisano 26 Lutego 2017 Share Napisano 26 Lutego 2017 Oj, będzie na co patrzeć . Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hamman Napisano 26 Lutego 2017 Share Napisano 26 Lutego 2017 oj będzie się tu działo i działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 26 Lutego 2017 Autor Share Napisano 26 Lutego 2017 Oj, będzie na co patrzeć . Powodzenia. oj będzie się tu działo i działo Też mam nadzieję, że będzie się działo ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 27 Lutego 2017 Share Napisano 27 Lutego 2017 W końcu jakaś lepsza marka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 27 Lutego 2017 Share Napisano 27 Lutego 2017 Kibicuję, ciekawy model. Wiesz może jak się generalnie mają modele Ferrari od Hasegawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 27 Lutego 2017 Autor Share Napisano 27 Lutego 2017 ........... Wiesz może jak się generalnie mają modele Ferrari od Hasegawy? To moje pierwsze Ferrari. Od Hasegawy mam kilka modeli ze stajni Ferrari, ale leżą póki co w magazynie. Wypraski wyglądają dobrze. Do wielu modeli są dodawane blaszki. To może świadczyć, że modele Ferrari od Hasegawy mają się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 27 Lutego 2017 Share Napisano 27 Lutego 2017 Składałem 328 GTS i sklejanie silnika i budy z podwoziem było dość frustrujące. Chociaż zdecydowanie można z tego zrobić ładny model, mam nadzieję, że w tym roku przysiądę przy nim i zaprezentuje go na forum. Nie wiem jak z tym 250 TR, ale Hasegawa potrafi zgubić kształt jakiś elementów np straszne są przednie lampy w evo IV i czasem mam wrażenie, że wszytko w Civicu V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 28 Lutego 2017 Share Napisano 28 Lutego 2017 Czyli jak obiecał tak uczynił, przesiadka na włoskiego rumaka Zaglądam obowiązkowo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikemc Napisano 28 Lutego 2017 Share Napisano 28 Lutego 2017 Gdzie można kupić ten model bo nigdzie go nie ma. Na ebay znalazłem go po chorych cenach około 100$. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 28 Lutego 2017 Autor Share Napisano 28 Lutego 2017 Nie wiem gdzie teraz można je kupić .... Około roku temu kupiłem tego czarnego w Czechach. Tutaj Czerwony był kupiony prywatnie od kogoś. Nie pamiętam już w jakich okolicznościach. Modele odleżały swoje ....... Mam też uzbieranych sporo dodatków. Niektóre całkiem fajne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 (edytowane) Mała aktualizacja. Silnik powolutku nabiera kształtów. Po malowaniu podkładem okazało się, że odlewy są całkiem przyzwoitej jakości. Nie żałuję wydanej kasy :-) Głowica złożona "na sucho": Próbuję zrobić przewody paliwowe, ale nie jest to proste. Najlepiej wyszła ta żółta sprężynka po prawej. Próby wsadzania skręconego drucika w koszulkę termokurczliwą dały mierny efekt. Niezła jazda będzie przy cięgnach przepustnic gaźników. Mam nadzieję, że da to fajny efekt ..... Gaźniki (6 sztuk), to też spore wyzwanie. Zacząłem robić układ sprężyny powrotnej, ale na fotkach wygląda, że jest za gruba. Ma ok. 0.4 mm średnicy. Na żywo wygląda nieźle ... Rozgrzebana reszta elementów silnika: Zbliżenia: cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Nikt nic nie pisze. Chyba wszystkim szczeny z zawiasów powypadały. Powiem tylko tyle co ten Polak który z międzynarodową wycieczką zobaczył wodospad Niagarę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Paski, napis na głowicy.. Jak, czym? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Paski, napis na głowicy.. Jak, czym? ... A czy ktoś testował może sposób taki jak autach 1:1? Malujesz kolor a później przecierasz po krawędziach papierem aby zeszła warstwa farby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Paski, napis na głowicy.. Jak, czym? ... A czy ktoś testował może sposób taki jak autach 1:1? Malujesz kolor a później przecierasz po krawędziach papierem aby zeszła warstwa farby Można papierem, można delikatnie patyczkiem z rozcieńczalnikiem a można i suchym pędzlem. Pytanie do Jacka - który wybrałeś sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 Paski, napis na głowicy.. Jak, czym? ... Paski Molotow'em, a logo to sticker. Bałem się, że żywiczne logo nie będzie dość fajne więc je spiłowałem. Może źle zrobiłem, bo żywica naprawdę jest super jakości, ale przekonałem się o tym dopiero, jak położyłem pierwszą warstwę podkładu. Nikt nic nie pisze. Chyba wszystkim szczeny z zawiasów powypadały.Powiem tylko tyle co ten Polak który z międzynarodową wycieczką zobaczył wodospad Niagarę. No właśnie: nikt nie pisze Ooo coś się w tej kwestii zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 Paski, napis na głowicy.. Jak, czym? ... A czy ktoś testował może sposób taki jak autach 1:1? Malujesz kolor a później przecierasz po krawędziach papierem aby zeszła warstwa farby Czasami robię tak: - po podkładzie daję akrylowy kolor, który ma być na wierzchu, - warstwa bezbarwnego (też akryl), - warstwa olejnego (tło), - przecierka twardymi patyczkami bawełnianymi (Tamiya) tego co wystaje. Patyczki umaczane w White Spirit. Wychodzi całkiem fajnie, ale trzeba potrenować. Ta metoda tutaj odpadała, bo czerwień na pokrywach nie dość, że mat Gunze C, to jeszcze chropowata powierzchnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 7 Marca 2017 Share Napisano 7 Marca 2017 A do zrobienia chropowatej powierzchni czegoś specjalnego użyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 7 Marca 2017 Autor Share Napisano 7 Marca 2017 Jeżeli Surfacer 500 jest czymś specjalnym, to tak Niskie ciśnienie, gęsty Surfacer, na "plujkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 7 Marca 2017 Share Napisano 7 Marca 2017 Wszystko jasne, dzięki. Czekamy na więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 9 Marca 2017 Autor Share Napisano 9 Marca 2017 (edytowane) Rozpocząłem jeden z trudniejszych etapów budowy modelu: montaż gaźników, przewodów paliwowych i systemu cięgien przepustnic. Gaźniki (6 sztuk :shock: ) ustawiłem na dwustronnie klejącej taśmie i nakryłem wanienką, osłoną wlotu powietrza. Dzięki temu mam gaźniki w całości o mogę instalować przewody i cięgna. Wygląda to tak: Przymiarka do głowicy: Fotki słabe, bo robione na warsztacie. Nie chce mi się układać tych drobiazgów w namiocie ...... cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 12 Marca 2017 Autor Share Napisano 12 Marca 2017 (edytowane) Popełniłem stojak warsztatowy pod silnik. "Solidny" wyszedł, ale mnie się podoba. Starałem się uzyskać fakturę surowego metalu. Silnik postawiony na stojaku złożony na sucho do focenia. cdn Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Coppercat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 12 Marca 2017 Share Napisano 12 Marca 2017 Z czego ten stojaczek ulepiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 13 Marca 2017 Autor Share Napisano 13 Marca 2017 Z profili 3 mm Tamiya. Teraz żałuję, że nie dałem 2 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.