Moses Napisano 6 Kwietnia 2018 Share Napisano 6 Kwietnia 2018 Na początku lat 50tych XX wieku, lotnictwo pokładowe marynarki Stanów Zjednoczonych, nie posiadało na stanie żadnego myśliwca który mógłby dorównywać radzieckim MiGom-15. Na pokładach królowały pamiętające 2 wojnę światową Corsairy, a Cutlasy firmy Vought czy Cougary od Grummana nie były jeszcze gotowe do służby. W związku z tym Navy's Bureau of Aeronautics nakazało zaadaptowanie do służby pokładowej odnoszącego sukcesy myśliwca F-86 Sabre. Nie czekając na budowę prototypów, BuA zamówiło 300 szt, później zredukowano zamówienie do 200 sztuk, nowego myśliwca oznaczonego jako FJ-2 Pierwszy prototy oznaczony jako XFJ-2B, będący F-86 ze zmodyfikowanym uzbrojeniem (4 działka 20mm w miejsce 6ciu WKMów M3 12,7mm), wzniósł się w powietrze 27 grudnia 1951 roku. Drugi i trzeci prototyp, nie posiadały uzbrojenia przeznaczone były do testów na lotniskowcach. W sierpniu 1952 roku wykonano pierwsze próby na lotniskowcu USS Midway. Podczas testów kwalifikacyjnych na USS Coral Sea okazało się że maszyna jest słabo przystosowana do działań na lotniskowcach. Samolot kiepsko się pilotowało z niskimi prędkościami, podwozie natomiast było bardzo delikatne, jak na służbę na lotniskowcach. Pierwszą sztukę produkcyjną lotnictwo US Navy otrzymało 22 listopada 1952 roku. Samolot produkcyjny posiadał już mocniejsze podwozie, zminioną owiewkę kabiny, oraz składane końcówki skrzydeł do hangarowania. Maszyna okazała się cieższa o 500kg od pierwowzoru, prolemy sprawiało też wystrzeliwanie samolotów z katapult parowych. W związku z tym podjęto decyzje o przesunięciu myśliwców do służby lądowej w dywizjonach US Marine Corps. W związku z eskalacją konfliktu koreańskiego, zakłady North American skupiły sie na produkcji F-86 Saber dla US Airforce. Do końca 1953 roku wyprodukowano tylko 7 samolotów. W momencie dostarczenia pierwszej sztuki do dywizjonu VMF-122, służbe rozpoczął szybszy i lepiej dostosowany do działań z lotniskowców mysliwiec F9F Cougar, a zamówienie na FJ-2 zostało zmniejszone do 200szt. Jako że pierszeństwo w dostawie nowych myśliwców Grummana miało US Navy, korpus postanowił używać FJ-2 na lotniskowcach, próbując rozwikłać problemy które trapiły ten samolot. W 1956 samoloty przeniesiono do służby w jednostkach rezerwowych, gdzie latały jeszcze przez rok. Model został wykonany z zestawu firmy Sword i przedstawia maszynę o numerze seryjnym Bu.No. 132057 z dywizjonu VMF-312 Checkerboards stacjonującego w roku 1955 w MCAS Cherry Point w Północnej Karolinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 6 Kwietnia 2018 Share Napisano 6 Kwietnia 2018 Sympatycznie. Ino rurka sie rozgląda coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 6 Kwietnia 2018 Share Napisano 6 Kwietnia 2018 Jak dla mnie najlepszy z twoich ostatnich modeli. Jest progress Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Fajnie że się podoba Karambolis z tym progresem jest tak że na 3 modele, jeden mi wyjdzie dwa średnio ;) Ale działam dalej. Zobaczymy co teraz wyjdzie, hit czy shit ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Po prostu zawsze wybieraj do roboty ten co trzeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Na obecną chwilę postanowiłem wybierać tylko dobre zestawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.