Skocz do zawartości

Figurka 1:24


jawkers

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

Witam.

 

Chcę nauczyć się malować figurki.

Do nauki, wybrałem jak mi się wydaje łatwą figurkę z zestawu Italeri.

DLR8nbR.jpg

 

Spodnie oczyściłem z nadlewek i zadrapań

7nLqIvM.jpg

Poprawiłem kontury kieszeni, butów i czego się tylko dało.

PZjlilR.jpg

 

Na początek mam pytanie do doświadczonych kolegów.

Spodnie pomaluję na niebiesko i jakim kolorem mam rozjaśnić kolor niebieski, by pomalować fałdki na spodniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie, że zabierasz się za figurki. Najtrudniejszy pierwszy krok jak to mówią.

 

Przede wszystkim złóż figuranta i zapodkładuj onego. Ja daję czarnym po całości, szarym z kąta 45 st. i na koniec białym z góry. Pokaże Ci to mniej więcej jak się światła i cienie rozłożą w zakamarkach.

Jakimi farbami zamierzasz malować? Akrylami łatwiej moim zdaniem. No i o mokrej palecie będziesz musiał pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Jureczku również uważam że modelarstwo figurkowe jest trudne. Ale warto spróbować.

 

Dzięki Marcin.

Figurka Italeri jest toporna i źle spasowana, ale myślę, że do zniszczenia jest dobra.

Usuwam nadlewki, szlifuję nierówności, przymierzam i sklejam jak jest ok. Następnie będę szpachlował.

Trzy kolory podkładu. Mam tylko szary, więc będę się musiał zaopatrzyć w chemię.

 

Oglądałem poradniki i większość modelarzy używała farb Vallejo, więc myślę, że na początek też zacznę od tych właśnie farb.

 

Boję się tych rozjaśnień i cieniowań.

Do niedawna myślałem, że malując przykładowo rękaw, nakładam kolor bazowy, następnie mieszam go z białym i nakładam go na wypukłości. Widziałem kiedyś na forum jak kto malował figurkę.

A okazuje się, że potrzeba nałożyć kolor bazowy, następnie go rozjaśnić jaśniejszym odcieniem tego samego koloru, np. zielonego. Po nałożeniu trzech odcieni rozjaśnień, mieszamy kolor bazowy z ciemniejszym odcieniem zielonego i kilkoma odcieniami nakładamy cienie.

Ale przyznam, że efekt końcowy mi się podobał, więc będę chciał takiej metody wypróbować.

 

Marcin dzięki za porady

Domyślam się, że podkłady w sprayu do figurek, będą wygodniejsze?

 

Mokra paleta, to ta podstawka z papierem pergaminowym na chusteczkach higienicznych, podlana od spodu wodą?

Czemu to tak do końca służy?

A i jeszcze słyszałem, że lepiej rozcieńczać farbki wodą destylowaną niż z kranu. Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mokra paleta, to ta podstawka z papierem pergaminowym na chusteczkach higienicznych, podlana od spodu wodą?

Czemu to tak do końca służy?

Jeszcze gąbka - ja używam takiej od głośników - coby wodę trzymało długo. A służy ona właśnie do wygodnego mieszania farb, do potrzebnego odcienia bądź nasycenia. Woda na spodzie zapobiega wysychaniu farbki, utrzymuje wilgotność przy wielogodzinnej pracy. A do mieszania farb użyj nie wody, tylko glaze medium, np. od Vallejo. Wymieszasz kolory, rozrzedzisz farbę, za to nie rozwarstwisz jej, bo niektóre farby pod wpływem wody zbierały mi się w zakamarkach.

Wody tylko do mycia pędzelka używam.

 

Co do cieniowania, ja wypróbowuję obecnie kolorowe washe od Citadeli, po położeniu po całości załatwia mi kwestię najgłębszych cieni.

 

Ile masz pędzelków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Z pędzelkami na razie u mnie krucho.

Mam kilka 000, 4, 6, z italeri

Od Kolinsky 10/0

Są też, pędzle retuszerskie od Tamiya

Wszystkie te, które używam do malowania detali w modelach mają włosie syntetyczne.

 

Będę musiał kupić pędzle z włosia naturalnego.

Jakie "rozmiary" pędzli polecasz i jakiej firmy?

Myślałem nad pędzlami Winsor&Newton, ale na początek może coś z niższej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna używam pędzli Niki 4, w zwykłym papierniczym kupione, sprawdzają mi się i nie narzekam, trwałe, syntetyczne. 0, 2/0, 5/0, 10/0 - okrągłe. Do tego parę płaskich - 2, 4.

 

Ważne, żeby po każdym myciu dać pędzelkowi buzi - dobre to dla jego końcówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Marcin, dowiedziałem się, pewnie to wiesz, że "Glaze medium" służy do tego że, naniesiona warstwa farby jest transparentna.

Bez "Glaze medium" farba nie jest transparentna i warstwa spodnia nie przenika. Służy też do rozcieńczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Witam.

Na nogi i tors w miejsce łączenia,

wgkukam.jpg

nałożyłem szpachle.

dx8bQ0R.jpg

Głowę i ręce,

x1KFGN4.jpg

pomalowałem podkładem ciemno-szarym.

HNQyPmA.jpg

Następnie na ręce i głowę, naniosłem bazę z Vallejo.

UNn1FIe.jpg

Trzy cienkie warstwy.

SxBbpWD.jpg

Po usunięciu szpachli, całość pomalowałem podkładem jasno-szarym.

avKA4P3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

W kwestii cieniowania i rozjaśniania zgadzam się z Marcinem, ja również używam kolorowe washe od Citadeli i bardzo dobrze mi się sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
  • Super Moderator

Witam.

Tomku, kiedyś musi być ten pierwszy raz.

 

Postanowiłem coś podziałać z figurką.

Na twarzy tego nie widać, ale jest tam około 7 odcieni.

Nqpo51x.jpg

Nie podobają mi się brwi, wąsy i oczy.

6NKOp6a.jpg

Włosy na zdjęciu wyglądają na czarne, a są takie siwo-czarne.

er0TJRW.jpg

Czapeczka jeszcze nie jest skończona.

SqArUi1.jpg

Ręce, może jeszcze coś przy nich podziałam.

CAIppxG.jpg

Koszulka na razie otrzymała, kilka transparentnych warstw żółtego koloru.

vzQudpx.jpg

 

Szacunek dla figurkowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczy możesz jeszcze dopracować. Czarną plamę wypełnij teraz kolorem tęczówki, zostawiając maleńki margines po obu stronach i źrenice pośrodku. Tym samym kolorem - rozjaśnionym, daj delikatne refleksy wokół źrenicy. Na koniec, kropka białego (malusieńka - odbite światło).

Wszystko czarne pociągnij jeszcze suchym pędzlem pzgrau po kantach. Bardzo suchym i bardzo spokojnie. Dodatkowo, najcieńszym pędzlem po kantach daj normalne kreseczki jasnoszarym.

Zawsze możesz całość zmyć i zacząć od nowa, ja w swoim Flokim gębę cztery razy zmywałem mając gotowy korpus i ręce, aż mi się zaczął efekt podobać.

Washe załatwiłyby Ci sporo roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wybrałeś mega słaby materiał na szkolenie, widzisz im lepiej ulepiona figura tym lepiej się maluje.

Jeśli chodzi o oczy, to fajny schemat mam tutaj:

eye-diagram.jpg.

Kolejna rzecz, najtrudniejsze kolory do cieniowania to biały, czarny, i żółty :p także jak jest opcja to zmień kolor koszulki bo zawsze będziesz niezadowolony z efektu.

Fajną opcją jest łączenie farb np. baza akrylowa, cienie + rozjaśnienia olejnymi dla plastyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ;) W ogóle jak siedziałem trochę na figurki.org pamiętam jeszcze parę pro tipów, np. w mniejszych skalach 1/35 54mm oczy lepiej nie malować czystą bielą, bo wygląda to mega nie naturalnie, należy to przełamać cielistym albo mocno rozjaśnić cielisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.