Skocz do zawartości

nowy z aero


zipster

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

powoli sie przymierzam z przejsciem na 'jasna strone mocy' i rozpoczac swoja przygode z aero a nie pedzelkami, ale jako, ze w tej materii jestem zupelnie zielony kilka pytan co do doboru farb, rozcienczalnika i w ogole 'zestawu startowego minimum' 

1. jakie farbki najlepsze dla poczatkujacego? duzo ludzi i tu i w ogole 'na swiecie' poleca tamiye, mi po obecnych jeszcze czasach malowania pedzlem zostala pokazna kolekcja humbrola emalii, warte to zachodu czy za duzo roboty w malowaniu / czyszczeniu etc. w porownaniu z akrylami? i w przypadku tych ostatnich,

2. planuje przemalowac nieudana panzer 1B , juz jest po 'krecie' czysciutka i tu pytanie co dokupic aby pomalowac ja na panzergrau z proba modulacji? takie cos by wystarczylo?

  • Tamiya XF-63 (panzergery)
  • XF-2(bialy do uzycia z XF-63 do modulacji)
  • XF-56 (baza na gaski)
  • X-11 (metalic na gaski)
  • X-20A (rozcieczalnik)

No i wlasnie, jedni mowia zeby uzyc primera a inni jeszcze mowia aby malowac bezposrednio?

Po pomalowaniu, do czyszczenia aero po akrylikach wystarczy woda + rozkrecenie wszystkiego i rpzetarcie) czy jakis cleaner (jelsi tak to jaki?)

No i ew. co jeszcz ebyscie polecili 'na start' z takich must have? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farby i dla początkującego i dla zaawansowanego to te dobre farby do aerografu. Tamiya należy do najlepszych, więc polecam ją, także Gunze C i H, MR Paint, niezłe też są Real Colors od AK. Te farby możesz śmiało wlewać do aerografu i malować nimi bez obaw zapychania się czy też jakiś innych nieprzyjemnych wydarzeń.
Warunek jest jeden: trzeba używać dedykowanych rozcieńczalników, a najlepiej jednego do wszystkich powyżej: Gunze Mr. Leveling Thinner. Do MR Paint nie potrzeba rozcieńczalnika, bo są już rozcieńczone w butelce.