Jump to content
Sign in to follow this  
Pavvelek

Rdza z pigmentu

Recommended Posts

Posted (edited)

Mam takie pytanko laika

Czy po dodaniu pigment fixers do AK043 pigment medium rust uzyskam kondystencje bez grudek nadajaca sie do imitowania zaciekow z rdzy? Czy fixer ma na celu tylko utrwalenia nałozonych suchych pigmentow ?

Dla uzyskania efektu rdzy i rdzawych zacieków lepiej kupić Ammo of MIG Enamel Streaking Effect STREAKING RUST EFFECTS czy tak jak wyżej napisałem połączyć pigment i fixer?

Edited by Pavvelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suchy zawiera grudki.Ponieważ jak nazwa wskazuje jest to sam pigment.Te grudki czasem są pożądane przez modelarza.Jeśli faktycznie nie chcesz mieć tych grudek to te gotowce mogą być odpowiednie.Ale jeśli się uprzesz to i suchym pigmentem odpowiednio dobrze wymieszanym ,dokładnie z terpentyna albo white spiryt + fixer uzyskasz bez gródek ładną powierzchnię czy tam zacieki.Kwestia wprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie 

Czytam o łoszach i wszedzie jest podane ze z najlepiej zrobić z oleju z tubki dla plastykòw i white spirytem rozcienczyc a czy nie da sie tego zrobić ze zwyklej emalii olejnej kosz 200ml w markecie to jakies 8 zl i do tego rozcienczalnik olejny za kolene 8 zl i za 16 mamy pól litra rozcieńczalnika i 200ml farby 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, z farb olejnych wash czy filtr zrobić możesz. Ale nie z tych hcujowych za 8 zeta/wiadro, bo te są do bani. Rozcieńczalnik - Eko-1 z budowlanego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka jest różnica między najtańszą emalia olejną a  inna droższą zakupiona w markecie budowlanym. Najważniejsze chyba żeby była matowa. Przecież i tak się ją rozcieńcza i nie ma nam służyć do malowania ławki w parku tylko do kilku kropeczek i kreseczek na modelu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica jest w jakości i nasyceniu pigmentami. Poza tym ja mówię o farbach olejnych artystycznych, nie o emalii olejnej jak Hammerite. 

Ale oczywiście malować ławki w 1/35 możesz malować farbami z budowlanego, jeśli chcesz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że można z farbek olejnych artystycznych olejnych zrobic wash ale mi głównie chodzi o takach zwykłych chamskich olejnych farbach z marketu. Dzięki za odpowiedź droga na skróty nie zawsze się opłaca 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup jedną porządną olejną  i masz na lata łoszy i zacieków.A chamskie z marketu sobie podaruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zastanów sie czy nie chcesz prawdziwej rdzy wyjdzie chyba lepiej i taniej. a wa zależności czego uzyjesz za nośnik dostanesz rożna barwę

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Bobek napisał:

zastanów sie czy nie chcesz prawdziwej rdzy wyjdzie chyba lepiej i taniej. 

Tzn nie rozumiem ci masz na myśli? 

 

Pytanko mam kolejne.

Mam model Shermana 1.35 od tamyia.

Kamuflaż będzie jednokolorowy Oliver drab. Będę malował głównie pędzelkiem  bo nie mam areo. Cały kamuflaż postanowiłem pomalować sprayem bo pędzelkiem chyba wyjdzie kiepsko malowanie całego czołgu. Czy pod spray TS-5 tamiya stosować podkład czy malować bezpośrednio na model ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam na mysli prawdziwa rdze ktora mozesz w sloiczku aplkowac  z woda/alkoholem/x-20 i z kazdym wyjdzie inny odcien i naturalnie. obejrzyj zoabczysz jak sie robi

Edited by Bobek

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Pavvelek napisał:

Tzn nie rozumiem ci masz na myśli? 

 

Pytanko mam kolejne.

Mam model Shermana 1.35 od tamyia.

Kamuflaż będzie jednokolorowy Oliver drab. Będę malował głównie pędzelkiem  bo nie mam areo. Cały kamuflaż postanowiłem pomalować sprayem bo pędzelkiem chyba wyjdzie kiepsko malowanie całego czołgu. Czy pod spray TS-5 tamiya stosować podkład czy malować bezpośrednio na model ?

Jedni Tobie napiszą ,że musisz pokryć surfacerem 1000 itd aby poprawić babole ,wygładzić powierzchnie czy tam lepiej się farba trzymała..A ja napisze ,że można bez podkładu.Zawsze ryzyko,że powierzchnia tłusta itd.Ale przemyjesz ją w ciepłej wodzie z detergentem i odtłuścisz.Chodz ja tak nie robię i maluję mi się dobrze.Spray to namiastka aero ale zolu.

A jak się uprzesz na podkład tu masz tez szprej:

image.thumb.png.92026591fdcdb1c3e1cb3ba9fe13dd86.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Myślałem o tamiya surowce Primer za 23 zł. Trochę mnie przeraza cena jaka mi wyszła l. Za model 95 zł a za farbki i inne dodatki 264 zł więc kazdy grosz mniej ma znaczenie ale mimo wszystko poloze jednak podkład.

Czytam o tym weathering brudzrniu postarzaniu itp i jedni stosują sidolux przed washem inni po. Czy to jest kwestia ilu modelarzy tyle technik? Jakie powody są za stosowaniem siduluxu przed washem a jakie po ?

Dla mnie ba chłopski rozum lepiej zrobic wash na matowej powierzchni bo rozlać w szczeliny i tak sie rozleje ale mamy przynajmniej przyczepna powierzchnie. A kłaść cokolwiek na lakier splynie nam to jak po kaczce 

Edited by Pavvelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.