Skocz do zawartości

Dragon Stug III G lipiec 1944 1/35


krzy65siek

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie w dziale "Galeria" nie piszę - bo już jest "pozamiatane", ale niestety wydaje mi się że muszę.

W dniu 9.08.2019 o 15:33, jonathan napisał:

Masz odwrotnie założone gąski...

Niestety to jest fakt. :stolek:

 

W dniu 9.08.2019 o 15:33, jonathan napisał:

I z tego co pamiętam ta belka co jest z tyłu. Fragment gąsienicy wkładało się od góry. Więc zęby są nie po tej stronie.

Belka jest zdejmowana i była specjalnie na tej wysokości mocowana, aby gąski mogły być włożone - tak, aby zęby były od dołu listwy.
Dzięki temu nie spadały z listwy. Zapewne mogło się zdarzyć że załoga umieściła je tylko wsuwając od góry.:roll:
Alkett wprowadził to rozwiązanie już od grudnia 1942 roku.
Belki dla zapasowych ogniw gąsek z przodu kadłubów w innych pojazdach miały dodatkowe mocowanie, dla tych gąsek, aby nie spadały z listwy.

Pominę te mniejsze błędy i skupie się na tym generalnym - moim zdaniem.

"Zimmerit" wykonany przez Alkett stąd do tego producenta będę się odnosił.
Nadbudowa wykonana w modelu jest z okresu - między czerwcem , a sierpniem (włącznie) 1943 roku.
Koło podtrzymujące - rolki- (bo widać tylko jedno) stosowane przez Alkett od listopada 1943 roku. (W "Warsztacie) widać wszystkie.
Jarzmo działa "Saukopf" stosowane przez Alkett od października 1943 roku.
Sam widzisz że coś tu nie gra. W nadbudowie brakuje osłony pancernej włazu D-cy. W modelu to część nr.B-40.  :czytaj:
Faktycznie znów "Dragon" pominął ten element w montażu modelu.(Instrukcja)
Osłona pancerna kopuły D-cy stosowana przez Alkett od września 1943 roku.

:sorry:  :sorry:  :sorry:

Pozdrawiam
Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, meser262 napisał:


Sam widzisz że coś tu nie gra. W nadbudowie brakuje osłony pancernej włazu D-cy. W modelu to część nr.B-40.  :czytaj:
Faktycznie znów "Dragon" pominął ten element w montażu modelu.(Instrukcja)

Dziękuję Ci bardzo za uwagi, o gąsienicach już pisałem, po prostu się zagapiłem. (swoją drogą jedyny pojazd z nałożonymi odwrotnie gąsienicami to z jednego z muzeów w Niemczech).


Osłona - zwróciłem uwagę na brak tej osłony, bo na sylwetce którą miałem narysowaną osłona była. Tyle, że nie wiedziałem, że w modelu jest ta część, na pewno bym ją przykleił :(. Nie wiedziałem, co z tym zrobić i założyłem, że jednak ta osłona była późniejsza. Szkoda ? Model miał być z zimy 1943 i włożyłem spory wysiłek w to, żeby tak wyglądał.

Będę wdzięczny za wytknięcie drobniejszych potknięć jeśli masz czas i ochotę.

Pozdrawiam
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krzy65siek napisał:

Model miał być z zimy 1943... .

Dodatkowo w wersji "co najmniej grudzień 1943"
1. Powinien być - reling wokół płyty nad silnikowej - w fabryce Alkett stosowany od listopada 1943 roku do końca produkcji.

2. Mała klapka na włazie D-cy na peryskop obserwacyjny - S.F. 14 Z
- klapka ta produkcji Alkett  - od listopada 1943 do maja 1944 nie posiadała rączki od środka.Tylko dwa okrągłe pręty - nacięte do zamykania tej klapki * str.47

5 godzin temu, krzy65siek napisał:

Będę wdzięczny za wytknięcie drobniejszych potknięć... .

No to takie "cosie" :

a). - po prawej stronie - pierwsza konstrukcja od stelażu - dolna część - brak śruby która powinna być tam.
Dobrze to widać brak jednej płyty właśnie z prawej strony. Wszystkie przykręcane z góry są na miejscu.

b). - tylne światło na błotniku powinno być w nowej wersji - w Alkett stosowane od marca 1943 roku do końca produkcji* str.79
       
c). - notek z przodu powinien mieć pod spodem przewód który wchodzi w pancerz

d). - podnośnik, klocek,haki -S,łopata i nożyce nie powinny być w kolorze bazowym pojazdu.
"Zimmerit" oryginalny - fabryczny, kolor bazowy również nakładany w fabryce. Dopiero potem po teście technicznym pojazdy otrzymywały sprzęt radiowy i narzędzia, 
następnie w agencji wojskowej otrzymywały amunicję i przechodziły testy strzeleckie. 

e). - gaśnica mocowana skosem tylko że przód powinien być przy pancerzu bocznym, a koniec przy krawędzi zewnętrznej błotnika.
Alkett tak mocuje gaśnice od marca 1943 do sierpnia 1944 roku - *str.87

f). Koło napędowe po prawej stronie z którego odpadł - "dekielek".
- w fabryce Alkett koło było przykręcane nakrętką sześciokątną z otworem, a pod nią były 4-ry podkładki.
Dziurka w nakrętce była z gwintem. W gwint wkręcano kolejną śrubę z główką sześciokątną. Śruba ta służy do mocowania dekla.
Czyli jeśli dekiel odpadnie powinna być dziurka w środku. Ta wersja stosowana od stycznia 1940 do czerwca 1944 roku.
- koło które wykonałeś było stosowane przez fabrykę MIAG - od listopada 1943 do stycznia 1944 roku.* str.58

* - Sturmgeschutz III - Variants/Modifications/Technical Drawings - vol.2

Pozdrawiam
Krzysztof

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi, rzeczywiście troszkę tych błędów jest :)

No cóż, trudno. Starałem się zrobić w miarę możliwości i posiadanych informacji, a jednocześnie wydaje mi się, że nie miałem szansy wyłapać większości tych błędów (oczywiście poza gąsienicami i osłoną wieżyczki dowódcy) bez książki na którą się powołujesz. Zastanawiałem się nawet przez chwilę czy ją kupić, ale odpuściłem. 

Inna sprawa, że nie znalazłem nigdzie zdjęcia działa z tej brygady.

Za to zaskoczyłeś mnie kolorem narzędzi. W takim razie na jaki kolor wg Ciebie były pomalowane?

Pozdrawiam
Krzysiek

Edytowane przez krzy65siek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, krzy65siek napisał:

Dzięki za uwagi, rzeczywiście troszkę tych błędów jest

Proszę bardzo :szampan1:

 

12 godzin temu, krzy65siek napisał:

Starałem się zrobić w miarę możliwości i posiadanych informacji, a jednocześnie wydaje mi się, że nie miałem szansy wyłapać większości tych błędów (oczywiście poza gąsienicami i osłoną wieżyczki dowódcy) bez książki na którą się powołujesz.

Na pewno część z nich na forum już poruszałem. Jak Wiesz modeli w galerii nie oceniam - jak wymalowane, poobijane itp. To jest sprawa gustu, a z nim się nie dyskutuje. Staram się wskazać błędy merytoryczne w fajnie wykonanych modelach, aby nie były powielane.Gdyby nie ta pancerna osłona włazu D-cy pewnie bym nic nie pisał, a i to koło napędowe. O gąskach pisali inni Koledzy.Powiem że według mnie użyłeś właściwych kolorów - stosowanych w tym okresie - grudzień 1943 roku. :super:

12 godzin temu, krzy65siek napisał:

Za to zaskoczyłeś mnie kolorem narzędzi. W takim razie na jaki kolor wg Ciebie były pomalowane?

nożyce - rączki w kolorze bakelitu - ostrza kolor stalowy 
młotek, łopata, siekiera, - trzonki kolor drewna - reszta stalowe
łom , liny, haki typ.S, klucze, korby itp. - kolor stalowy
klocek pod lewar w kolorze drewna - za wyjątkiem mocowań tego klocka i rączki
drut anteny - kolor stalowy
wycior - trzonek drewniany - końcówki trzonków są łączone dlatego stalowy - reszta szary/czarny/ciemny brąz
gaśnica montowana fabrycznie - kolor bazowy
podnośnik/lewar - generalnie stalowy/szary choć bywały i w jasnym kolorze bazowym , teatr Afrykański od 1941 kolor bazowy.
Na froncie wschodnim już w 1941 pojawiły się pojazdy całe w kamuflażu pustynnym.Trafiły tam zamiast do Afryki.
Jest fajne zdjęcie Panter ausf.D  - pokazanych od tyłu - gotowych do odbioru - i każda z trzech widocznych maszyn ma inny kolor podnośnika.
Dwa są ciemniejsze jeden jasny.

Moim zdaniem lepiej by było zadać pytanie - Kiedy mogą być pomalowane narzędzia w kolorze bazowym lub całego kamuflażu?

Wtedy gdy pojazd był przemalowywany przez warsztaty polowe i tylko wtedy gdy nie było czasu na zdejmowanie narzędzi.
Znane jest zdjęcie Niemca malującego pistoletem "zimmerit" na Tygrysie II i nie ma zdjętych nawet lin holowniczych.
Kolejną możliwością była naprawa, modernizacja pojazdów w fabrykach.
Znam takie fotki na których pojazd - ma pomalowane nawet zapasowe gąski z przodu na kolor bazowy (jasny kolor). Wygląda to co najmniej komicznie.
Ostatnią możliwością według mnie jest malowanie zimowe.Też znam fotki z pojazdami calutkimi pomalowanym na biało bez prześwitów.Czysta biel, aż w oczy kole.

12 godzin temu, krzy65siek napisał:

Inna sprawa, że nie znalazłem nigdzie zdjęcia działa z tej brygady.

Mi w końcu się udało - StuG III ausf.G z 259 Sturmgeschütz-Brigade - tak były podpisane. Niestety takiej sobie jakości.
- pierwsze trzy wymiana działa,1614751990_Wymianadziaa.thumb.jpg.171d384186f690fd79065396b217e758.jpg

 - wymiana silnika 798281470_Wymianasilnika.thumb.jpg.f3f2435a6b09557f700e1bf2bced0503.jpg

ZDJĘCIA ZAMIESZCZONE TYLKO W CELU DYSKUSJI.  Jeszcze jedna fotka StuG III ze stajni Alkett popatrz na pastę przy śrubach nad wizjerem kierowcy i dolne śruby z drugiej strony.1562526011_zimmeritprzyrubach.thumb.jpg.e76bf4c71782cb0bcc0ef088ac6bd8f9.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dzięki za zdjęcia - to jest dokładnie ten sam egzemplarz którego numer taktyczny jest na moim modelu - na zdjęciu z wymianą silnika z tyłu widać "7" i godło brygady. Nie wiem czy na pozostałych zdjęciach jest ten sam pojazd, ale nawet jeśli nie, to rzeczywiście jest to są to działa sfotografowane w tym samym miejscu. Zastanawiałem się czy miał na błotnikach przednich godło i oznaczenie taktyczne, ale raczej nie widać. Ciekaw jestem co to za ciemna plama z przodu. No i widać krzyż na nadbudówce, u mnie nie ma. Namalowałem tylko na ekranach.

Mnie w sumie bardziej interesuje malowanie modeli i to czy można za ich pomocą opowiedzieć jakąś historię niż dokładna zgodność techniczna, ale oczywiście jeśli dzięki pomocy ludzi na forum (i Twojej olbrzymiej wiedzy) można zrobić coś poprawnie, to wolałbym tak zrobić. Nic to, może przy następnym modelu będzie łatwiej.

Zaskakujące jest to, że narzędzia nie były w kolorze bazowym. Szkoda, z powodów czysto estetycznych wolałbym je w kolorze naturalnego drewna, a nie w kolorze bazowym. Uwzględnię to w następnym modelu.

Dzięki wielkie.
Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2019 o 17:01, krzy65siek napisał:

Nie wiedziałem, co z tym zrobić i założyłem, że jednak ta osłona była późniejsza.

 

W dniu 11.08.2019 o 09:06, krzy65siek napisał:

... a jednocześnie wydaje mi się, że nie miałem szansy wyłapać większości tych błędów... .

Trochę po czasie, ale miałeś ten model na "Warsztacie" - trzeba się pytać - lub "bębnić" na moje PW.

Dać mi też trzeba nieraz trochę czasu na odpowiedź   :sorry: i jak coś wiem to podpowiem. :roll:

W dniu 12.08.2019 o 10:57, krzy65siek napisał:

Szkoda, z powodów czysto estetycznych wolałbym je w kolorze naturalnego drewna, a nie w kolorze bazowym.

No i w większości pojazdów powinny być w kolorze naturalnego drewna. :super:

Pozdrawiam

Krzysztof 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.