Constructor Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Miałem ostatnio problem w olinowaniu Walrusa Mk.I, ale po czasie wpadłem na 2 sposoby rozwiązania tego problemu. Pierwsze rozwiązanie ma tylko i wyłącznie sens zanim skleimy obydwie połówki poszycia skrzydła. Legenda: 1. Górna połówka poszycia 2. Dolna połówka poszycia 3. Linka 4. Nawiercone otwory Opis: Sklejamy dolną połówkę górnego skrzydła i górną dolnego ze wspornikami, następnie nawiercamy otwory w miejscach gdzie powinna przejść linka, następnie zawiązujemy supełek, doklejamy pozostałe połówki i koniec Drugie rozwiązanie możemy zastosować w momencie, gdy już skleimy obydwie połówki poszycia skrzydła samolotu i zapomnimy wykonać olinowania... 1. Naciągnięta linka 2. Klin 3. Sklejone połówki poszycia 4. Linka Opis: Ten patent jest trudniejszy, linki nie zawsze chcą być dobrze naprężone, nie zawsze klin podtrzyma linkę, ale działa kiedy nie chcemy pruć sklejonych skrzydeł. Przewiercamy skrzydło na wylot, następnie przewlekamy linkę, wbijamy klin w jeden z otworu z odrobinką kleju, następnie naciągamy linę i wbijamy drugi klin. Ścinamy nadmiar wystającego klina, szlifujemy i koniec Wiem, że Ameryki nie odkryłem, ale patent jest i początkujacy mogą zobaczyć o co chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Jako, że mam do sklejenia dwa dwupłaty Camela i Swordfisha to mam pytanie - jakiej średnicy wiertło używasz do zrobienia tych otworów pod olinowanie. Bo lonki to wiem, że najlepiej cienką żyłke lub nici z damskich rajstop. Żona już zaoferawała jakś parę na straty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted April 26, 2008 Author Share Posted April 26, 2008 Jako, że mam do sklejenia dwa dwupłaty Camela i Swordfisha to mam pytanie - jakiej średnicy wiertło używasz do zrobienia tych otworów pod olinowanie. Bo lonki to wiem, że najlepiej cienką żyłke lub nici z damskich rajstop. Żona już zaoferawała jakś parę na straty No najlepiej użyć wiertła niewiele większego od średnicy nici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 To się robi problem, bo w chwili obecnej mam najmniejsze wiertło 1 mm :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted April 27, 2008 Author Share Posted April 27, 2008 To się robi problem, bo w chwili obecnej mam najmniejsze wiertło 1 mm :( to wypal otwor szpilką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 He he jakie to proste - wielkie dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partyznat Posted April 27, 2008 Share Posted April 27, 2008 Dzięki Construktor własnie chciałem sobie kupic Nieuporta 17 tylko nie wiedziałem jak te oliniowanie zrobic i dlatego sie troche zniechęciłem myslałem ze to sie jakos przylkeja Teraz to bede mógł ze spokojem sobie sprawic Nieuporta dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmm5 Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Witam - ja zaopatruję się w wiertła od 0,2 mm w sklepach jubilerskich i sklepie firmowym huty Baildon ew. na giełdach modelarskich podczas zawodów u naszych południowych sąsiadów ,natomiast b.cieniutkie nici o kolorze białym i czarnym ,nabyłem kiedyś u znanego modelarza kartonowego niestety nie pamiętam nazwiska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 W Walrusie (którego troszkę skopałem malowaniem i wykończeniem na skrzydłach ehhh) olinowanie trzyma się na tej metodzie z klinami już od momentu mniej więcej powstania tego tematu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafer Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 A przepraszam, z czego owe kliny mogę zrobić? Mam teraz problem ze Spad'em XIII i chciałem spróbować go olinkować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Posted April 13, 2010 Super Moderator Share Posted April 13, 2010 A przepraszam, z czego owe kliny mogę zrobić?z kawałeczka polistyrenowego pręcika, ewentualnie z ramki rozciągniętej nad płomieniem. Lepsza ramka bo to ten sam materiał co model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafer Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Rozumiem, dziękuję. Tylko że teraz po sklejeniu i malowaniu będzie pewnie problem w tym modelu to założyć... ale nic, spróbuję - i tak nie wyszedł to przynajmniej się czegoś nauczę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larry Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 jeśli nie macie wiertła proponuję wybrać się do apteki i kupić igły. najmniejszy dostępny rozmiar to chyba 0,5. Cena śmieszna a sprawdzają się rewelacyjnie. Mam też pytanko. Właśnie przysłali mi blaszki Part do SE5a i się przeraziłem:) To moje pierwsze blaszki i nie mam pojęcia jak zrobić z nimi naciągi. Instrukcja niewiele mówi:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted April 14, 2010 Author Share Posted April 14, 2010 Mam też pytanko. Właśnie przysłali mi blaszki Part do SE5a i się przeraziłem:) To moje pierwsze blaszki i nie mam pojęcia jak zrobić z nimi naciągi. Instrukcja niewiele mówi:( Zarzuć jakimiś zdjęciami co i jak bo tak z opisu to raczej nie da się nic wywnioskować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreeN Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Do wiercenia najlepiej nadają się igły lekarskie 0,3 i 0,5mm. Mi udało się wreszcie dostać nić elastyczną. Jej rozciągliwość jest zdumiewająca. Nie traci kształtu i można właśnie przez odpowiednie rozciąganie regulować jej grubość, która na oko kształtuje się tak 0,1 - 0,03. Teraz robienie naciągów to będzie istna przyjemność, a cena kosmiczna całe 2zł i 10gr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alek71 Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 https://forum.ww1aircraftmodels.com/index.php?topic=7902.0 Link do instrukcji jak zrobić naciągi w skali 1:72 oraz 1:48. Co prawda jest w języku angielskim ,ale bez jego znajomości jest zrozumiały. Może się komuś przyda, na początek walki z dwu- i wielopłatami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 W dniu 15.11.2010 o 23:27, GreeN napisał: Mi udało się wreszcie dostać nić elastyczną. Jej rozciągliwość jest zdumiewająca. Nie traci kształtu i można właśnie przez odpowiednie rozciąganie regulować jej grubość, która na oko kształtuje się tak 0,1 - 0,03 Szukam właśnie nici do olinowania dwupłatowca i wolałbym kupić szpulkę niż pruć pończochy żony. Jaki rodzaj nici elastycznych nadaje się najlepiej do tego celu w Waszego doświadczenia - gumowane czy inne ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjp_a_man Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 EZ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.