Constructor Napisano 25 Marca 2008 Share Napisano 25 Marca 2008 Miałem ostatnio problem w olinowaniu Walrusa Mk.I, ale po czasie wpadłem na 2 sposoby rozwiązania tego problemu. Pierwsze rozwiązanie ma tylko i wyłącznie sens zanim skleimy obydwie połówki poszycia skrzydła. Legenda: 1. Górna połówka poszycia 2. Dolna połówka poszycia 3. Linka 4. Nawiercone otwory Opis: Sklejamy dolną połówkę górnego skrzydła i górną dolnego ze wspornikami, następnie nawiercamy otwory w miejscach gdzie powinna przejść linka, następnie zawiązujemy supełek, doklejamy pozostałe połówki i koniec Drugie rozwiązanie możemy zastosować w momencie, gdy już skleimy obydwie połówki poszycia skrzydła samolotu i zapomnimy wykonać olinowania... 1. Naciągnięta linka 2. Klin 3. Sklejone połówki poszycia 4. Linka Opis: Ten patent jest trudniejszy, linki nie zawsze chcą być dobrze naprężone, nie zawsze klin podtrzyma linkę, ale działa kiedy nie chcemy pruć sklejonych skrzydeł. Przewiercamy skrzydło na wylot, następnie przewlekamy linkę, wbijamy klin w jeden z otworu z odrobinką kleju, następnie naciągamy linę i wbijamy drugi klin. Ścinamy nadmiar wystającego klina, szlifujemy i koniec Wiem, że Ameryki nie odkryłem, ale patent jest i początkujacy mogą zobaczyć o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 25 Kwietnia 2008 Share Napisano 25 Kwietnia 2008 Jako, że mam do sklejenia dwa dwupłaty Camela i Swordfisha to mam pytanie - jakiej średnicy wiertło używasz do zrobienia tych otworów pod olinowanie. Bo lonki to wiem, że najlepiej cienką żyłke lub nici z damskich rajstop. Żona już zaoferawała jakś parę na straty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 26 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2008 Jako, że mam do sklejenia dwa dwupłaty Camela i Swordfisha to mam pytanie - jakiej średnicy wiertło używasz do zrobienia tych otworów pod olinowanie. Bo lonki to wiem, że najlepiej cienką żyłke lub nici z damskich rajstop. Żona już zaoferawała jakś parę na straty No najlepiej użyć wiertła niewiele większego od średnicy nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 26 Kwietnia 2008 Share Napisano 26 Kwietnia 2008 To się robi problem, bo w chwili obecnej mam najmniejsze wiertło 1 mm :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Share Napisano 27 Kwietnia 2008 To się robi problem, bo w chwili obecnej mam najmniejsze wiertło 1 mm :( to wypal otwor szpilką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 27 Kwietnia 2008 Share Napisano 27 Kwietnia 2008 He he jakie to proste - wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Partyznat Napisano 27 Kwietnia 2008 Share Napisano 27 Kwietnia 2008 Dzięki Construktor własnie chciałem sobie kupic Nieuporta 17 tylko nie wiedziałem jak te oliniowanie zrobic i dlatego sie troche zniechęciłem myslałem ze to sie jakos przylkeja Teraz to bede mógł ze spokojem sobie sprawic Nieuporta dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmm5 Napisano 28 Kwietnia 2008 Share Napisano 28 Kwietnia 2008 Witam - ja zaopatruję się w wiertła od 0,2 mm w sklepach jubilerskich i sklepie firmowym huty Baildon ew. na giełdach modelarskich podczas zawodów u naszych południowych sąsiadów ,natomiast b.cieniutkie nici o kolorze białym i czarnym ,nabyłem kiedyś u znanego modelarza kartonowego niestety nie pamiętam nazwiska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 5 Maja 2008 Autor Share Napisano 5 Maja 2008 W Walrusie (którego troszkę skopałem malowaniem i wykończeniem na skrzydłach ehhh) olinowanie trzyma się na tej metodzie z klinami już od momentu mniej więcej powstania tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafer Napisano 13 Kwietnia 2010 Share Napisano 13 Kwietnia 2010 A przepraszam, z czego owe kliny mogę zrobić? Mam teraz problem ze Spad'em XIII i chciałem spróbować go olinkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 13 Kwietnia 2010 Super Moderator Share Napisano 13 Kwietnia 2010 A przepraszam, z czego owe kliny mogę zrobić?z kawałeczka polistyrenowego pręcika, ewentualnie z ramki rozciągniętej nad płomieniem. Lepsza ramka bo to ten sam materiał co model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafer Napisano 13 Kwietnia 2010 Share Napisano 13 Kwietnia 2010 Rozumiem, dziękuję. Tylko że teraz po sklejeniu i malowaniu będzie pewnie problem w tym modelu to założyć... ale nic, spróbuję - i tak nie wyszedł to przynajmniej się czegoś nauczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larry Napisano 13 Kwietnia 2010 Share Napisano 13 Kwietnia 2010 jeśli nie macie wiertła proponuję wybrać się do apteki i kupić igły. najmniejszy dostępny rozmiar to chyba 0,5. Cena śmieszna a sprawdzają się rewelacyjnie. Mam też pytanko. Właśnie przysłali mi blaszki Part do SE5a i się przeraziłem:) To moje pierwsze blaszki i nie mam pojęcia jak zrobić z nimi naciągi. Instrukcja niewiele mówi:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 14 Kwietnia 2010 Mam też pytanko. Właśnie przysłali mi blaszki Part do SE5a i się przeraziłem:) To moje pierwsze blaszki i nie mam pojęcia jak zrobić z nimi naciągi. Instrukcja niewiele mówi:( Zarzuć jakimiś zdjęciami co i jak bo tak z opisu to raczej nie da się nic wywnioskować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 15 Listopada 2010 Share Napisano 15 Listopada 2010 Do wiercenia najlepiej nadają się igły lekarskie 0,3 i 0,5mm. Mi udało się wreszcie dostać nić elastyczną. Jej rozciągliwość jest zdumiewająca. Nie traci kształtu i można właśnie przez odpowiednie rozciąganie regulować jej grubość, która na oko kształtuje się tak 0,1 - 0,03. Teraz robienie naciągów to będzie istna przyjemność, a cena kosmiczna całe 2zł i 10gr.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alek71 Napisano 5 Czerwca 2019 Share Napisano 5 Czerwca 2019 https://forum.ww1aircraftmodels.com/index.php?topic=7902.0 Link do instrukcji jak zrobić naciągi w skali 1:72 oraz 1:48. Co prawda jest w języku angielskim ,ale bez jego znajomości jest zrozumiały. Może się komuś przyda, na początek walki z dwu- i wielopłatami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blixten Napisano 19 Kwietnia 2020 Share Napisano 19 Kwietnia 2020 W dniu 15.11.2010 o 23:27, GreeN napisał: Mi udało się wreszcie dostać nić elastyczną. Jej rozciągliwość jest zdumiewająca. Nie traci kształtu i można właśnie przez odpowiednie rozciąganie regulować jej grubość, która na oko kształtuje się tak 0,1 - 0,03 Szukam właśnie nici do olinowania dwupłatowca i wolałbym kupić szpulkę niż pruć pończochy żony. Jaki rodzaj nici elastycznych nadaje się najlepiej do tego celu w Waszego doświadczenia - gumowane czy inne ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 19 Kwietnia 2020 Share Napisano 19 Kwietnia 2020 EZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.