Skocz do zawartości

1:8 Monogram Grim Reaper


QB_71

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

Po krótkiej wprawce na 2 modelach mogę zabrać się za najbardziej wyczekiwany...

jUs0TIH.jpg?1

 

Zestaw jeśli chodzi o elementy do malowania jest skromny:

cZVEv4l.jpg?1

 

 

Mam jednak obawy co do elementów chromowanych. Już teraz widzę, że łączenia w wypraskach są niekiedy w fatalnych miejscach i nie uda się wyciągać elementów bez uszczerbku na 'chromie'.

Szczególnie widoczne jest to na lagach dlatego zastanawiam się czy od razu nie wrzucić wszystkiego, lub prawie wszystkiego, do chemii aby usunąć oryginalny kolor i nie pomalować samemu.

 

Czy macie jakieś dobre specyfiki aby usunąć ten chrom bez potrzeby szlifowania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ja też się tego obawiałem dlatego ostrożnie podszedłem do tematu i najpierw przetestowałem na jednym elemencie jak się zachowuje plastik i oryginalna powłoka. Potem dopiero wrzuciłem całość na kilka minut ale co chwila mieszałem i sprawdzałem czy wszystko w porządku.

No i nie użyłem 'Kreta' tylko wyrób kretopodobny z Biedry:

ae9aW63.jpg?1

I dalej jak PiterATS pisał: ciepła woda i do boju...

 

Teraz bardziej się martwię jak położyć ładnie chrom który mam (Gunze Mr. Metal 211 - Chrome Silver).

Gdzieś wyczytałem, że najlepiej jako podkład położyć GX-2 i na to metalizer.

No i potem wypolerować metalizer aby uzyskać piękny chrom.

 

Ktoś może ma jakieś doświadczenie w tej kwestii?

No i zastanawiam się jaką wydajność ma ten metalizer, w sensie czy jedna warstwa wystarczy czy trzeba dawać więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda ciepła z kranu tak żeby rękę można było wsadzić ?

Chwila to pojęcie względne ?

Ja nad pierwszym stałem i mieszałem co jakiś czas. Potem stwierdziłem, że mogę dodać kreta aby przyśpieszyć proces dla reszty elementów.

Jak już farba zlazła to potrzymałem jeszcze z minute i wszystko porządnie pod kranem oczyściłem i zostawiłem do wyschnięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Jak zwykle minęła chwila nim udało mi się usiąść ponownie do modelu.

Udało mi się usiąść parę razy i najpierw pomalowałem próbnie kilka elementów zwykłym podkładem (surfacer 1200) a kilka GX-2 Ueno Black.

meFYjFM.jpg?1

 

Następnie nałożyłem metalizer, odczekałem aż przyschnie i przepolerowałem bawełnianą szmatką.

Niestety zdjęcia robione w nocy nie oddają tego jak to w rzeczywistości wyszło.

zDhsatT.jpg?1

hY5nThN.jpg?1

0GrwHvM.jpg?1

 

Przy następnej wolnej chwili muszę poprawić lagi i ponownie pomalować no i dokończyć resztę elementów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale do chromu to temu kolorowi troszkę brakuje...

Teraz to jest raczej Aluminium non-buf.

Chrom powinien odbijać jak lustro, a nie tylko błyszczeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Po "dłuższej" przerwie udało mi się powrócić do robienia modeli.

W tak zwanym międzyczasie podchodziłem 2 lub 3 razy do ponownego zrobienia chromów, jednak efekt był tak samo niezadowalający.

 

Całkowitym przypadkiem na Kustom konwent zobaczyłem stoisko A.C.S.M i postanowiłem zagadać.

Dostałem genialne porady i postanowiłem ponownie spróbować.

Pełny opis z A.C.S.M. tutaj:

https://fliphtml5.com/bookcase/zhvdr/?1724840508019

Numer -> ACSM 1-2025

 

Zabawa zaczęła się od nowa przez położenie czarnego

wCnL8Bz.jpg

 

Następnie lakier 2K:

sGfRW7J.jpg

 

 

I na to chrom od AK:

5BVzXCC.jpg

 

j3vnQoC.jpg

 

I nareszcie można się praktycznie przeglądać w tych elementach :D

Nie jest to jeszcze super-ekstra chrom ale widać, że tą drogą można dojść do wprawy i położyć fajnie wyglądające warstwy.

 

Szczerze powiedziawszy nie miałem już więcej sił na ponownie ściąganie i kładzenie go od nowa więc zostawiłem tak i zająłem się składaniem modelu w całość.

 

Na początek silnik:

 

axLTc5z.jpg

 

3AzzMHF.jpg

 

 

Podczas przygotowywanie chromów pomalowałem również ramę:

 

mOlTze2.jpg

 

ZuhNXYJ.jpg

 

W/g instrukcji główka ramy powinna być posklejana po wstawieniu lagów na miejsce ( na 2 'piny' wystające w półek). Postanowiłem to zmienić i usunąłem dolny a następnie dorobiłem ręcznie z resztek wypraski pasujący aby dało się go wcisnąć po włożeniu lagów:

 

8aHZQDC.jpg

 

lDnlUDz.jpg

 

Całość pasuje idealnie i można skręcać kierownicą.

 

Może jeszcze dziś będę kontynuował składanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tak. Zrobiłem dokładnie jak w instrukcji z A.C.S.M:

- czarna baza błyszcząca

- utrwalenie lakierem 2K

- chrom od AK + suszenie

Na to już nic się nie kładzie.

 

W innym numerze jest też opis jak ten lakier 2K kłaść.

Ważne okazało się też aby kłaść chrom przy niskim ciśnieniu i od razu suszyć powietrzem z  aero.

Efekt ujawnia się od razu.

Edytowane przez QB_71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.