YoYo Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 (edited) Hej, mam osłonę kabiny, zamiennik: Ponieważ będę robił ją otwartą, czym najlepiej przeciąć? Jak do tego podejść ;)? Czeska żyletka, nacinakiem do robienia linii, skalpelem, a może czymś jeszcze? Też gdzieś wyczytałem, że jak przecinamy te vacu, to najlepiej je wcześniej wypełnić Patafixem, by się coś nie pogięło. Pls o rady :). Edited September 21, 2020 by YoYo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Rozcinałem czeską żyletką (tak mi tu kiedyś poradzono). Ewentualne farfocle na krawędziach po rozcięciu oskrobać skalpelem. Nic nie wypełniałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 (edited) Najbezpieczniej nowym ostrym ostrzem, najlepsza Olfa, te male ostrza wkładana do żoltej oprawki, AK -3 to się chyba nazywa. Wypelnienie jest potrzebne, zeby podeprzec szkielko. Nacinasz delikatnie po linii, nie naciskajac za mocno. Ostrze prowadzisz lekko pochylone, zeby zminimalizowac mozliwosc skoku. Najlepiej sobie przyklej cienki pasek tasmy tamki po jednej ze stron gdzie bedziesz ciął, zeby zaznaczyć linie. No i latwiej rozciąc te czesci przed cieciem calosci, plastik dookola usztywni ci calosc podczas ciecia. Pamiętaj, ze u gory będzie cieńsze tworzywo u dolu grubsze, to jest wyraznie odczuwalne podczas cięcia. Edited September 21, 2020 by Qz9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YoYo Posted September 21, 2020 Author Share Posted September 21, 2020 (edited) @Bass, Cześć i tu :). @Qz9, dzięks. Chyba będę tak próbował. Faktycznie, dobrze też zabezpieczyć jeszcze taśmą. Z tymi kabinami to zawsze człowiek się morduje najbardziej ;). Jeszcze mam trochę czasu, ale do końca tego tygodnia chcę to zacząć. Edited September 21, 2020 by YoYo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YoYo Posted October 9, 2020 Author Share Posted October 9, 2020 (edited) Ok, uporałem się, dorzucam info, może komuś się przyda. Największym problemem była dla mnie ta kabinka vacu. W MiG-15/17 akurat jest tak, że zejście jest zaokrąglone (płynne przejście w kadłub), więc robiąc otwartą kabinę, nie da się w zasadzie tego przeciąć żyletką pionowo (chyba, że sztukować). Kolejna sprawa, że po prostu tego nie lubię robić na tym materiale, no bo łatwo coś spierdzielić ;> i całe oszklenie szlag może trafić. W końcu zrobiłem jeszcze inaczej z cięciem - zaznaczyłem gumowaną taśmą co i jak, i normalnie jechałem rysikami (b.delikatnie, potem mocniej), w sumie tak jak się robi linie podziału (czasem poprawiłem coś tam żyletką i nowym ostrzem skalpela). Efekt - poza pracochłonnością i czasochłonnością (bite dwa dni roboty, bo materiał dość twardy i trzeba bardzo uważać by nie zjechać, więc robota dla cierpliwych) jak widać poniżej (już po szlifowaniu). Kabina była wzmocniona patafixem (obowiązek, potwierdzam). Najpierw też przeciąłem, potem obrabiałem dopiero spód z brzegów itp. Tak wyglądały postępy tutaj w robocie: Edited October 9, 2020 by YoYo 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Yoyek, załóż warsztat. Będzie łatwiej i przejrzyściej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YoYo Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 10 godzin temu, Baas ArK napisał: Yoyek, załóż warsztat. Będzie łatwiej i przejrzyściej. Jaki warsztat? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 (edited) to 32 jest? kto to robił? Edited October 10, 2020 by Qz9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 13 godzin temu, YoYo napisał: Jaki warsztat? Normalnie, relację z budowy. (PS. W sumie to nie wiem: kpisz czy o drogę pytasz ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YoYo Posted October 12, 2020 Author Share Posted October 12, 2020 (edited) W dniu 10.10.2020 o 19:04, Qz9 napisał: to 32 jest? kto to robił? Osłonę? Tak, 1/32. Te Trumpetera zarówno dla 15bis jak i 17F i 17PF są całkowicie zwalone . Zamiennik LINK robi firma Squadron Canopy No.9408. Edited October 12, 2020 by YoYo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YoYo Posted October 12, 2020 Author Share Posted October 12, 2020 (edited) W dniu 10.10.2020 o 22:35, Baas ArK napisał: Normalnie, relację z budowy. (PS. W sumie to nie wiem: kpisz czy o drogę pytasz ? ) Aż na takich siłach się czuję by tu się czymś chwalić, bo to ja się bardziej uczę i testuję ;>. Zresztą statystykę mam obecnie taką, że to 3-ci model na ostatnie 5 lat ;D. Edited October 12, 2020 by YoYo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Nie chodzi o staty. Po prostu na bieżąco można zadawać pytania i dostać odpowiedzi. A będzie w jednym miejscu i pewnie więcej zainteresowanych "pomocników" się znajdzie. Przy okazji będziesz mógł się dowiedzieć o aktualne "tryndy" w malarstwie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 6 godzin temu, YoYo napisał: Osłonę? Tak, 1/32. Te Trumpetera zarówno dla 15bis jak i 17F i 17PF są całkowicie zwalone . Zamiennik LINK robi firma Squadron Canopy No.9408. W 48 sa tak samo zwalone. Do Mig-17 branduje je jakas egzotyczna firma z nowej Zelandii juz nie pamietam jak sie nazywaja ale robi im Falcon. Sciagnąłem sobie 3 sztuki pare lat temu z antypodów, jak jeszcze poczta niedroga była 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.