Jump to content

Qz9

Members
  • Content Count

    465
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Qz9 last won the day on December 7 2018

Qz9 had the most liked content!

Community Reputation

73 Excellent

Personal Information

  • Location
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. akurat w tej skali to lepszy efekt dałyby po prostu nakłucia igłą w tych miejscach 😉
  2. akurat 90% akryli szybko sprawnie i bezpiecznie za grosze usuwa to : https://www.ceneo.pl/2200300
  3. Kret to mieszanka wodorotlenku sodu i pyłu aluminiowego jako aktywatora aby jak najbardziej przyśpieszyc rozpuszczanie i podnieść temperaturę roztworu - łatwiej wtedy rozpuścic wszelkie tłuszcze i osady zatykające rury. Akurat zapach to jest taki jak to przereaguje że maska przeciwgazowa by sie przydała...Roztwór można rozrobic w czymkolwiek, czego to nie zeżere - plastikowa miska jest jak najbardziej ok no i oczywiście trzeba czekac az to wystygnie. Co do zmywania, to różnie to wygląda, niektóre marki i kolory akryli rusza, niektóre nie- trzeba poeksperymentować.
  4. Namalowane od czapy. Z rzeczywistym samolotem maja dość luźny związek.
  5. Qz9

    Muzealny Karaś?

    Znajduja cały czas ale to troszkę drobiazgów wbitych w glebę i przeleżąnych tam 80 lat. Nic większego niz kawałek pogiętej blachy czy szczątki rozsypanych instalacji nie ma. W obejściu u kilku rolników znajdowano jakies elementy, kóre zostały zaadaptowane do uzytku w gospodarstwie, jeśli nie pokręciłem to u kogoś znaleziono iskrownik wykorzystywany jako zapalniczka 😉 nic co nadawałoby się do eksponowania inaczej niż ciekawostkowe relikty i podkłądki do dyskusji o kolorystyce wnętrza ( które nie było khaki jak się okazuje lecz szare jasne lub ciemne w zależności od serii)
  6. To sa dodatkowe zasobniki z wyrzutnikami flar montowane u podstawy statecznika pionowego. Identyczne zamontowane sa na rumunskich Lancerach, które IAI modernizował. Jeszcze dwa takie wyrzutniki sa zamontowane na dole ( patrz zdjęcie) Co do czerwonych rakiet, to jeżeli jest tylko jedna na samolocie to są to trenażery do walki powietrznej, rejestrujące parametry w czasie walki manewrowej. Rakiety bojowe sa białe lub szare, niebieski pasek rakieta ćwiczebna, żółty bojowa.
  7. Chyba nie wszechwiedzących, każdy może sobie takie rozpiski robić na scalemates, zwracam uwagę, że Dreidecker nigdy nie został przez WnW dokończony, więc cały graf jest do luftu. Jackson ma potężne długi i nie wykluczone, że rozliczyl sie częściowo pozostawiając projekt i formy u Menga, przecież WnW outsorcował produkcje form i wyprasek w Chinach. Generalnie to wszystko śmierdzi na kilometry a Jackson ma jescze sprawę o zwrot potężnych pieniedzy z dotacji od rządu NZ i nikt za bardzo nie chce mówić o co chodzi. Ostatnio byl o tym podcast na forum wingnutowców i znowu jeszcze wieksze zamieszanie jest po nim. Ale juz sie zaczely watki, co ma zrobić Roden w 32 gdyby wrócił do tematow, więc nadziei na cud i zmartwychwstanie już nawet w krainie kangurów nie ma a oni byli blisko WnW...
  8. Ale to właściciel decyduje co chce zrobić ze swoimi pieniędzmii jeśli wywali formy do szopy/piwnicy/magazynu (tak jak Aeroplast) bo nikt mu nie chce dac tyle pieniedzy ile za nie chce to po prostu tych modeli nie będzie i już. nie wiem czy formu aeroplasta po tym leżakowaniu jakie w tej chwili przebywają, będa do odratowania w sensownych pieniądzach. A meng po prostu zrobił nowe formy bo wziął do siebie byłego pracownika WnW. Czy będzie dalej cośz IWŚrobił ? nikt nie wie. Formy leżą w Chinach i nikt poza WnW ich nie może wykorzystywać. Znając ich podejście do dzielenia sie tymi formami/projektami ( znam co najmniej dwie formy, które chciały się z nimi dogadac co do mozliwości przeskalowania modeli do 48 i puszczenia ich) to nie sądze żebyśmy szybko te modele zobaczyli. tym bardziej że firma nie przynosiła dochodów, tylko była sponsorowana. Także raczej kolejka chętnych po te formy nie stoi...
  9. NIc z tych rzeczy. To sobie zrobił Meng a formy z WnW jak cwierkaja na podcastach ci co maja kontakt - Weta ( czyli własciciel WnW) nie pozwoli nikomu bawić sie swoimi zabawkami jeszce długo. Ci co wiedzą co sie u nas stało z formami do Mi-2 w 48, wiedzą o co chodzi...
  10. wosk pszczeli jest dobrym uszczelniaczem, może gdzies masz pod reką?
  11. Qz9

    F 16

    Co do klapy podwozia to AH miała dobrego mastera ale odlali to nonsensownie. Zamiast dac belkę na wierzch i zrobić wlew od strony dolnej krawędzi to zrobili wlew pomiędzy zawiasami. To praktycznie nie da się sensownie wyciać , trzeba wyfrezować delikatnie. A szkoda bo belki były z przetłoczeniami i podcięciami jak w oryginale . Zresztą generalnie odlewy AH były delikatnie mówiąc poza bardzo dobrym odpowietrzeniem kontrowersyjne 😞
  12. Qz9

    Aerograf cz.2

    Przede wszystkim musisz mięc właściwie zaciśnietą uszczelkę igły - to co ci na niebiesko zaznaczyli. Opis świadczy raczej o tym, że ona nie jest wystarczająco dociśnięta śrubą, która ją zaciska i farba tak czy siak ci wpływa pod nią na iglicy i zakleja. Trzeba wszystko dokładnie wyczyścic iglicę i kanał ( nie trezba rozkręcać - wycior do fajek nasączony rozcieńczalnikiem wymyje ci kanał iglicy) a potem doświadczalnie dokręcic do takiego momentu że igła porusza się z lekkim oporem - minimalnie luzujesz i chodzi płynnie. Do tego odrobiona iwata lube czy tam innego smarowidełka i śmiga jak złoto. Nic ci się nie wleje pod iglice i jej nie zaklei. Po każdym płukanioczysdzczeniu aera, na koniec obowiązkowo wyjmujesz iglicę i przecierasz do czysta chusteczką nasączona rozcieńczalnikiem. Zobaczysz, że zawsze w tym miejscu gdzie jest opór na iglicy robi sie miniaturowa obrączka z niedomytej farby. Żeby nie było kłopotów to ja po prostu wycierasz. Iglica do posmarowania i sprzęt jak nowy. Warto się tego nauczyć - ułatwia życie 😉
  13. można doawać ale tego musi być dużo bo ten trupi mat jest bardzo mocny. Nie wiem czy gra warta świeczki...
  14. Qz9

    Fokker EII -EIII

    NIe tak. One były budowane z pewnymi zmianami w trakcie i nie mozna jednoznacznie stwierdzić, który jest który, łacznie z tym, że ostatnia seria E.II i pierwsza E.III była identyczna poza napisem na kadłubie. E.II miały osłony za silnikiem i po łuku i w kwadracie, tak samo daje sie znaleźć u E.III. konkretny egzemplarz musisz sobie wybrać. Jak będziesz kupował to od E.II do E.IV jest wszystko w drugim tomie. W pierwszym sa wczesne wersje M.14 i E.I. Tylko z tego co widze to 2 tom już zniknął był ze sklepów...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.