Jump to content

F-15E Academy + F15E Italeri 1/72 + kalki HDL


Recommended Posts

Witam. Wrzucam fotki wyprasek F-15E Academy 1/72. Linie delikatne, wgłębne, osłona kabiny dwuczęściowa w miarę przejrzysta, hamulec aero jako element oddzielny, dysze silników do wykonania w dwóch wariantach, tablice przyżądów jako kalkomanie. Podwieszki:

1. zbiornik podkadłubowy + konforemne

2. 4szt aim-9

3. 4szt aim-7

4. 12 szt Mk.82 bomb

5. 12 szt CBU 87 bomb

6. 2 pojemniki ćwiczebne SUU-20

7. Zasobnik nawigacyjny i celowniczy

Dokupiłem do tego kalki z HDL-a bo zraziłem się do firmowych

100_3293.jpg

100_3294.jpg

100_3295.jpg

100_3296.jpg

100_3297.jpg

100_3298.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Robiłem ten model na poczatku swojej przygody z modelarstwem i jak teraz na niego patrze to zgadzam się z kolegą ze raczej poszukałbym czegoś innego. Strike Eagle mogłby z niego wyjśc po kilku modyfikacjach a bez nich można zrobić raczej F-15D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam ten model zrobiony. Z daleka wygląda nieźle, zwłaszcza, że można go obwiesić sporą ilością śmieci Kalki miałem dokładnie te same co Ty, Patyk, i albo to wina wieku tych z HDL albo nie wiem czego, ale i te i zestawowe to zgroza.

 

Co do wyposażenia to przydałyby się AMRAAMy i drugi zbiornik z paliwem, bo reszta jest znośna. Oczywiście nie mówię o kształcie pylonów itd. Brakuje też dwóch tylnich małych pylonów montowanych na CFT. Kabina to pustynia, silniki średnio pasują, nie mówiąc o podziale technologicznym kadłuba. Plusem za to jest możliwość wykonania wlotów w pozycji podniesionej i opuszczonej. Ładne są też Sparrowy. Przyda się sporo szpachli - ja żałuję, że gdy go robiłem to nie używałem jeszcze szpachli. Uważaj na przednie podwozie - jest bardzo delikatne. A, no i brakuje też wypukłości na drzwiach podwozia głównego, które nawiasem mówiąc też jest do kitu. Myślę, że można coś z niego wykrzesać przy odrobinie pracy i większej odrobinie szpachli. Jeśli chcesz obładowanego bombami i rakietami samolotu do oglądania z daleka to jest w sam raz

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ostach AIM-7 można łatwo przerobić na AIM-120 (korekta stateczników). Jeden zbiornik faktycznie mało wolałbym konfigurację z dwoma .Do kokpitu dokupiłem blaszkę Parta, to czego nie ma blaszka dorobię. Bomby nie wchodzą w grę bo wg. mnie psują sylwetkę samolotu. Będzie zbiornik, zasobnik celowniczy i nawigacyjny, 2x AIM9 i 2xAIM-120. Co do kalek z HDL to faktycznie czasami lekko nie kładą się. W planie jeszcze mig-29 i chyba równolegle rozgrzebię i F-15 i mig-29 .

Lucas HS fajnie że podłączyłeś się z Italerką, ta sama skala i typ więc nie ma sensu tworzyć nowego tematu. Pamiętasz o Migu-29 nr 89? Brakuje mi już tylko rysunku, zdjęcia z góry.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Szukałem w całych swoich 150mB dokumentacji o MiGu i wszystkich stronach w "ulubionych" i niestety, nie ma...Przepraszam ale jak będziesz miał pytania co do jakichś kabelków, wnętrzności to dawaj bo na to jestem przygotowany

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za chęć pomocy. Na razie F-15E i w trakcie jego budowy będę dalej szukał tego nieszczęsnego nr 89. Uparłem się na niego bo mam kalki z nr 89 z HDL ( zostały po zrobieniu 66). Ostatecznie jak nic nie znajdę skończy się na nr 105 .

POzdr

Link to comment
Share on other sites

Bomby nie wchodzą w grę bo wg. mnie psują sylwetkę samolotu.

Bombowiec bez bomb? Moim zdaniem właśnie te "grona" pod skrzydłami i CFT to kwintesencja Strike Eagle'a.

 

A na temat przerobienia F-15D (który znajduje się w kazdym pudełku zatytułowanym "Strike Eagle") na F-15E dobry artykuł jest tutaj.

 

Mało, mało, mało... do zrobienia jest dużo więcej niż to pokazane na fotkach, nie czytałem ale mogę napisać co brakuje.

 

Cały komplet kółek w modelu do wymiany (tylko na co ?? :( )

Całe palety "Fastpack"

Pylony na w.w.

Dodatkowe wloty powietrza na w.w.

Anteny w tylniej części płatowca

Zasobniki sys. LANTRIN

 

Jak mi się coś przypomni jeszcze to napisze

 

Swoją drogą artykuł nie jest o modelu Academy.

 

Jak masz zamiar robić model z AIM-120 to musisz jeszcze wyrzutnie wymienić na uniwersalne LAU-128/A

Link to comment
Share on other sites

nie czytałem ale mogę napisać co brakuje.

 

Swoją drogą artykuł nie jest o modelu Academy.

Czasem jednak warto przeczytać:

 

"Correcting details on any F-15E kit"

 

"I used Hasegawa's early 1/48 scale kit (No. P8), but this detail improvements can be applied to any two-seat Eagle kit."

 

Ale jesteś Z..... naprawdę jednak tak jak pisałem brakuje tam sporo i dokładnie tego co napisałem.

Link to comment
Share on other sites

mirage3 dzięki za propozycje ale zostane przy wersji E ze względu na szare malowanie( mało maskowania przy malowaniu ). A potem wracam spowrotem do MiG-ów z szachownicami.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No czego mozna sie spodziewać po modelu który jest ,,pelnoletni,,

Mialem go juz w 90tym lub 91wszym roku ubieglego stulecia.Patyk

Tak, tak. Byl pakowany przez polska firme Design . Mam go nadal w oryginalnym pudelku.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Skrobnę jeszcze parę słów ku przestrodze, bo własnie mam go rozgrzebanego. W pudełku wyglądał nawet fajnie ale na warsztacie niestety potwierdziły sie wszystkie bolączki wymienione przez was - płacz i zgrzytanie zębów. Idzie masa szpachli, do montażu konforemnych jeszcze nie doszedłem ale po wstępnych przymiarkach widzę że na wysokości komory podwozia będzie szczelina ok. 2 mm. Linie podziału są tak delikatne (płytkie) że lekkie przelecenie papierkiem ściernym i juz znikają. Dolną połówkę kadłuba mam zwichrowaną i prostuję ją na gorąco. Wloty powietrza - porażka co z tego że są kanały dolotowe jak i tak trzeba je robić na nowo bo nie można ich zgrać w jedną całość z wlotami. To na razie tyle. Co będzie z tego dalej - nie wiem, albo on albo ja. Na razie walka trwa. Podsumowująć - jak najdalej od tego zestawu.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Nie no żartuje, w 1/32 to bez problemu ale w mojej skali (1/72) nie poradziłem. Szkoda mi złomować go, bo zainwestowałem w blaszkę ( całe 30 PLN ) do kokpitu i coś tam klece z tym blaszanym kokpitem. Tak od czasu do czasu będę doskakiwał do Efa, ale już chciałbym skoncentrować się na moim głównym nurcie czyli- maszyny imperium zła.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Będziesz miał poważny problem z tymi kalkami z HDL. To bardzo stary zestaw - obecnie są już (dam sobie rękę obciąć, że tak jest) twarde i elastyczne jak stalowa blacha. Nie zmiękczysz ich żadnymi płynami. Po prostu się zestarzały. Będą się srebrzyć jak diabli. Taka była wtedy technologia druku - komponenty (lakier zewnetrzny) wytrzymywały kilka lat - potem kaputt. Obecny Techmod to już inna bajka (HDL drukuje w Techmodzie) - najnowsze chemikalia, papiery, farby i kleje sprowadzane z dalekich, wysokorozwiniętych krain - poziom światowej I ligi. Ale wtedy.... na początku lat 90tych..... brrrrr

Link to comment
Share on other sites

jesli faktycznie zrazisz sie do tego academy (sam pamietam jak go robiłem jakies dobre 10 lat temu i polecial niedokonczony przez onko , a cala szpachle poszle chyba na same konforemne) to proponuje Ci zakupic model Revella, który powstawał w kooperacji z Hasegawa, z tym że ma linie podzialu wklęsłe. tu masz in-box

 

http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=177

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.