Skocz do zawartości

P-51B Mustang 1/48 Tamiya


Spit

Rekomendowane odpowiedzi

20 stopni przy starcie być może ale przy lądowaniu wychylenie klap napewno było większe, no zobaczę jeszcze.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam.

 

OK. Być może to , co napisałem poprzednio było zbyt skrótowe . Tutaj postaram się wypunktować ,o co mi chodziło :

 

1. klapy przy starcie - zawsze 20 stopni .

2. napisałeś przy zdjęciach , że będziesz montował zbiorniki zewnętrzne - jeżeli samolot lądował ze zbiornikami ( nie zawsze musiały zostać odrzucone ) - to nie wolno było wychylać klap o kąt większy , niż 20 stopni .

3. kąt wychylenia klap przy lądowaniu bez zbiorników zewnętrznych zależał od prędkości podchodzenia i mógł wynosić od położenia neutralnego - czyli 0 do pełnego wychylenia , które wynosiło 50 stopni .

 

Klapy ustawiane były "skokowo" w pozycjach : neutralnej ( czyli UP ) , 10 , 20 , 30 , 40 i 50 stopni .

 

To tyle , jeżeli chodzi o stronę techniczną . Reszta należy do Ciebie .

 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba będę musiał zrezygnowac ze zbiorników, gdyż zmodyfikowane klapy mogę najmniej wychylic o jakieś 40 stopni.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otarciami lakieru zarówno ja sie spóźniłem, jak i Ty pospieszyłeś. Ogólnie mam takie wrażenie jakbyś robił brudzenie na szybko i jednym ciągiem, co często skutkuje niedociągnięciami.

 

Co do rur wydechowych, to powinieneś je poprawić. Powinny być ciemnostalowe z rdzawymi śladami.

 

Powiedz mi czy Ty robisz model samolotu z czasów gdy latał nim Gentile, czy robisz Warbird'a, który lata obecnie na pokazach czy też może jakąś własną interpretację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to właśnie mi chodziło z rurami. Zbyt się świeciły-jak prosto z fabryki i w dodatku wypolerowane ;) teraz git! Gratulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze, pracuję dalej.

 

To teraz mogę go już matem polecieć? , bo chciałem wreszcie owiewkę przykleić.

 

Kornik69

 

Rozpoczynając budowę tego modelu założyłem, że poćwiczę ślady eksploatacji, niekoniecznie zgodnie z rzeczywoistością, jednakże obicia robiłem według zdjęć.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slady eksploatacji najlepiej ćwiczyć budując samolot z teatru działań, w którym panowały trudne warunki (Południowy Pacyfik,CBI, trochę mniej Teatr Śródziemnomorski). Najlepiej ćwiczyć np. na P-40, Airacobrze, lub wczesnych Mustangach z Allisonami. W europie bywało różnie, szczególnie w późnym stadium wojny (1943-1945).

 

Przepraszam za mój dość suroey stosunek, do twojej relacji, ale Mustang Dona G. jest dla mnie jednym ze sztandarowych P-51 dlatego lubię gdy jest robiony podług dokumentacji i zdjęć (również jeśli chodzi o ślady eksploatacji).

 

Bardzo ładnie wyszły ci przepalenia i okopcenia. Czy malowałeś już model matem przed ich nałożeniem. Bo tak powinno się robić. Jeśli już zakończyłeś całą eksploatację, to maluj ostatnią warstwę werniksu SATIN !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Twojego stosunku do tego Mustanga Kornik69 to doskonale Cię rozumiem, ja mam taki stosunek do Zumbachowych Złośnic.

 

Przed brudzeniem, owszem dałem matowy lakier, i uważam ,że model jest już wystarczająco umorusany, więc wreszie ostatecznie go polakieruję, satinem jak radzisz.

 

Mam jeszcze pytanie kiedy Ty zabierasz się za swoje Gentilowe cudo Kornik?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zabiorę się za jakiegokolwiek Mustanga gdy:

 

1. Skończę magisterkę i bedę miał trochę więcej czasu;

 

2. Gdy uzbieram waloryzację konieczną do zbudowania P-51 B na właściwym poziomie (żywiczny kokpit, wnęki, śmigło i metalowe wydechy);

 

3. Gdy zakończę projekt Tarawa i to co mi się obecnie szykuje, ale to tajemnica;

 

4. Gdy wraz ze mną zbierze się kilka osób do szykowanego przeze mnie projektu grupowego P-51.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ostatnia już aktualizacja w postaci zdjęcia gotowego modelu.

 

 

DSC00434.jpg

 

 

Pozdrawiam i zapraszam do galerii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.