Skocz do zawartości

P-51B Mustang 1/48 Tamiya


Spit

Rekomendowane odpowiedzi

Kolorystycznie jest teraz ok, ale niestety cały kokpit wygląda jakby wybuchł w nim granat pełen oleju silnikowego. Brudzenie jest stanowczo zbyt plamowate a za mało jest np. otać lakieru w kokpicie na krawędziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Cześć

 

kornik_69

No z tym brudzeniem to już chyba nic nie poradzę, trudno, mi na przykład to się bardzo podoba, może w rzeczywistości wygląda to trochę inaczej.

Otarć mogę trochę dodać.

 

Constructor

Pactra A 35

 

 

Pozdrawiam, i dalej nie wiem czy kadłub już kleić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trochę, ale inaczej. Kokpit się przebarwiały, nosiły znamiona użytkowania, ale stanowczo nie były aż takie uświnione. Lepszym rozwiązaniem byłby delikatny preshading i lekkie zacieki. Takie brudne kokpity rzadko występowały nawet na południowym Pacyfiku i teatrze CBI

Całość kokpitu powinna być bardziej matowa (półmat dokładnie), bo twoja się mocno świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche nie rozumiem Cie kolego Spit przecierz w instrukcji jak byk jest pokazane malowanie farbami Tamiya wystrarczy wklepac sobie w google i poszukac jakie to są kolory i jak sie nazywają i wtedy poszuakc zamieników jakim tam chcesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jeszcze jakoś poprawić ten kokpit ale wątpię aby teraz się udało, trudno najwyżej tak zostanie.

 

 

Partyzant , nie zawsze kolory podane w instrukcji tycza się konkretnego egzemparza i są prawidłowe.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kadłub jest już sklejony i zaszpachlowany, teraz będę go szlifował i dopieszczał.

 

DSC00241.jpg

 

DSC00242.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie ;-)

 

 

Prace nad Mustangiem trwają.

 

Konik dostał skrzydła i stateczniki poziome.

 

DSC00289.jpg

 

 

Rozwierciłem też rury wydechowe.(przepraszam za nieostre zdjęcie)

 

 

DSC00299.jpg

 

 

Rozpocząłem też przeróbkę klap, aby odpowiadały rzeczywistości

 

 

DSC00292.jpg

 

Muszę je jeszcze wypełnić, dodać linie podziału i nitowanie.

 

 

Pozatym położyłem na Cadillaca podkład w którego rolę wcielił się humbroll mat 106.

 

DSC00332.jpg

 

DSC00335.jpg

 

 

I to by było póki co na tyle, prace trwają.

 

Mile widziane uwagi i komentarze oraz oczywiście dobre rady ;-)

 

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ładniej, coraz ładniej, coraz lepiej

Zaczyna to wszystko mi się podobać. Widzę, że będziesz jednak bawił się z klapami i bardzo mnie to cieszy. Czy mógłbyś w związku z tym zrobić trochę dokładniejszych fotek z prac nad klapami ?

Po podkładzie widzę, że dobrze poradziłeś sobie z "Mustangowym Spodem". Gratuluję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Bardzo dziękuję za zainteresowanie i miły komentarz Kornik69.

 

Więc tak, klapy to już praktycznie mam gotowe , jutro dam zdjęcia.

 

Wypełniłem tą lukę szpachlówką , i obecnie będę odtwarzał nitowanie, czy jeszcze coś trzeba w tych klapach przerabiać?

 

Mustangowy spód powiadasz, no napracowałem się aby wyglądało to tak jak wygląda i ja również jestem bardzo zadowolony z efektu.

 

Pozdrawiam i liczę na dalszą aktywność i dobre rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Zmodyfikowałem i wykończyłem klapy teraz wygląda to tak:

 

DSC00341.jpg

 

DSC00339.jpg

 

DSC00346.jpg

 

To nitowanie na klapach to jeszcze chyba poprawię

 

Niedługo zacznę malowanie właściwymi kolorami, najpierw białe pasy na skrzydłach.

 

Nie stosuję preszajdingu bo mi aero nie pozwala, muszę się wreszcie wyposażyć w Piwatę.

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Aktualizacja słowna tym razem, nie miałem możliwości zrobić zdjęć.

 

Model jest pomalowany i powoli nakładam kalkomanie, potem brudzenie, sido ,detale, lakier matowy i the end.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazuję pokazuję

 

Mustang na chwilę obecną prezentuje się tak:

 

DSC00372.jpg

 

DSC00373.jpg

 

DSC00374.jpg

 

DSC00376.jpg

 

DSC00377.jpg

 

 

 

Model jest dość solidnie umorusany, chciałem na nim trochę poćwiczyć tę część modelarstwa, niewiem jak to wyszło?

 

Cały czas trwa brudzenie, pozatym muszę jeszcze zamontować celownik no i wiatrochron oraz owiewkę w pozycji otwartej, na zamontowanie czekają jeszcze zbiorniki paliwa jednak zastanawiam się czy aby nie dać sobie z nimi spokoju, ale chyba jednak będą.

 

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba spóźniłem się z moim PW

 

Napisałem Ci w nim i otarciach lakieru. Twoje nie wyglądają zbyt dobrze. Są bardzo mazowate a powinnych być punktowe. PRzyglądałeś się dobrze fotkom Shangri-Li ?

Okopcenia wyglądają ładnie. Szkoda, że nie zrobiłeś washa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Wtrącę się, ponieważ jestem wielkim fanem koników (zwłaszcza A-36)

 

I tak: Kornik ma rację co do otarć. Wygląda to raczej jakby ktoś przejechał papierem ściernym. Shangri-La nie była zresztą, aż tak bardzo odrapana. Brakuje mi otarć lakieru przy stopniu pod kabiną (nad V) widać na je jednej fotce.

Kolejna rzecz to rury wydechowe. Jak dla mnie są zbyt aluminiowe, ale może to tylko wrażenie ze zdjęcia. Może warto by je trochę rdzawym pociągnąć?

O kabinie już była mowa dawno więc się nie ozdywam

A co masz zamiar zrobić ze światłami pod prawym skrzydłem..?

 

Pozdrawiam

Slavko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Rzeczywiście Kornik69 z pw troszkę się spóźniłeś , albo ja się pospieszyłem. Otarcia będę jeszcze poprawiał,wash jest i to dosyć solidny choć może nie widac go za dobrze.

 

Światełko pod skrzydłem będzie.

 

Rury według mnie dobre, i nie będę zmieniał.

 

Co do ogólnego umorusania, z mojej analizy zdjęć wynika, że przed pokazem w Debden Mustang Gentila został gruntownie odmalowany, widać to szczególnie na Godle pilota, chodi mi tutaj o okopcenia.

Torszeczkę sobie te fakty nagiąłem, aby móc poćwiczyć brudzenie.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wtrącę swoje trzy grosze . Być może to kwestia ustawienia zdjęć , ale patrząc na fotki 2. i 3. ostatnio zaprezentowane przez autora , mam wrażenie , że klapy są zbyt mocno wychylone . Maksymalny kąt wychylenia wynosił 50 stopni , a na tych dwóch zdjęciach wygląda na co najmniej 80 stopni .

 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

No te klapy chyba poprawię.

 

Jeżeli masz taką możliwość , to sugerował bym ustawienie ich w wychyleniu 20 stopni ( oczywiście mniej więcej ) . Takie było zalecane przy starcie i lądowaniu , więc przypuszczam , że w takiej konfiguracji występowało najczęściej - i nikt się nie przyczepi .

 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.