wlby Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 (edited) Witam wszystkich Forumowiczów . Za na mową Bilonzo oraz lukasa HS chciałbym zrobic renowacje mojego pierwszego modelu jakim jest Volvo FH16. Składałem go 2 lata temu, wygląda okropnie, jeszcze zdażył mu sie wypadek (spadł na ziemie z wysokości okolo 2 metrów, wyglądał jak po czołówce ). Jak wspomniałem to mój pierwszy plastikowy model, składałem go tak samo jak modele z drewna (chodziłem na modelarnie gdzie sie składało modele z drewna, balsy),czyli pomalowałem tylko kabine przed sklejaniem i klej wszystko popsuł . Teraz moje Volvo stało sobie na regale i po zarejestrowaniu sie na te forum nie mogłem dłuzej patrzyć jak cierpi , wiec zdecydowałem sie na renowacje. Moim jedynym Alibi na takie złorzenie modelu jest to, iż nie miałem w tedy interentu i nie wiedziałem jak sie składa modele plastikowe, wiem że to słaby argument. Dobrze przejdźmy do konkretów, podczas upadku pogubiło sie pare częsci: lewe lustrko, prawy górny spoiler (nie wiem czy tak to sie nazywa), połamały sie boczne szyby (chce zrobic tak by kierowca miał miejsce na "zimny łokieć" ). teraz prace które chce zrobić: -kupic 2 sprey'e do malowania (nie wiem czy nie powinno sie farbkami, wypowiedźcie sie sami), jeden czarny, drugi srebrny (chce zrobic podobnie jak jawkers, oby mnie nie posądził o plagiat ) -jak juz wspomniałem, nie bedzie bocznych szyb tyle narazie ode mnie, przyjdą pomysły podczas budowy, teraz zdjęcia: oto mój warsztat: tak wygląda obenie model: i powiedzcie (napiszcie) mi czy da sie coś zrobić z tymi światłami( szybki są pomazane od kleju, całe porysane) i szyba przednia wygląda jak po bombardowaniu, myślałem żeby zastąpic ją folią(u góry zdjęcia) i to narazie wszystko, czekam na komentarze( nie wydzierajcie sie na mnie za spartaczona robote ), oraz cenne porady co jeszcze można z tym zrobić. Mam nadzieje ze ta praca nie pogrąży mnie z waszych drwin i nie zostane wyśmiany jak zwykle a i przepraszam za słaba jakość zdjęć (robione moją n73) Pozdrawaim Wielebny Edited July 24, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Więc klosze lamp mógłbyś wypolerować, ale lepiej je zastąp folią Przednia szyba... też dałoby się zastąpić ją folią, serio! Przy odrobinie wprawy, może wyglądać lepiej niż oryginał, bo folia cieńsza. Spraye mogą być, robi tak wiele osób, ale kup Motip, lub Dupli-Color. A cały model nie wygląda tak źle. Lepiej od mojego pierwszego i drugiego... i trzeciego... ale mój czwarty jest lepszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garek Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 co do lamp: ciężko będzie Ci je oderwać tak żeby były całe a nawet jak to nic nie zrobisz z osadem od kleju. Jedynie dokupić lub dorobić z czegoś. I tak samo z szybą. Ja muszę sobie kiedyś przy czasie poszukać popytać o komplet szyb do SCANi bo tez mam popaćkane;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 Dzieki koledzy za pierwsze rady, spróbuje z ta folia, klosze lamp juz odrywałem pare razy(chciałem żeby wyglądały jak najlepiej bo według mnie te element jest najładniejszy w volvie FH 12-16:D), zawsze maluje dupli-color Pozdrawiam Wielebny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Garek Na stronce KFS'u widziadłem bajeranckie szybki do scanii . A co do modelu czekam na dalszą relacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 pragne przeznaczyc na ten model całe wakacje, wiec jeszcze troche czasu mam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miqs Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Ja to widzę tak. Jak już renowacja to na porządnie szpachla, lakierek, najlepiej nowe oszklenie - choć samoróbka też może wyglądać nieźle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 szpachla, lakierek obowiązkowo, co to samoróbek to... zawsze mam duże ambicje ale zawsze nie wychodzi, mam nadzieje że w tym przypadku bedzie inaczej Mały EDIT: Postanowiłem zmienić koncepcje, szukałem zdjeć wnętrza FH16, aż natrafiłem na stronie volvo o odświerzonym modelu FH16, spróbuje zrobic podobnego, moze sie uda oto jego zdięcie Najgorzej będzie z chromowanymi dodatkami, ale widziałem że Tornado w swoich pracach nie oszczędza chromu, i bardzo dobrze od tego jest forum żeby poszukać odpowiednich postów lub sie spytać jak i co sie robi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orfeusz Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Nie no życzyć tyko powodzenia zostało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Powodzonka Kolego. Mam nadzieję, że zrobisz z niego super model . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszDudek Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Po pierwsze idz do tesco po srodek do czyszczenia rur tkz za 1,73zł i pozbądz się starej farby ten srodek rozpuszcza też super glue i inne kleje ca. Jesli jest to farba akrylowa musisz uzyć dot4 płyn hamulcowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paffko Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Jesli jest to farba akrylowa musisz uzyć dot4 płyn hamulcowy DOT4 jest zbyt agresywny, może zniszczyć plastik. Jeżeli zdecydujesz się na zakup płynu hamulcowego to lepiej kupić DOT3 - ruszy każdą farbę, ale plastik zostawi bez uszkodzeń. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRUGER_MAN Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Ja tez odradzam DOT4 polecam DOT3 , a co do koncepcji to jezeli Ci sie uda to jesteś mistrz ! powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Popieram KRUGERA. że niby ja posty nabijam?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 10, 2008 Author Share Posted July 10, 2008 Mam jeszcze dwa pytanka, czy bawić sie w podkłady, ponieważ nie wiem, co to jest i do czego to służy , oraz można pomalować farbkami olejnymi, które schną 2 tygodnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Jeżeli chodzi Ci o podkład pod farbkę to jak najbardziej musisz go zastosować, aby farba nie dochodziła, by każdym delikatnym stuknięciu. P.S farbki humbrola lub revell(olejne) są suche po 4-6 godzinach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eKrystian Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Dokładnie ja bym też jak najbardziej dał podkład tak jak mówi Truckerek. Ale czy ja wiem z tymi farbkami polecałbym bardziej sprejami malować o wiele lepiej by było. Pozdrawiam,eKrystian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 10, 2008 Author Share Posted July 10, 2008 dzieki za szybkie odpowiedzi, właśnie farbkami to chce tylko silnik malować, a reszte wszystko sprey'ami. Pod spreje też powinny być podkłady czy już nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 wlby pod spreye powinny być podkłady. Bez podkładu farba odrazu zacznie Ci spływać. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 10, 2008 Author Share Posted July 10, 2008 Nie bardzo sie znam na podkładach, moze być ten http://www.allegro.pl/item392086680_motip_podklad_czerwony_siwy_500_ml_w_sprayu.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paffko Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 wlby...dokładnie taki podkład jak pokazałeś. Pod ciemne kolory możesz kłaść szary (siwy), natomiast pod jasne, czy pod czerowny najlepiej jakbyś miał biały (lepiej wygląda kolor). Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eKrystian Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 wlby pod spreye powinny być podkłady. Bez podkładu farba odrazu zacznie Ci spływać. Nie koniecznie Bilonzo trzymać się będzie , ale leciutki gdzieś zadrapiesz i wtedy zacznie schodzić. Bo ogólnie to będzie się trzymał lakier.Ale oczywiście podkład jak najbardziej trzeba położyć. Pozdrawiam,eKrystian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 wlby pod spreye powinny być podkłady. Bez podkładu farba odrazu zacznie Ci spływać. Nie koniecznie Bilonzo trzymać się będzie , ale leciutki gdzieś zadrapiesz i wtedy zacznie schodzić. Bo ogólnie to będzie się trzymał lakier.Ale oczywiście podkład jak najbardziej trzeba położyć. Pozdrawiam,eKrystian No dokładnie tak jak mówisz. Wiesz, ja wolę położyć ten podkład, długo to nie trwa, a jak nakleję krzywo np. naklejkę lub taśmę maskującą (bo kalkomanię to jeszcze jakoś zdjąć można) to nie boję się, że zejdzie mi ona razem z lakierem. Tak więc u mnie podkład to podstawa. A pozatym podkład ma jeszcze jeden plus. Po szpachlowaniu można nim pomalować np. kabinę, sprawdzić czy nie ma błedów. Jeśli są to szlif mycie pod wodą z płynem do mycia naczyń (KONIECZNIE TRZEBA PO SZLIFOWANIU CZĘŚĆ UMYĆ) jeszcze jedna cienka warstwa podkładu i lakierek . Powinno być wtedy dobrze. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 10, 2008 Author Share Posted July 10, 2008 dzieki za podpowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlby Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 EDIT (22.07.2008): Trzeba odświerzyć temat, Doczekałem sie za podkładem, klejem i szpachlówką. Prace ruszyły pełną parą, oto co zrobiłem: Silnik skończony : Kabina z 1 warstwą podkładu: Pozostałe części, niektóre wymagają ponownego malowania : Oto moje orurowanie(nieskończone): I muszę z przykrością zawiadomić, iż jeden spoiler (górny po prawej stronie samochodu) sie zgubił podczas przemeblowania i dopiero teraz to zauważyłem, chce dorobić, kształt już mam ale teraz problem z odpowiednim wygięciem, 2 próby sie nie powiodły: Jak teraz nic z tego nie wyjdzie, i nie znajde jakiegoś sposobu to model z tyłu będzie wyglądał tak: Jeszcze, jakby ktoś sie zastanawiał, co to jest na siodle, to imitacja smaru (podobna metoda jak jawkersa), cóż pierwszy raz to robiłem, wyszło jak wyszło Równierz chciałbym podziekować za skany instrukcji do modelu od jawkersa oraz za skany Polskiego Trakera od KRUGER_MAN Komentarze miło widziane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.