Jump to content

Airbus A300B4 Daco Skyline/Airfix 1:144


Pstryk
 Share

Recommended Posts

Witam, jest to moja debiutancka galeria. Po 6 latach od rozpoczęcia sklejania modeli zdecydowałem się w końcu umieścić swoje dzieło na tym forum. Zwykle robię samoloty wojskowe w skali 1:72 ale, że najbardziej lubię pasażerskie, zdecydowałem, że to on trafi na forum jako pierwszy. 

 

Airbus A300 to pierwszy samolot europejskiego konsorcjum Airbus. Pierwszy dwusilnikowy szerokokadłubowy samolot. Oblatany w 1970 roku. Zabiera na pokład około 250 pasażerów w ustawieniu 2 klas. Przedstawiona maszyna należała do linii Garuda Indonesia, narodowego przewoźnika Indonezji. Samolot o rejestracji PK-GAI, A300B4 wyprodukowany w 1982 roku rozbił się 26 września 1997 roku w miejscowości Medan w wyniku kolizji z górą, co było spowodowane serią niefortunnych błędów. Zginęły wszystkie 234 osoby.

 

Poprawki modelu:
- przeniesienie tail bumpera z błędnego miejsca do przodu
- dodanie reflektorów podwozia przedniego
- dodanie anten
- dodanie fragmentu przedniego wnętrza

- dodanie klimatyzatorów 

Czas budowy: 26.07 - 11.08

Wciąż nie jest to model o którym marzę, ale z każdym jestem coraz bliżej najlepszego rezultatu. Malowany pędzlami i farbą w sprayu. 

 

IMG_20220812_103509.thumb.jpg.8bf0ef314d6f2cf31194ddcf60593e32.jpgPolish_20220812_102543992.thumb.jpg.ebb97c1a6d7174e309a19be277d8905b.jpgPolish_20220812_102724563.thumb.jpg.b183b95e5875475908439ad7fbfdff1b.jpgPolish_20220812_102635770.thumb.jpg.0768707d278a5cbd3a8f65f9c7260ad2.jpgPolish_20220812_102755632.thumb.jpg.67d4e21841600c1f4aba7443d9cf89e0.jpgPolish_20220812_102837359.thumb.jpg.28e97379227dd85cee80587f8baa4dab.jpgPolish_20220812_103158525.thumb.jpg.7896267a26572bb7fa6234e02b68d74f.jpgPolish_20220812_103047000.thumb.jpg.2fcdf9f3e4ed19f8dce012a5a75082aa.jpgPolish_20220812_102924893.thumb.jpg.2bee561403ff37ea4f4cea7cecd1a2bf.jpg

Edited by Pstryk
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem w wątku z budowy jest to stary model wymagający dużego nakładu pracy. Spasowanie, zapadliska, doklejane drzwi, uproszczenia i inne kwiatki wymagają poświęcenia mu dużej ilości czasu. Tu i tam poszedłeś na skróty i na zbliżeniach to niestety wychodzi. Szkło kokpitu należało wpasować i wkleić przed malowaniem, a potem jeśli była wykorzystać kalkę, a jeśli nie to odpowiednio zamaskować i dopiero malować. Pod spodem skrzydła malunki też chyba nie poszły najlepiej, no i opony na błyszcząco. Ostatnia sprawa to otwarte drzwi pasażerskie. Bez podstawionych schodów lub przystawionego rękawa jest to sytuacja absolutnie niedopuszczalna, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeństwa. W A300, o ile dobrze pamiętam, próg drzwi jest dobrze ponad pięć metrów nad ziemią, a to prawie drugie piętro więc na beton wypaść bym nie chciał :szczerbol: . Dorób schody i będzie super. Plus za temat i chęci do budowy tego staruszka :super:.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, barszczo napisał:

Tak jak pisałem w wątku z budowy jest to stary model wymagający dużego nakładu pracy. Spasowanie, zapadliska, doklejane drzwi, uproszczenia i inne kwiatki wymagają poświęcenia mu dużej ilości czasu. Tu i tam poszedłeś na skróty i na zbliżeniach to niestety wychodzi. Szkło kokpitu należało wpasować i wkleić przed malowaniem, a potem jeśli była wykorzystać kalkę, a jeśli nie to odpowiednio zamaskować i dopiero malować. Pod spodem skrzydła malunki też chyba nie poszły najlepiej, no i opony na błyszcząco. Ostatnia sprawa to otwarte drzwi pasażerskie. Bez podstawionych schodów lub przystawionego rękawa jest to sytuacja absolutnie niedopuszczalna, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeństwa. W A300, o ile dobrze pamiętam, próg drzwi jest dobrze ponad pięć metrów nad ziemią, a to prawie drugie piętro więc na beton wypaść bym nie chciał :szczerbol: . Dorób schody i będzie super. Plus za temat i chęci do budowy tego staruszka :super:.

Dzięki za pozytywną krytykę. Akurat koła były malowane matem. Z oknami zdałem sobie sprawę zbyt późno. Wezmę sobie te wszystkie rady z wątku budowy i przy kolejnych modelach będzie poprawa 😉

Link to comment
Share on other sites

Robisz modele od 6 lat, masz więc już jakieś obycie w pracy z materiałem. Pora przekuć to na efekty. Położenie podkładu to etap, na którym sprawdzasz niedociągnięcia. Szpary, jamy skurczowe, wyciapane dziury i tym podobne. Nie ma się co łudzić, że znikną pod farbą czy lakierem. Raczej wyjdą ze zdwojoną intensywnością pogarszając odbiór Twojej pracy. Spróbuj zatem w kolejnym warsztacie postawić na dokładność i jakość, a może być tylko lepiej. Gratuluję ukończenia pasażera, może wiesz już co będzie następne?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, zaruk napisał:

Robisz modele od 6 lat, masz więc już jakieś obycie w pracy z materiałem. Pora przekuć to na efekty. Położenie podkładu to etap, na którym sprawdzasz niedociągnięcia. Szpary, jamy skurczowe, wyciapane dziury i tym podobne. Nie ma się co łudzić, że znikną pod farbą czy lakierem. Raczej wyjdą ze zdwojoną intensywnością pogarszając odbiór Twojej pracy. Spróbuj zatem w kolejnym warsztacie postawić na dokładność i jakość, a może być tylko lepiej. Gratuluję ukończenia pasażera, może wiesz już co będzie następne?

Następny prawdopodobnie będzie jakiś samolot wojskowy w 1:72, myślę o jakimś Eduardzie. W takiej tematyce najlepiej się czuję robiąc model. Aktualnie mam jeszcze do dokończenia samochód pancerny, więc i w pancerce pojawi się galeria. 

 

Edited by Pstryk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.