Pstryk Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 (edited) Witam, jest to moja debiutancka galeria. Po 6 latach od rozpoczęcia sklejania modeli zdecydowałem się w końcu umieścić swoje dzieło na tym forum. Zwykle robię samoloty wojskowe w skali 1:72 ale, że najbardziej lubię pasażerskie, zdecydowałem, że to on trafi na forum jako pierwszy. Airbus A300 to pierwszy samolot europejskiego konsorcjum Airbus. Pierwszy dwusilnikowy szerokokadłubowy samolot. Oblatany w 1970 roku. Zabiera na pokład około 250 pasażerów w ustawieniu 2 klas. Przedstawiona maszyna należała do linii Garuda Indonesia, narodowego przewoźnika Indonezji. Samolot o rejestracji PK-GAI, A300B4 wyprodukowany w 1982 roku rozbił się 26 września 1997 roku w miejscowości Medan w wyniku kolizji z górą, co było spowodowane serią niefortunnych błędów. Zginęły wszystkie 234 osoby. Poprawki modelu: - przeniesienie tail bumpera z błędnego miejsca do przodu - dodanie reflektorów podwozia przedniego - dodanie anten - dodanie fragmentu przedniego wnętrza - dodanie klimatyzatorów Czas budowy: 26.07 - 11.08 Wciąż nie jest to model o którym marzę, ale z każdym jestem coraz bliżej najlepszego rezultatu. Malowany pędzlami i farbą w sprayu. Edited August 12, 2022 by Pstryk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 Tak jak pisałem w wątku z budowy jest to stary model wymagający dużego nakładu pracy. Spasowanie, zapadliska, doklejane drzwi, uproszczenia i inne kwiatki wymagają poświęcenia mu dużej ilości czasu. Tu i tam poszedłeś na skróty i na zbliżeniach to niestety wychodzi. Szkło kokpitu należało wpasować i wkleić przed malowaniem, a potem jeśli była wykorzystać kalkę, a jeśli nie to odpowiednio zamaskować i dopiero malować. Pod spodem skrzydła malunki też chyba nie poszły najlepiej, no i opony na błyszcząco. Ostatnia sprawa to otwarte drzwi pasażerskie. Bez podstawionych schodów lub przystawionego rękawa jest to sytuacja absolutnie niedopuszczalna, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeństwa. W A300, o ile dobrze pamiętam, próg drzwi jest dobrze ponad pięć metrów nad ziemią, a to prawie drugie piętro więc na beton wypaść bym nie chciał . Dorób schody i będzie super. Plus za temat i chęci do budowy tego staruszka . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pstryk Posted August 12, 2022 Author Share Posted August 12, 2022 Godzinę temu, barszczo napisał: Tak jak pisałem w wątku z budowy jest to stary model wymagający dużego nakładu pracy. Spasowanie, zapadliska, doklejane drzwi, uproszczenia i inne kwiatki wymagają poświęcenia mu dużej ilości czasu. Tu i tam poszedłeś na skróty i na zbliżeniach to niestety wychodzi. Szkło kokpitu należało wpasować i wkleić przed malowaniem, a potem jeśli była wykorzystać kalkę, a jeśli nie to odpowiednio zamaskować i dopiero malować. Pod spodem skrzydła malunki też chyba nie poszły najlepiej, no i opony na błyszcząco. Ostatnia sprawa to otwarte drzwi pasażerskie. Bez podstawionych schodów lub przystawionego rękawa jest to sytuacja absolutnie niedopuszczalna, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeństwa. W A300, o ile dobrze pamiętam, próg drzwi jest dobrze ponad pięć metrów nad ziemią, a to prawie drugie piętro więc na beton wypaść bym nie chciał . Dorób schody i będzie super. Plus za temat i chęci do budowy tego staruszka . Dzięki za pozytywną krytykę. Akurat koła były malowane matem. Z oknami zdałem sobie sprawę zbyt późno. Wezmę sobie te wszystkie rady z wątku budowy i przy kolejnych modelach będzie poprawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaruk Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 Robisz modele od 6 lat, masz więc już jakieś obycie w pracy z materiałem. Pora przekuć to na efekty. Położenie podkładu to etap, na którym sprawdzasz niedociągnięcia. Szpary, jamy skurczowe, wyciapane dziury i tym podobne. Nie ma się co łudzić, że znikną pod farbą czy lakierem. Raczej wyjdą ze zdwojoną intensywnością pogarszając odbiór Twojej pracy. Spróbuj zatem w kolejnym warsztacie postawić na dokładność i jakość, a może być tylko lepiej. Gratuluję ukończenia pasażera, może wiesz już co będzie następne? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pstryk Posted August 13, 2022 Author Share Posted August 13, 2022 (edited) Godzinę temu, zaruk napisał: Robisz modele od 6 lat, masz więc już jakieś obycie w pracy z materiałem. Pora przekuć to na efekty. Położenie podkładu to etap, na którym sprawdzasz niedociągnięcia. Szpary, jamy skurczowe, wyciapane dziury i tym podobne. Nie ma się co łudzić, że znikną pod farbą czy lakierem. Raczej wyjdą ze zdwojoną intensywnością pogarszając odbiór Twojej pracy. Spróbuj zatem w kolejnym warsztacie postawić na dokładność i jakość, a może być tylko lepiej. Gratuluję ukończenia pasażera, może wiesz już co będzie następne? Następny prawdopodobnie będzie jakiś samolot wojskowy w 1:72, myślę o jakimś Eduardzie. W takiej tematyce najlepiej się czuję robiąc model. Aktualnie mam jeszcze do dokończenia samochód pancerny, więc i w pancerce pojawi się galeria. Edited August 13, 2022 by Pstryk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.