Skocz do zawartości

Airbus A300B4 Daco Skyline/Airfix 1:144


Pstryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to moja debiutancka galeria. Po 6 latach od rozpoczęcia sklejania modeli zdecydowałem się w końcu umieścić swoje dzieło na tym forum. Zwykle robię samoloty wojskowe w skali 1:72 ale, że najbardziej lubię pasażerskie, zdecydowałem, że to on trafi na forum jako pierwszy. 

 

Airbus A300 to pierwszy samolot europejskiego konsorcjum Airbus. Pierwszy dwusilnikowy szerokokadłubowy samolot. Oblatany w 1970 roku. Zabiera na pokład około 250 pasażerów w ustawieniu 2 klas. Przedstawiona maszyna należała do linii Garuda Indonesia, narodowego przewoźnika Indonezji. Samolot o rejestracji PK-GAI, A300B4 wyprodukowany w 1982 roku rozbił się 26 września 1997 roku w miejscowości Medan w wyniku kolizji z górą, co było spowodowane serią niefortunnych błędów. Zginęły wszystkie 234 osoby.

 

Poprawki modelu:
- przeniesienie tail bumpera z błędnego miejsca do przodu
- dodanie reflektorów podwozia przedniego
- dodanie anten
- dodanie fragmentu przedniego wnętrza

- dodanie klimatyzatorów 

Czas budowy: 26.07 - 11.08

Wciąż nie jest to model o którym marzę, ale z każdym jestem coraz bliżej najlepszego rezultatu. Malowany pędzlami i farbą w sprayu. 

 

IMG_20220812_103509.thumb.jpg.8bf0ef314d6f2cf31194ddcf60593e32.jpgPolish_20220812_102543992.thumb.jpg.ebb97c1a6d7174e309a19be277d8905b.jpgPolish_20220812_102724563.thumb.jpg.b183b95e5875475908439ad7fbfdff1b.jpgPolish_20220812_102635770.thumb.jpg.0768707d278a5cbd3a8f65f9c7260ad2.jpgPolish_20220812_102755632.thumb.jpg.67d4e21841600c1f4aba7443d9cf89e0.jpgPolish_20220812_102837359.thumb.jpg.28e97379227dd85cee80587f8baa4dab.jpgPolish_20220812_103158525.thumb.jpg.7896267a26572bb7fa6234e02b68d74f.jpgPolish_20220812_103047000.thumb.jpg.2fcdf9f3e4ed19f8dce012a5a75082aa.jpgPolish_20220812_102924893.thumb.jpg.2bee561403ff37ea4f4cea7cecd1a2bf.jpg

Edytowane przez Pstryk
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w wątku z budowy jest to stary model wymagający dużego nakładu pracy. Spasowanie, zapadliska, doklejane drzwi, uproszczenia i inne kwiatki wymagają poświęcenia mu dużej ilości czasu. Tu i tam poszedłeś na skróty i na zbliżeniach to niestety wychodzi. Szkło kokpitu należało wpasować i wkleić przed malowaniem, a potem jeśli była wykorzystać kalkę, a jeśli nie to odpowiednio zamaskować i dopiero malować. Pod spodem skrzydła malunki też chyba nie poszły najlepiej, no i opony na błyszcząco. Ostatnia sprawa to otwarte drzwi pasażerskie. Bez podstawionych schodów lub przystawionego rękawa jest to sytuacja absolutnie niedopuszczalna, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeństwa. W A300, o ile dobrze pamiętam, próg drzwi jest dobrze ponad pięć metrów nad ziemią, a to prawie drugie piętro więc na beton wypaść bym nie chciał :szczerbol: . Dorób schody i będzie super. Plus za temat i chęci do budowy tego staruszka :super:.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, barszczo napisał:

Tak jak pisałem w wątku z budowy jest to stary model wymagający dużego nakładu pracy. Spasowanie, zapadliska, doklejane drzwi, uproszczenia i inne kwiatki wymagają poświęcenia mu dużej ilości czasu. Tu i tam poszedłeś na skróty i na zbliżeniach to niestety wychodzi. Szkło kokpitu należało wpasować i wkleić przed malowaniem, a potem jeśli była wykorzystać kalkę, a jeśli nie to odpowiednio zamaskować i dopiero malować. Pod spodem skrzydła malunki też chyba nie poszły najlepiej, no i opony na błyszcząco. Ostatnia sprawa to otwarte drzwi pasażerskie. Bez podstawionych schodów lub przystawionego rękawa jest to sytuacja absolutnie niedopuszczalna, wbrew wszelkim zasadom bezpieczeństwa. W A300, o ile dobrze pamiętam, próg drzwi jest dobrze ponad pięć metrów nad ziemią, a to prawie drugie piętro więc na beton wypaść bym nie chciał :szczerbol: . Dorób schody i będzie super. Plus za temat i chęci do budowy tego staruszka :super:.

Dzięki za pozytywną krytykę. Akurat koła były malowane matem. Z oknami zdałem sobie sprawę zbyt późno. Wezmę sobie te wszystkie rady z wątku budowy i przy kolejnych modelach będzie poprawa 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz modele od 6 lat, masz więc już jakieś obycie w pracy z materiałem. Pora przekuć to na efekty. Położenie podkładu to etap, na którym sprawdzasz niedociągnięcia. Szpary, jamy skurczowe, wyciapane dziury i tym podobne. Nie ma się co łudzić, że znikną pod farbą czy lakierem. Raczej wyjdą ze zdwojoną intensywnością pogarszając odbiór Twojej pracy. Spróbuj zatem w kolejnym warsztacie postawić na dokładność i jakość, a może być tylko lepiej. Gratuluję ukończenia pasażera, może wiesz już co będzie następne?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zaruk napisał:

Robisz modele od 6 lat, masz więc już jakieś obycie w pracy z materiałem. Pora przekuć to na efekty. Położenie podkładu to etap, na którym sprawdzasz niedociągnięcia. Szpary, jamy skurczowe, wyciapane dziury i tym podobne. Nie ma się co łudzić, że znikną pod farbą czy lakierem. Raczej wyjdą ze zdwojoną intensywnością pogarszając odbiór Twojej pracy. Spróbuj zatem w kolejnym warsztacie postawić na dokładność i jakość, a może być tylko lepiej. Gratuluję ukończenia pasażera, może wiesz już co będzie następne?

Następny prawdopodobnie będzie jakiś samolot wojskowy w 1:72, myślę o jakimś Eduardzie. W takiej tematyce najlepiej się czuję robiąc model. Aktualnie mam jeszcze do dokończenia samochód pancerny, więc i w pancerce pojawi się galeria. 

 

Edytowane przez Pstryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.