norick Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Zainspirowany postem kolegi Rafała Jankowskiego viewtopic.php?t=8099 Ja postanowiłem ze swoją węglarą postapic trochę inaczej niż wszyscy. U mnie będzie to bardziej w cywilnych barwach W oko wpadło mi takie coś... to zacząłem upodabniac ... Docelowo ma byc jeszcze coś takiego i się robi. Wszystko w trakcie więc proszę nie krzyczec Przepraszam ze wcisnąłem się do czyjegos wątku ale bardzo mi sie podoba całe to wagoniarstwo u kolegi. No cóz jak sie uda to jeszcze u mnie obok stanie taki złom.. wiem że kolega Rafał też myśli o lokomotywie. Gorąco kibicuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Co ja słyszę - w barwach cywilnych Masz we mnie wiernego kibica bo sam od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna BR 52 i jakichś wagoników Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbyszek Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Wole barwy wojskowe ale i tak będę śledził relację Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszDudek Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Gdzie wyhaczyłeś model tego pojazdu na podwoziu t-34 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartel_alek Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 to jest drugi warsztat do obserwowania. Ide po popcorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted August 11, 2008 Author Share Posted August 11, 2008 JUż odpowiadam Cywilnym stał się za namowa kolegi, faktycznie ciągnik miał byc wojskowy. @Tomasz Dudek- Skąd mam? proszę, konwersja Aires i 34 z dragona itd. http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=35676 @ Tornado, kupuj zawsze to weselej posród zalewu wszelkiej masci żelaznych krzyży. Drwałem tez cos takiego do rzeczonego loka. Dziekuje wszystkim mam nadzieję że ciąg dalszy nastapi niebawem. Na uzytek tej zabawy postarałem sie o pewne duperele Ale potrzebuje jednego wymiaru - jaką długośc ma pokład platformy podczołgowej z Dragona( czteroosiowej ) i szukam skanów tendra z wycinanki Angrafu :P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Właśnie o czymś takim myślałem, gdzie dorwałeś blaszki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted August 18, 2008 Author Share Posted August 18, 2008 Odpowiadam.......cholera ( trudne słowo zapewne znane moderatorowi :P) udało mi się znaleź te blachy przypadkiem na allegro jako odrzut...stąd tez brak oznaczeń tendra z drugiej strony 43( se odleje i będę miał) Na razie male postępy bo zawirowania zyciowe itp, itd....szykuje się wagon kryty Kdt...i potrzebuje wszystko co dotyczy owego wagonu( najlepiej sfatygowanego) resztę sie zrobi we własnym zakresie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Moderator zna dużo słów, o niego się nie martw. Przy okazji, z ciekawością śledzę co tam porabiasz, bo podziwiam tych co robią coś z prawie niczego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Właśnie o czymś takim myślałem, gdzie dorwałeś blaszki Kolega moze odleje te blaszki z zywicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted August 19, 2008 Author Share Posted August 19, 2008 Przykro mi nie odleje całych..częsciowo moze skopiuje dla samego siebie. CDN tylko czekam na parę narzędzi dzieki pomocy kolegów z forum kolejowego cos drgnęło http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=2783 parę istotnych wymiarów mi przybyło powoli zaczynam, aczkolwiek "powoli jak zółw ocięzale" Jesli ktos by miał fotki zwraczonego wagonu z budką hamulcowa ( wysoka ) to nie krępowac się słac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 No dobra, poniewaz wykonałem ruch koniem na L-4 to przybyło mi trochę czasu...to zaczynamy. teraz się zastanawiam czy robic cała instalcję hamulcową ( bo w zamysle Kdth ma byc czy tylko to co bedzie widac?) Proszę Moda by przeniósł ten wątek do cywilnych bo tam jest jego miejsce CDN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Brawo - budujesz wagonik od podstaw Instalację rób, napewno uatrakcyjni model, a ja będe miał od kogo podpatrzeć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
subgrafik Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Fajne patenty, te zywice to wlasne czy jakies zakupione? A o ile wlasne to mam pytaie czego klony / jak mi sie uda znalezc gdzies mam fajne foty pewnego japonczyka z budowy podobnego wagonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 12, 2008 Author Share Posted September 12, 2008 Odpowiem hurtem owszem buduje od podstaw bo nie udało mi się upolowac takiego na ebayu za rozsądna cene. A skoro robię sam to moge sobie wykombinowac jaki chcę. Koledzy z forum kolejowego byli tak uprzejmi i zaopatrzyli mnie w pare rysunków. Własnie sie zastanawiam nad tą instalacją skoro wagon i tak bedzie stał przylepiony do torów. Jesli chodzi o żywice to oczywiscie własne i zerżniete z węglary przed sklejeniem. Strone germangray znam i nie ukrywam ze ona była inspiracją by zrobic sobie własny. Tylko produkcja własnych ceowników dobija Tornado, poniewaz nie bedę korzystal z blach na tender na sztywnej ramie to moge sie podzielic nimi z Tobą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 15, 2008 Author Share Posted September 15, 2008 Poniewaz wszystko spi w okolicy mogłem spokojnie podłubac Oczywiscie niechcący wywaliłem jedno okno za dużo. Tak to jest jak się ma setki zdjęc a konkretnego obiektu jedną Wagon jest banalnie prosty tylko upierdliwy. Textury drewna itp głupoty zajmuja mnóstwo czasu A teraz następna zabawka w trakcie opracowywania Nawet pasuje, co prawda na sucho. Zacznę parowóz od d... strony Szykuje mi się spora diorama, jesli ją skończe(?) to bedzie się nazywała Fly by PKP A teraz czekam na silikon by pchac robote dalej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Będziesz robił polskie oznaczenia/napisy na wagonach jeżeli tak, to w jaki sposób Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 15, 2008 Author Share Posted September 15, 2008 Owszem, mam zamiar zrobic przynajmnie czesciowo. Ze wgledu na kondycje finalna wagonów nie bede się za bardzo przykładał. 1.albo dam do wytrawienia szablon. 2.wytnę sam na te większe 3.rapitograf 4.recznie i koncówka banderoli 5. zamówię kalki. Ale to jak będę mial opracowane wszystko co bym chciał miec na kalkach. A teraz znikam pianowac tender Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gościu Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Patrząc na stan "odeskowania"-ten także będzie ostro znokautowany, masz zamiar tam umieścić jakichś żołnierzy, coś wojskowego, czy cały skład to będzie cywil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 heh, nie będzie tak jak weglara. Z początku miało byc trochę wojska ale obecnie juz nie będzie. A mod nie chce przeniesc do cywilnych :P Tender się robi, fotki niebawem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gościu Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Szkoda, żeś zgubił watek militarii, ale nieważne gdzie, ważne by szło(jechało/toczyło) sie do przodu. Ruch koniem nastapił, a "nowości" brak, hm ? No wrzuć, cos juz, wrzuć;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Powiedzmy ze militarii przez ostatnie dwadziescia lat miałem za duzo....ale to nie znaczy ze nie będę ich robił. Zgromadziłem trochę zapasów i je dłubne z czasem (z czasem moze tez czasu przybedzie) http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19663&postdays=0&postorder=asc&start=1440 Hollender Rafale moje wynalazki nie powstają tak szybko, jak Twoje ( tempo masz naprawdę imponujące) ale zeby nie było ze nic nie robie, to wanna w czasie szpachlowania. Duuuze pudło wielkosci weglary Schnie a ja dłubie sobie wagoniarstwo tyle ze za bardzo nie mam co pokazac. Czekam na silikon by nie robic od nowa ceowników ze srubami bo szkoda prądu itd itp Przy okazji, czy ktoś wie czym sie różni tender 30D43 od 32D43???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Administrator Posted September 16, 2008 Administrators Share Posted September 16, 2008 A mod nie chce przeniesc do cywilnych :PMod chce przenieść do cywilnych, tylko mod nie jest wszechwidzący i wszechwiedzący. Temat przeniesiony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Przy okazji, czy ktoś wie czym sie różni tender 30D43 od 32D43???? Różni sie pojemnością zbiornika. 30D43 - gdzie liczba 30 oznacza pojemność zbiornika w metrach sześciennych, literka D oznacza 4 osie, liczba 43 oznacza rok zatwierdzenia konstrukcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norick Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 (edited) heheh pogrzebałem i się nie zgodzę :P to z pewnego forum... "Wg relacji z badań literaturoweych kolegi Lycka okazało się, że tender nie ma wcale takiej pojemności. Po zrobieniu rzeczywistej próby pojemnosci wyszło 30m3, zamiast 32m3 (jeszcze za czasów DRG). Podobno nawet Niemcy nie zdążyli przenumerować wszystkich tendrów, dlatego istnieją w nomenklaturze dwie pojemnosci standardowych tendrów beczkowych. Z resztą na PKP pewnie to jest przyczyną oznaczania tendrów tego samego typu jako 32D43, lub 30D43. Pewnie spisywali dane z opisu na zbiorniku wg DRG. " wynika z tego ze to jeden i ten sam tender ( z paru innych źródeł równiez) tylko taki galimatias w nazewnictwie( czyli jak się zwał tak się zwał, ale optycznie to raczej to samo) Dziękuję Adminowi za przeniesienie watku Edited September 16, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.