Skocz do zawartości

LiM 6 bis ( chyba) czyli MiG 17 Fresco od Hobby Boss 1/48


boberm1

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem to coś. Niestety nie wiem co to jest ale wiedząc jakie były rozmiary ówczesnych radarów to nie jest to raczej nic związane z radarami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Endrju napisał:

Widziałem to coś. Niestety nie wiem co to jest ale wiedząc jakie były rozmiary ówczesnych radarów to nie jest to raczej nic związane z radarami. 

A to nie jest dalmierz radarowy- czy jak to się nazywalo? Jak wtocę do domu rzuce okiem do ksiazek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega @em wyjaśnił sprawę. SRD-1M to radio-dalmierz, który faktycznie był stosowany na pierwszych Limach 5. Kolega @boberm1 wiedział o czym mówi ale trochę z nazwami mu nie wyszło ale był bardzo blisko. :piwo: Żartuję oczywiście. Nie wszyscy co kleją modele musza się znać na niuansach. Ja mimo że pracowałem na Limach w końcowym okresie ich eksploatacji to też się pogubiłem.  W tych czasach na LImach 6 bis już nie było zamontowanych SRD-1M. Zostały po nich tylko te anteny. W Babimoście było kilka Lim 6 bis z tymi antenami, ale przyznam się szczerze, że nie wiedziałem co to było mimo, że słyszałem że radio-dalmierze kiedyś były stosowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
7 minut temu, barszczo napisał:

No brawo, już bliżej niż dalej wink4 .

Idzie jak "krew  z nosa". I nie dlatego ze model jest jakoś nadmiernie skomplikowany , ale  ostatnimi  czasy - kolokwializując- doba mi sie kończy zbyt szybko :-)). Niby człek juz nieaktywny zawodowo - ale ..... hmmm. Czyzbym sie starzał :-)?

Edytowane przez boberm1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
5 minut temu, Endrju napisał:

Kolega @em wyjaśnił sprawę. SRD-1M to radio-dalmierz, który faktycznie był stosowany na pierwszych Limach 5. Kolega @boberm1 wiedział o czym mówi ale trochę z nazwami mu nie wyszło ale był bardzo blisko. :piwo: Żartuję oczywiście. Nie wszyscy co kleją modele musza się znać na niuansach. Ja mimo że pracowałem na Limach w końcowym okresie ich eksploatacji to też się pogubiłem.  W tych czasach na LImach 6 bis już nie było zamontowanych SRD-1M. Zostały po nich tylko te anteny. W Babimoście było kilka Lim 6 bis z tymi antenami, ale przyznam się szczerze, że nie wiedziałem co to było mimo, że słyszałem że radio-dalmierze kiedyś były stosowane. 

Nie wiem czy Koledzy znają tę stronkę... pewnie  tak , ale niekoniecznie:-) .

przypadkiem znalazłem - ergo - podaję. Moze sie przyda.

Ciekawa sprawa z tymi dalmierzami:-)

https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/dlaczego-w-samolotach-lim-5-zrezygnowano-z-urzadzen-rp-5-i-srd-1m

Edytowane przez boberm1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem dlaczego zdjęto z samolotów SRD-1M. RP-1 oraz RP-5 to jedno to samo urządzenie .  Już pod koniec lat 60 tych były problemy z utrzymaniem w sprawności tychże radarów/brak czesci/ Ten sam radar RP-5 był na MiG-19P a jego wersja RP-2U przystosowana do naprowadzania pociskow RS-1U byla na MiG-19PM. W Zsrr radary RP-1  i RP-5 byly wymontowywane z Mig-17P/PF i zabudowywane jako radary kierowania ogniem tylnych stanowisk strzeleckich w bombowcach np. Tu-16.

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że na modelu brakuje Ci owiewek wnęk podwozia głównego. Brakuje Ci tych przykadłubowych owiewek kół, ale domyślam się że przykleisz ją na końcu. A pamiętasz o tych małych  przyskrzydłowych owiewkach goleni? Pytam mając nadzieję, że też je zostawiłeś na koniec. A jako ciekawostkę dodam, że wnęka przedniej goleń też miała trzy owiewki. Dwie widoczne na każdym zdjęciu oraz trzecią malutką przymocowaną do przedniej goleni w takim miejscu, że po zamknięciu goleni zasłaniała otwór w poszyciu w którym w pozycji otwartej podwozia znajdowała się goleń. Mam nadzieję, że dość obrazowo to opisałem. Tak się zastanawiam czy ta informacja nie jest jednak znana modelarzom. No ale może jednak ktoś o tym nie wiedział.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
30 minut temu, Endrju napisał:

Widzę, że na modelu brakuje Ci owiewek wnęk podwozia głównego. Brakuje Ci tych przykadłubowych owiewek kół, ale domyślam się że przykleisz ją na końcu. A pamiętasz o tych małych  przyskrzydłowych owiewkach goleni? Pytam mając nadzieję, że też je zostawiłeś na koniec. A jako ciekawostkę dodam, że wnęka przedniej goleń też miała trzy owiewki. Dwie widoczne na każdym zdjęciu oraz trzecią malutką przymocowaną do przedniej goleni w takim miejscu, że po zamknięciu goleni zasłaniała otwór w poszyciu w którym w pozycji otwartej podwozia znajdowała się goleń. Mam nadzieję, że dość obrazowo to opisałem. Tak się zastanawiam czy ta informacja nie jest jednak znana modelarzom. No ale może jednak ktoś o tym nie wiedział.

O tej mikroowiewce nie wiedziałem - dzieki.  

Zostały mi do  wklejenia zbiorniki , lufy działek ze szpilek i  wystające  nadajniki  czegos tam na skrzydłach . I najważniejsze - musze dorobic anteny podkadłubowe - takie "cuś" o nietypowym kształcie:-))

 

Edytowane przez boberm1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy ham.aerodynamicznych: nie pamiętam dokładnie już  kąta odchylenia ,ale jak zrobisz na 45 at od osi podłużnej s-tu, będzie to bardziej przystępne dla oczu🧐.

Klapy: w obecnym stanie w Twoim modelu wyglądają na 'krokodylowe'...  ,Na Limach  przy wychylaniu  ' wyjeżdżaly'  do tyłu. Oś obrotu klapy przesuwała się w kierunku krawędzi splywu.Temat był już poruszany ,jak ktoś budował chyba...Miga-15

MiG17fla2.jpg.07ba760f4d1ed613829f1cfc1db54d91.jpg

Edytowane przez mcrec1962
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mcrec1962 napisał:

Dotyczy ham.aerodynamicznych: nie pamiętam dokładnie już  kąta odchylenia ,ale jak zrobisz na 45 at od osi podłużnej s-tu, będzie to bardziej przystępne dla oczu🧐.

Klapy: w obecnym stanie w Twoim modelu wyglądają na 'krokodylowe'...  ,Na Limach  przy wychylaniu  ' wyjeżdżaly'  do tyłu. Oś obrotu klapy przesuwała się w kierunku krawędzi splywu.Temat był już poruszany ,jak ktoś budował chyba...Miga-15

MiG17fla2.jpg.07ba760f4d1ed613829f1cfc1db54d91.jpg

Hamulce aero zaraz sie zrobi. Skrócę "fabryczne" siłowniki . Klapy aero- bede musiał życ z tym wychyleniem. Dzięki za uwagi- zawsze warto zdobyc ciut wiecej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.