[EC]Duke Napisano 28 Października 2008 Share Napisano 28 Października 2008 Mnie się bardzo podoba no i fajnie, że to nasz wrześniowy sprzęt pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 Tak się uparłeś na te szare wnętrza . Polecam lekturze wzrokowej: http://www.minireplika.pl/galeria/126-c7p-part-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 Tak się uparłeś na te szare wnętrza Jarku to jest ciągnik, a rozmawiamy o wnętrzu czołgu Skoro zadałeś sobie trud żeby wyszperać ten wątek to jak najbardziej się ustosunkuję. 1. Model (zestaw) który pokazujesz mam, częściowo użyłem go do 7TP. Jeśli uważasz go za miarodajny to powiem Ci tylko tyle, że malowanie np. silnika jest lekko "strzelone" - prądnica jest aluminiowa, filtr oleju też (?!). Górna część silnika była aluminiowa owszem, ale tylko przykrywa, nie pół bloku - widać to na zdjęciu Saurera w monografii. A dlaczego rozrusznik i część koła pasowego wentylatorów jest szara ?Odsyłam do zdjęcia ww. monografii. 2. Porównanie kolorów wnętrz ciągników: Różnica jest Tu jeszcze jedno zdjęcie z MH Crash test: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 "Lektura wzrokowa" ma złe zbiorniki paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 Zbiorniki paliwa i chłodnice wg modelu: Zbiornik w rzeczywistości: Chłodnice i napęd pasowy w rzeczywistości (zacznie większe, szersze itp). Te z modelu dobrze pasują do 7TP, do ciągnika są za małe. źródła: odkrywca.pl; www.minireplika... ; zdjęcia własne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 Aby "prawie wszystko" było jasne: Fragmenty tekstu z Wrzesień 1939. Pojazdy Wojska Polskiego str. 249-251. W/g znanej instrukcji nie ma różnicy pomiędzy czołgiem a ciągnikiem gąsienicowym. Na forum modelarstwo.ogr.pl, ktoś Ci pisze, ze wnętrze powinno być szaro-piaskowe, a Ty piszesz mu tak, tak u mnie jest szare!? To jak to w końcu jest. Jakie używano kolory? Szary, szaro-piaskowy i piaskowy?? Zupełnie inne były moje zamiary w stosunku to Twojego tematu. Zestawu ARMO nie znam a rysunek z wnętrzem ciągnika jest JEDEN. Jak więc zestaw oceniać? Myślałem, że nie znasz tego 2 cz. artykułu? Ja mam i te dwa zmR i ten z MH. Autor waloryzował model na full. Jest tam 5 dodatkowych kompletów blach, plus nowe podwozie i wanna z wnętrzem. Można więc co podpatrzeć. I TYLE. Bez żadnych podtekstów. Łatwiej doskonalić/uczyć się na czyichś błędach niż na swoich, taniej wychodzi. Co do silnika to widzę na Twoim zdjęciu coś zupełnie innego niż piszesz! „Górna część silnika była aluminiowa owszem, ale tylko przykrywa, nie pół bloku” – Przecież na tym zdjęciu widać coś zupełnie innego. Stalowa głowice silnika zajmuje ok. 0,25 wysokości silnika (tak jak pomalowany model z mR!) Dalej, o jakiej różnicy kolorów wnętrza mówisz? Przecież autor z MH wyraźnie napisał, że model pomalował wg instrukcji producenta modelu a nie instrukcji wojskowej (skrzynia przekładniowa jest chyba nawet srebrna!). Krytykujesz chłodnice i zbiornik, ale chyba zapomniałeś z którego roku jest ten model! Przecież wtedy nikt nie miał pojęcia jak te elementy wyglądały. Chodnice i zbiornik pojawiły się przecież w 2008 r. Jeżeli dobrze przyjrzysz się temu fragmentowi przekroju C7P to zauważysz chyba, że z tym zbiornikiem to nie jest sprawa pewna na 100% (chyba, ze planik jest do bani!). Zbiornik pokazany w Rembertowie jest długi i nie zmieści się pod silnikiem. Z planiku wynika, że dół miski olejowej jest poniżej górnej krawędzi zbiornika, więc zbiornik nie może być umieszczony częściowo pod silnikiem. Nie pasuje tu również wzmocnienie wyciągarki, które częściowo jest „w zbiorniku”. PZDR Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lutego 2009 Share Napisano 6 Lutego 2009 (edytowane) A rozważaleś umieszczenie zbiornika prostopadle do osi pojazdu? Edytowane 6 Lutego 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Share Napisano 6 Lutego 2009 W/g znanej instrukcji nie ma różnicy pomiędzy czołgiem a ciągnikiem gąsienicowym. To ważne. Dzięki! To jak to w końcu jest. Jakie używano kolory? Szary, szaro-piaskowy i piaskowy?? Jak to jest ? Z tego co pisze Marek wynika, że wnętrze mogło być pomalowane aż na 3 kolory: - oliwka (bazowa, fabryczna) na widocznych z zewnątrz częściach -szaro-piaskowy na dole wanny i niewidocznych z zewnątrz elementach -szary ew pod sufitem, na części urządzeń itp. Stawiam na prostszy wariant tj. szary/szaro-piaskowy. Nie sądzę, żeby malowali aż 3 kolorami. To co widać na piaskowy, czego na nie na szaro. Patrząc po modelach – ten zestawowy i ten z MH to każdy jest w tym względzie inny. Zestawu ARMO nie znam a rysunek z wnętrzem ciągnika jest JEDEN. Jak więc zestaw oceniać? Rysunek ciągnika to jedna sprawa - mam go w duuużym formacie, bezpośrednio od autora. Niestety jest błędny. Poza tym są jeszcze inne dokumenty... oryginalne. Łatwiej doskonalić/uczyć się na czyichś błędach niż na swoich, taniej wychodzi. Jasna sprawa Krytykujesz chłodnice i zbiornik, ale chyba zapomniałeś z którego roku jest ten model! Przecież wtedy nikt nie miał pojęcia jak te elementy wyglądały. Chodnice i zbiornik pojawiły się przecież w 2008 r. Niestety jesteś w błędzie. O pewnych elementach ciągnika było wiadomo już dużo wcześniej. Osoby zainteresowane tematem znały ich kształt. W sieci jest chyba poprawny rysunek ciągnika, gdzieś go widziałem. Rekonstruktor z 7TP ma sporo części C7P – m.in. elementy wanny itp. Widziałem je i jestem przekonany o ich autentyczności. Jeżeli dobrze przyjrzysz się temu fragmentowi przekroju C7P to zauważysz chyba, że z tym zbiornikiem to nie jest sprawa pewna na 100% (chyba, ze planik jest do bani!). Zbiornik pokazany w Rembertowie jest długi i nie zmieści się pod silnikiem. Z planiku wynika, że dół miski olejowej jest poniżej górnej krawędzi zbiornika, więc zbiornik nie może być umieszczony częściowo pod silnikiem. Nie pasuje tu również wzmocnienie wyciągarki, które częściowo jest „w zbiorniku”. Tak, planik jest lekko trefny. Zbiornik paliwa nie był pod silnikiem tylko obok niego - na nóżkach. Tak jak pisze Widd wzdłuż do burty wozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.