Marcin K. Napisano 14 Sierpnia 2023 Share Napisano 14 Sierpnia 2023 (edytowane) Witam Kolegów. Planuję budowę modelu tytułowego samolotu w konfiguracji "w locie". Jak prawidłowo ustawić wloty powietrza by merytorycznie było prawidłowo? W zestawie Hasegawy (pt49), bo taki będzie bazą do budowy, jest tylko jedna możliwość, mianowicie wykonania w pełni otwartych. Z tego co widziałem taka pozycja występuje najczęściej na postoju gdy silniki i inne systemy są wyłączone. Na fotografiach lecących maszyn trudno się dopatrzeć takiego ustawienia. Zazwyczaj jest takie jak na poglądowej fotce którą "pożyczyłem"z Internetu. Zapewne jako w pełni automatyczne są sterowane sygnałami z czujników np. AOA, ale tego nie jestem pewienMoże ktoś z Kolegów ma dokładniejsze informacje na ten temat? Dla mnie oznacza to ewentualną możliwość obejścia się bez przeróbek. Pozdrawiam Edytowane 14 Sierpnia 2023 przez Marcin K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 15 Sierpnia 2023 Share Napisano 15 Sierpnia 2023 (edytowane) Na szybko czy o to chodzi, czy pomoże ? Nie wiem na ile merytoryczne są to opinie https://forum.dcs.world/topic/158553-air-intake-position/ Edytowane 15 Sierpnia 2023 przez panmopsik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2023 Przepraszam że dopiero teraz odpisuję. Przejrzałem link i skan publikacji który podesłałeś i w zasadzie to wszystko co było mi potrzebne. Prócz tego próbowałem znaleźć dodatkowe informacje. W zasadzie wszystkie źródła podają podobne. Nie wdając się w szczegóły wloty (rampy zewnętrzne i wewnętrzne ) działają tylko w trybie automatycznym. Teoretycznie może być więc taki moment w trakcie manewrów w locie że rampy zewnętrzne będą na jakiś moment całkiem otwarte. Nie udało mi się jednak znaleźć foto potwierdzającego moje domysły. Większość zdjęć pokazujących samolot w locie przedstawia rampy zewnętrzne właśnie w pośrednim położeniu. Czyli jednak będę musiał troszkę przerobić zestawowe części. Jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxy Napisano 17 Sierpnia 2023 Share Napisano 17 Sierpnia 2023 Ustawienie wlotów powietrza jest zależne od prędkości samolotu. Otwarte całkowicie przy dużej prędkości, przymkniete dla mniejszej . Pośrednie dla walki manewrowej. Wybierz co ci pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2023 To nie jest takie proste , choć początkowo tak myślałem. Właściwie to obie rampy zewnętrzne współpracują z układem ramp wewnętrznych sterowane sygnałami z czujnika kąta natarcia, prędkości obrotowej silników i innych. Ta współpraca, zwłaszcza w trakcie manewrów odbywa się w bardzo dynamiczny sposób. Widać to np. na jednym z filmów który wyszukałem na YT w trakcie rozpoznania tematu. https://youtu.be/FVK49DhMR38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 17 Sierpnia 2023 Share Napisano 17 Sierpnia 2023 (edytowane) by mieć szansę na odszukanie tego czego potrzebujesz daj wyszukiwarce możliwość "na zrozumienie" czego potrzebujesz wpisując odpowiednią frazę (najlepiej w różnych językach) Edytowane 17 Sierpnia 2023 przez panmopsik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 18 Sierpnia 2023 Share Napisano 18 Sierpnia 2023 na filmie w 2:16 szybkość działania wlotu, 4:11 i 6:09 praca podczas lotu. Podczas lotu jest pełne otwarcie ale w zależności od kąta natarcia jak i pewnie prędkości cały czas dokonywane są korekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin K. Napisano 18 Sierpnia 2023 Autor Share Napisano 18 Sierpnia 2023 10 godzin temu, panmopsik napisał: by mieć szansę na odszukanie tego czego potrzebujesz daj wyszukiwarce możliwość "na zrozumienie" czego potrzebujesz wpisując odpowiednią frazę (najlepiej w różnych językach) Od dawna staram się tak właśnie robić Wiele cennych informacji jest często gdzieś głębiej "zakopane" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panmopsik Napisano 18 Sierpnia 2023 Share Napisano 18 Sierpnia 2023 (edytowane) Pewnie czytałeś ten fragment https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=53492 i ten https://www.secretprojects.co.uk/threads/mcdonnell-douglas-boeing-f-15-eagle.3738/ i przed snem ; ) warto szybko przejrzeć https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/9780470686652.eae490 Szukałem szczegółów Twojego tematu ale przy okazji wpadły mi dodatkowo fotki detali Orła http://www.kenmiddleton.net/real_aviation/F-15/walk/F-15-Details.htm https://ipms.nl/walkarounds/walkaround-jets/walkaround-f15-eagle , ktoś się postarał i pościągał w jedno miejsce m.in. f-15A rysunek, oraz inne tematy dotyczące Orła, http://lurch2.blogspot.com/2014/02/f-15-pictures.html Edytowane 18 Sierpnia 2023 przez panmopsik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.