Jump to content

Marcin K.

Members
  • Content Count

    381
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Marcin K. last won the day on December 25 2018

Marcin K. had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

Personal Information

  • Interests
    Modelarstwo

Recent Profile Visitors

517 profile views
  1. Nie ma sprawy. Jeszcze krótko o braku imitacji powierzchni antypoślizgowej. Być może Takom postąpił tak bo Megatron ma kadłub i strop wieży pokryty siatką maskującą ( nie znam jej dokładnej nazwy) mającą zmniejszać sygnaturę cieplną. Może faktycznie jak wspominał Paweł Czarnocki będą też inne wersje Challengera z Takoma, na ramkach widać bowiem beczki na paliwo których ta wersja Challengera nie wozi. Przynajmniej nie udało mi się znaleźć takiego zdjęcia. Ogólnie jako zestaw wygląda bardzo dobrze, ale jako oryginał nie podoba mi się z racji zniekształcenia sylwetki przez dodatkowe wyposażenie. Osobiście nazywam tak wyposażone pojazdy "obwoźnymi jarmarkami" z racji mnogości anten, czujników, dodatkowego opancerzenia itp. 😉
  2. Bazylms dzięki za zdjęcia zestawu. Nie przesadzałbym z tą krytyką odnośnie śladów łączenia form. O ile nie powoduje to asymetrii części da się je pousuwać. Lufa też spokojnie do opanowania, tym bardziej że oryginał jest prawie na całej długości pokryty izolacją termiczną (oprócz inżektora). Podoba mi się sposób odtworzenia gumowej osłony oporopowrotnika na lufie. Widzę że jest teraz tendencja wśród wielu producentów do szatkowania wanny na części. Rozumiem że jest to związane z możliwością lepszego odwzorowania poszczególnych detali na bocznych ścianach wanny itp Jeśli spasowanie jest dobre to mały problem, ale jeśli nie, a do tego części są zwichrowane ( co się niestety często obecnie zdarza np. w modelach Menga) to już gorzej, ciężko ustawić prawidłową geometrię. Szkoda że nie pofociłeś detali wieży, ale na jednym zdjęciu jest widoczna boczna ścianka, więc zakładam że nie stanowi ona monolitu. Pamiętaj że przekrój poprzeczny wieży w jej środkowej części jest trapezem. Co prawda ledwo to widać, jednak ściany wieży są lekko pochylone. W tamiyowskim Challengerze 2 np. musiałem to poprawić. Co ciekawe stare zestawy Trumpetera mają prawidłowo odtworzoną geometrię, choć jak wiadomo detale wyglądają topornie. Jeszcze jedna rzecz rzuciła mi się w oczy przy szybkim przeglądzie zdjęć. Mianowicie brak tzw. anti-slipu na powierzchni kadłuba. Akurat to może i nawet dobrze, choć trochę wydłuży budowę.
  3. Czy mógłbyś zamieścić zdjęcia ramek z elementami zawieszenia, wanny oraz w miarę możliwości fotkę wieży w widoku z przodu (chodzi mi o przekrój poprzeczny)?. Zastanawiam się nad kupnem tego zestawu do modyfikacji na wczesną wersję z krótkimi fartuchami z blachy. W tym zestawie są co prawda koła nośne nowego typu, ale to akurat nie kłopot.
  4. Także lepiej nie smędzić w czasie lotu pilotowi bo użyje sekretnego przysku😉
  5. Kupię kalkomanie do jednego schematu malowania z zestawu Eduarda 8262. Najbardziej zależy mi na tym: ewentualnie taki, też z tego zestawu: Grafiki pochodzą z instrukcji modelu Eduarda.
  6. Tak. Znasz tę stronę ?: http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/index.html sporo ciekawych informacji, warto zajrzeć.
  7. Nie znalazłem w czeluściach kompa starych fotek, zrobiłem nowe. Kolory nieco przygasiłem w telefonicznym edytorze, ale na monitorze widzę że trochę za bardzo blado wyglądają... No nic. Mój model jest z 2007r. i musiałem się sporo nagimnastykować by wyglądał w miarę merytorycznie. Dodałem gąski z Friulmodela T54E1 choć właściwie powinny być T62. Miałem wówczas problem z ich zdobyciem, ale Firefly również jeździły na tym typie gąsienic. Tasca i RFM pozwalają na budowę bardzo dobrego modelu prosto z pudła. Mam nadzieję że zdjęcia na coś się przydadzą. Oprócz fotek gotowego modelu zamieszczam link, pod którym są fotki z budowy mojego modelu: http://www.minireplika.pl/index.php/galeria/category/110-sherman-vc
  8. Naszukałem się kilka lat temu i znalazłem tylko jedno zdjęcie w monografii Janusza Ledwocha "Polskie Shermany vol.II" .W publikacji tej jest zdjęcie o nr.47 przedstawiające ten czołg w trakcie ćwiczeń przed inwazją w 1944r. Według informacji Autora fotografia pochodzi ze zbiorów Instytutu i Muzeum im.gen W. Sikorskiego. Instrukcja malowania RFM błędnie pokazuje zainstalowane kompletne błotniki tylne i boczne oraz dodatkowy zasobnik na skrzyni na radiostację na wieży. Na fotografii widać fragment przedniego błotnika z prawej strony. Raczej nie sądzę żeby brakowało błotnika z lewej, były to stosunkowo nowe pojazdy. Jak wyglądały dalsze (po inwazji) losy tego pojazdu ciężko stwierdzić. Jest jeszcze jedna zagadka, mianowicie taka czy na wieży był umieszczony standardowy pistol port. Nie wszystkie Firefly Vc go posiadały. Widać przy okazji na tym zdjęciu że była to wieża z pogrubionym fabrycznie płaszczem z prawej strony (tzw. policzek). Swojego Vc budowałem ze starego zestawu Dragona 6128 z pistol portem, standardowym wyposażeniem tj. podstawowy sprzęt saperski,plandeka i siatka maskująca mocowana na lewej ścianie wieży. W tamtym okresie załogi nie dopancerzały jeszcze swoich czołgów ogniwami gąsienic. Relację z budowy zamieściłem w Mini Replice nr 58. Nie chcę bałaganić w Twoim temacie więc nie zamieszczam fotek swojego modelu. Jeśli będziesz potrzebował to wrzucę. Tasca faktycznie jest bardzo dobrym wyborem, z tym że warto do tego zestawu dokupić gąski.
  9. Szybko idzie Tobie budowa. Zapomniałem spytać wcześniej o podstawkę. Mam na myśli producenta i czy faktycznie sprawdza się w przy ustalaniu geometri płatowca?
  10. Rozumiem że nie z powodu koronawirusa?
  11. Akurat w tym modelu wszystkie przed malowaniem. Nie powinny się urwać, no chyba że model "pofrunie" na podłogę 😉Zapomniałem też napisać że łączenia stateczników poziomych z kadłubem też wzmocniłem. Do klejenia takiej drobnicy używam kleju epoksydowego.
  12. Przepraszam że wtrącam swoje trzy grosze w Twoim temacie. Na anteny w tej skali wymyśliłem taki sposób i użyłem go przy B737. Antenę rozcinam piłką żyletką i wklejam drut, w tym przypadku 0.3mm. Łączenie wingletów wzmocniłem w ten sam sposób, z tym że tu dałem drut 0.4. Nie udało mi się zrobić wyraźniejszej fotki anten przed montażem. Zastanawiałem się jeszcze nad pitotami pod kabiną ale to są bardzo małe detale.
  13. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Być może to "sprawka" zwichrowanego kadłuba? Przed sklejeniem jednak udało mi się go wyprostować na tyle że nie powinien powodować takich problemów. Zobaczę jak będzie przy Dreamlinerze.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.