Skocz do zawartości

Ikarus 260 - DeAgostini - 1:12


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Może model nie do końca w sklejalny i z plastiku... ale jednak model dlatego postanowiłem go zaprezentować.

Kolekcja wydawnictwa DeAgostini składająca się ze 130 numerów - Autobus IKARUS 260 w skali 1:12.

Części w większości metalowe i plastikowe, w całości praktycznie skręcane różnej wielkości wkrętami i śrubkami.

Kolekcja z rynku węgierskiego, tam w oryginale wychodził w kolorze niebieskim - taki jak pierwszy model na zdjęciach.
Drugi model postanowiłem przemalować na polskie barwy miasta Warszawa. 

Wzorowałem się na autentycznym wozie z numerem 289, który obecnie jest w posiadaniu Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Oprócz zmiany malowania dorobiłem numery boczne oraz logo przewoźnika. Wewnątrz okleiłem panele - wzór drewna.

Zapraszam do galerii...

Wersja oryginalna - węgierska

image.thumb.jpeg.d9e8937923d745afbb825b9e20b42e54.jpeg

 

image.thumb.jpeg.e1f03693afb404820c97d8c8f7ac80ab.jpeg

 

image.thumb.jpeg.72f6adabb83ec327e0ba811d6102e332.jpeg

 

image.thumb.jpeg.40d18db7fe6148abd112df12e9495972.jpeg

 

image.thumb.jpeg.62d0fa8b618442514ac89a986259b8df.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a4624fbacf68e7b171c1bc297d49ae72.jpeg

 

image.thumb.jpeg.a80142a94a411085439dc473f47223a0.jpeg

 

image.thumb.jpeg.efa983c50a81ce1e438e45dfc0f6c75c.jpeg

 

Drugi model w wersji polskiej

image.thumb.jpeg.e57ed3b8c7636c9374cbb8113e90b9b0.jpeg

 

image.thumb.jpeg.c3f76e90ce54e39dea900d7115256773.jpeg

 

image.thumb.jpeg.cb2ba87ad56371bb2be5bfc2395e5e53.jpeg

 

image.thumb.jpeg.e4f11c3cf176d0045778545db9f4ef7c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.05ac64de1dae13a60a9ee27f14ede19a.jpeg

 

image.thumb.jpeg.13d65d99c64f3c81888274b92e44f897.jpeg

 

image.thumb.jpeg.8e21064fc57d38a155f6c35f56b1a065.jpeg

 

image.thumb.jpeg.79ae226f008b13c87159615d5ff28045.jpeg

 

image.thumb.jpeg.386f853f768ef2784921f07a52ae8d61.jpeg

 

image.thumb.jpeg.5c5dafb497eb8f169f9a189588122062.jpeg

 

Model posiada:
- otwierane przednie, środkowe i tylne drzwi pasażerskie

- uchylne lufty na dachu

- skrętne przednie koła przy pomocy kierownicy

- gumowe opony

- działające zawieszenie

- oświetlenie (światła przednie, tylne, światła STOP, oświetlenie kabiny pasażerskiej, podświetlenie zegarów)

- dźwięk pracującego silnika

- dźwięk klaksonu.

  • Like 13
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak dla mnie cudo, 😉

Co prawda w moim mieście, Lublinie, nie jeździły krótkie tylko te długie/ Była to bodajże wersja 280. Jeden nawet do dziś jeździ jako atrakcja turystyczna

W latach 2000 czesc jamników byłą przerobiona na wozy techniczne.

Swoja drogą to gdzie jest kurczak na silniku? 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasny :bip:. Zawsze myślałem, że są tylko żywiczne oraz kartonowe modele tej LEGENDY naszych dróg. Nie ma nic lepszego jak podróż pojazdem zatłoczonym ponad miarę przy smrodzie ropy i spalin we wnętrzu. Zimą za przegubem 15 cm lodu na szybie, bo jakiś debil w KZKGOP stwierdził, że jeden grzejnik wystarczy. Pod warunkiem, że kierowca go włączy. Oszczędności kurła. Podróżując do Obozu Pracy odmroziłem sobie stopy w takim. Austriackim bagnetem sobie wykuwałem w lodzie możliwość sprawdzenia gdzie dokładnie się znajduję zamiast liczyć w pamięci przystanki. Od kilku lat prześladuje mnie syndrom sztokholmski, by sobie jakiś model tego Schwere Infanteriee Wagen Ausf A zrobić. Nie mogę zasnąć do puki przez 40 minut nie zagrzeję sobie stóp. Wspaniałe wspomnienia.

  • Like 1
  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
W dniu 25.11.2023 o 18:51, jl napisał:

 

Co prawda w moim mieście, Lublinie, nie jeździły krótkie tylko te długie.....

 

Oczywiście, że jeździły też krótkie solówki, z tym że były to skrócone 280ki po remontach kapitalnych i dodaniu jednej szyby (dzięki temu można odróźnić je od oryginalnych 260ek, bo mają troszkę szerszy pas blachy na ostatnim słupku).

Co do pogotowia technicznego to wszystkie Ikarusy lubelskiego  pogotowia technicznego (1213, 1215,1217,1225,1226,1227 plus wysłany do Kraśnika 1222) były przerobionymi 280kami. Pogotowie techniczne nr 1217 ka mimo 40 lat w papierach jest nadal "w służbie" jako rezerwa, na czarnych blachach, choć śmiało mogłaby być na żółtych:) Ostatnie udokumentowane "etatowe" występy Ikarusa w Lublinie to ratowanie taboru w czasie ataku gołoledzi w grudniu 2023. :)

https://phototrans.pl/14,1240728,0,Ikarus_280_26_1217.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Boże, ile ja się ich o remontowałem w LZNS-ie w zawodówce...

Żuk i Ikarus z MPK :)
Mocno się nad nim zastanawiałem ale skala bez sensu w stosunku do pozostałych 1/8...
Byłby kompletny PRL na półkach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SirCzajnik napisał:

Boże, ile ja się ich o remontowałem w LZNS-ie w zawodówce...

Żuk i Ikarus z MPK :)
Mocno się nad nim zastanawiałem ale skala bez sensu w stosunku do pozostałych 1/8...
Byłby kompletny PRL na półkach...

 

A ja naprawiałem podobne na Wieniawskiej:jupi2::jupi2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.