Jump to content

Focke Wulf Fw-190 A-8/R2 Eduard 1:48


Ostach
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Tym razem na "warsztacie" foczka A-8/R2 od Eduarda. Jest to mój pierwszy model z blaszkami. Mam nadzieję, że się czegoś nauczę na nim. Postaram się robić mniej szczegółowe aktualizacje niż ostatnio co by nikogo nie zanudzić

 

Rozgrzebałem trochę kokpit Sturmbocka i zamontowałem pierwsze w moim życiu blaszki. Efekt nie jest do końca taki jakiego się spodziewałem. Przy instalacji pasów pewnie zobaczę różnicę.

 

Oto kokpit. Brakuje jeszcze paru elementów, dziś już nie mam nerwów ich przyklejać Tablica z zegarami włożona na sucho. Druga warstwa farby jutro.

 

Fw%20190%20A-8%20R2%20011.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20012.jpg

 

Zrobię co się da do momentu malowania zewnętrznego - zaplanowałem, że ten model pomaluję aerografem. Nabędę go jak tylko zbiore jakąś kasę (niewiele brakuje) czyli w przeciągu 2 miesięcy jak Bóg da.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wybaczcie ale jak widzę to co proponuje Eduard kolorystycznie w swoich blaszkach to mnie bierze na wymioty. Tak czy inaczej życzę powodzenia w budowie "pokraka"

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Faktycznie, blaszki w kokpicie wyglądają trochę nienaturalnie - jakby były wycięte z kartonu, zwłaszcza boczne panele. Kolorystyka też jest problematyczna. Być może wygląda to tak tylko na zdjęciach.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście. Nie jestem zadowolony z bocznych paneli. Żałuję, że spiłowałem te plastikowe - nie było takiej pustyni przynajmniej.

 

Dziś zrobiłem pasy. Nie wyszły dobrze :/ Średnio jestem zadowolony z całości jak na razie.

 

Fw%20190%20A-8%20R2%20023.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20024.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20025.jpg

Link to comment
Share on other sites

też nie widze powodu, wszystko wygląda ok, mam nadzieje że zrobisz jakieś postarzenie tego wszystkiego, choć lekkie, żeby to ożywić trzymam kciuki za cały model

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jak chcesz postarzyć blaszki Eduarda, które w tym akurat przypadku są kompletnie płaskie.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Postarzać nic nie będę. Trochę poobijałem tylko, co słabo wyszło na zdjęciach. A blaszki fakt, nawet trudno je suchopędzlować...

 

Efekt całości wg mnie średni, za to dumny jestem z pedałów od steru kierunku

Link to comment
Share on other sites

Jakoś te pasy tam pougniatałem. Jest lepiej.

Dziś mi foczka bardzo nieładnego psikusa sprawiła. Otóż do tej pory pasowałem połówki kadłuba tylko z kokpitem. Natomiast po wklejeniu tej przegrody za silnikiem, okazało się, że kokpit jest o dobre 1,5mm za szeroki. Użyłem wielu różnych słów by przekazać otoczeniu moje emocje związane z tym faktem i po godzinie szlifowania i obserwowania co rozpycha kadłub udało się doprowadzić do stanu na "jako tako". Podobnie było z górnymi częściami skrzydeł i rozpórkami w środku. Porzeźbiłem i pasuje wszystko. Rozpamiętując ciągle dramat z kokpitem chciałem jak najszybciej zamknąć kadłub i udało się - wszystko na swoim miejscu. Przed chwilą wkleiłem ster kierunku (oczywiście lekko wychylony ) i odciąłem stery wysokości - wychylę je tym razem nieco do góry. Muszę sprawić sobie piłę do skalpela.

Generalnie spasowanie jest takie sobie i trzeba porzeźbić. Fotek nie daje bo sama nuda.

 

Pytanko: jak ze szwem na brzuszku mojej foczki?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

O, dzięki za odpowiedź, wszystko jasne już Już przestałem się spodziewać odpowiedzi.

 

Prace stoją w miejscu. Zgodnie z przewidywaniami po powrocie z wydziału sił już nie styka na robote przy modelu. Jedyne o czym marzę to wyspać się i trzymać jak najdalej od prac z geomorfologii. Robota może pójdzie do przodu jak ogarnę kasę na aerograf. Hm, może dziś przeszlifuję te szwy na spodzie.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam po przerwie. Prace nad czarną trzynastką trwają. Złożyłem do kupy skrzydła z kadłubem. I to w zasadzie tyle. Zastanawiam się nad eksponowaniem silnika... jak myślicie - robić go? Średnio mi się chce macować z nim jeśli będzie pod osłonami, których otwartych nie ma co robić bo mają podział zmuszający do wycinania ich... No chyba że będą zdejmowane jako ciekawostka... eh no zobaczę w następnym etapach budowy. Czas na fotki.

 

Fw%20190%20A-8%20R2%20026.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20027.jpg

 

Będzie problem z wklejeniem górnej części kokpitu bo to jakoś średnio spasowane jest:/ Zobaczymy pod owiewką jak będzie.

Link to comment
Share on other sites

Witam po przerwie. Prace nad czarną trzynastką trwają. Złożyłem do kupy skrzydła z kadłubem. I to w zasadzie tyle. Zastanawiam się nad eksponowaniem silnika... jak myślicie - robić go? Średnio mi się chce macować z nim jeśli będzie pod osłonami, których otwartych nie ma co robić bo mają podział zmuszający do wycinania ich... No chyba że będą zdejmowane jako ciekawostka... eh no zobaczę w następnym etapach budowy. Czas na fotki.

Zrób to dla własnej satysfakcji. Wielu rzeczy, które się robi przeważnie nie widać…

Link to comment
Share on other sites

Efekty dzisiejszej pracy. Myślałem, że będzie gorzej z wydechem ale dałem radę. Muszę jeszcze pokombinować jak go pomalować. Zastanawiam się też nad jego ekspozycją - wymagałoby to rozcięcia bocznych osłon. Tylko, że nie za bardzo mam czym. Osobnym problemem jest spasowanie.... eh szkoda słów. Obiektywnie rzecz biorąc nie jest źle, ale w porównaniu z Emilem od Tamki to jest dramat. Teraz chyba robota stanie. Poczekam na aerek bo teraz juzchyba dałoby rade malować całość. Kilka fotek:

 

Fw%20190%20A-8%20R2%20028.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20029.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20030.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20032.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20033.jpg

Link to comment
Share on other sites

Osobnym problemem jest spasowanie.... eh szkoda słów. Obiektywnie rzecz biorąc nie jest źle, ale w porównaniu z Emilem od Tamki to jest dramat.

 

A nie mówiłem

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Zainspirowany A8 z galerii Reggy'ego postanowiłem jednak rozciąć tę osłonę. Pocieniłem ją od wewnątrz, delikatnie naciąłem a następnie przełamałem i wyszło dokładnie tak, jak chciałem. Pomyślę nad jakąś waloryzacją środka żeby nie było tak pusto - Reggy zwrócił na to uwagę u siebie. Oto jak to teraz wygląda:

Fw%20190%20A-8%20R2%20035.jpg

 

I całość z założoną na sucho prawą osłoną (ta będzie cała):

Fw%20190%20A-8%20R2%20036.jpg

Link to comment
Share on other sites

Co to za kolor na gąskach?

Jest to reddish brown Matt Revell nr. 37

Chyba ta farba wygrała u mnie konkurs na farbę na wydech foczki. Nada się?

 

 

Nie wiem za bardzo, od czego jest ta instrukcja, ale gratuluje podzielności uwagi.
Jest od Leoparda 2.

 

Lepić samolot z instrukcji od czołgu pełen podziw.
Widzisz ten duży otwór z przodu samolotu? Tu będzie lufa
Link to comment
Share on other sites

Poczytaj w moim warsztacie z Meśka tam jet napisane jak malowac rury wydechowe. na drugiej stronie

 

viewtopic.php?t=9098&postdays=0&postorder=asc&start=15 to link do tego warsztatu

 

Edit: Używaj przycisku "Zmień", nie pisz dwóch postów jeden pod drugim. Mod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.