Skocz do zawartości

Focke Wulf Fw-190 A-8/R2 Eduard 1:48


Ostach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio mam sporo roboty na uczelni więc średnio znajduję czas i przede wszystkim siłę na modelowanie. Ale to wydłubałem dziś:

 

Fw%20190%20A-8%20R2%20037.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20038.jpg

 

Jak Wam się to widzi?

 

EDIT:

Będzie jeszcze jeden taki profil, góra dwa. Zaznaczam, że to trochę SF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Powinieneś ten plastik spiłować, aby taki gruby nie był - wstawiłeś cienką blaszkę do grubego kawałka plastiku (imitującego osłonę?), przez co nie wygląda to ciekawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spiłowałem chyba o połowę grubości, część wygląda delikatniej. Porobiłem do reszty blaszki ale szlag mnie trafił i chyba tak zostanie :P

 

Tak wyszło:

Fw%20190%20A-8%20R2%20041.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20042.jpg

 

A tak po przymiarce z silnikiem. (także też pierwsze bojowe użycie masy tack-it)

Fw%20190%20A-8%20R2%20039.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20040.jpg

 

pozdrawiam

 

 

EDIT:

Hm, musze pousuwać te łączenia z cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dokonało się! Jest aerek i działa nawet I niedługo przyjdzie czas na malowanie mojej Foczki wg tego schematu:

Profil%20001.jpg

(kolory przekłamane)

Rozumiem, że fabrycznie te maszyny miały boki malowane na RLM76. Toteż planuję tak je pomalować a następnie porobić ciapki z RLM75 i 74, tak by zostało troche przebitek z tła. Pole pod krzyżem zamaskuję. Potem kalki i postshading.

 

No i zmieniła mi się koncepcja na rejon kokpitu. Przykleję tam co się da a owiewkę przyczepię na tack-it uprzednio zamaskowaną i nic nie powinno przeszkodzić mi w malowanku

 

Widzę, że poprzedni update nie wywołał żadnego odzewu. To nawet dobrze, bo strasznie mi się podoba jak te blaszki mi wyszły :P

 

Prosiłbym o wskazanie jakichś luk w moim planie

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie fajnie ci idzie. No i temat taki dla ceniących się ludzi

Malowanie dosyć jednak trudne sobie wybrałeś jak na pierwszy raz (tak mi wynika z tego-?). Nie do końca przekonuje mnie koncepcja z maskowaniem tła pod krzyż na kadłubie. Wtedy uzyskasz raczej bardzo ostre granice kolorów w przeciwieństwie do całej reszty malowania (no chyba, ze będziesz maskować jakimi wałkoulepnymi masopodobnymi produktami). Myślę, że trzeba tu poszukać więcej jakiegoś materiału zdjęciowego.

 

No i + za wietrzenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co...mam dziwne wrażenie że to użebrowanie jest za wysokie...jak na moje oko to przy tak wysokim użebrowaniu ta klapa by się nie zamknęła...albo mi się zdaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie dosyć jednak trudne sobie wybrałeś jak na pierwszy raz
Poćwiczę jeszcze na złomie i na Fokkerze.
Nie do końca przekonuje mnie koncepcja z maskowaniem tła pod krzyż na kadłubie. Wtedy uzyskasz raczej bardzo ostre granice kolorów w przeciwieństwie do całej reszty malowania (no chyba, ze będziesz maskować jakimi wałkoulepnymi masopodobnymi produktami).
Tak własnie chciałem zrobić - dać jakąś płytkę czy blaszkę nad kulkach z tackitu to by przejście nie było tak ostre.

 

Myślę, że trzeba tu poszukać więcej jakiegoś materiału zdjęciowego.
Chciałem Ci tu wkleić fotkę tego samolotu ale jedyne miejsce w necie gdzie ją znalazłem mi zlikwidowali :( Ale powiem Ci, że to co jest na profilu jest dość dobrze odwzorowane.

 

 

Wiesz co...mam dziwne wrażenie że to użebrowanie jest za wysokie...jak na moje oko to przy tak wysokim użebrowaniu ta klapa by się nie zamknęła...albo mi się zdaje
Ale ciiiiiiii, to tajemnica ;] A poważnie to już serio nie mam siły tego poprawiać...:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po paru przedwczorajszych próbach działania aero i wczorajszych prób z docelową farbą na tło i plamki dziś przyszedł czas na rozpoczęcie malowania na Foce.

Zacząłem od wklejenia górnego panelu i zamaskowania owiewek. Na zdjęciach widać niezamaskowaną ruchomą część - nie jest to moje niedopatrzenie tylko jest to wersja owiewki zamkniętej, która pasuje do wiatrochronu. Moja docelowa owiewka będzie otwarta a że jest węższa (co jest poprawne) nie pasuje do wiatrochronu. Preshading jest potrzebny właściwie tylko dla spodu, ale w ramach ćwiczenia zrobiłem i na górze.

 

Tu odtłuszczony model przed malowaniem:

Fw%20190%20A-8%20R2%20043.jpg

 

Tutaj po preshadingu:

Fw%20190%20A-8%20R2%20045.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20046.jpg

 

A tutaj krajobraz po małym wypadku. Kupiłem dziś białą vallejo model color. Rozcieńczyłem ją tak jak w poradniku Reggy'ego, z retarderem itd. ALe przy próbie na złomie robił się pajączek. Więc dodałem trochę farby. Nadal było kiepsko ale bez pajączka. I w tym momencie chyba dodałem za dużo farby i zaczęło chlapać. Potem coś się stało, nie wiem co, ale aerek przestał brać farbę. No i była panika, rozkręciłem całość i wyczyściłem. Podczas malowania zrobiły mi się takie ciapki i nie szło ich zamalować kolejnymi warstwami. :/

Fw%20190%20A-8%20R2%20050.jpg

Fw%20190%20A-8%20R2%20051.jpg

 

No i plan ogólny.

Fw%20190%20A-8%20R2%20052.jpg

 

Po pierwszych doświadczeniach wolę malować emaliami :P Nawet odradzany mi przez pana w sklepie czarny humbrol dobrze się położył. Zrobiłbym dziś jeszcze spód ale tak mnie czyszczenie wymęczyło, że ble :P

 

Jak poprawić ten biały pas? Chyba zamaluję go w dalszych fazach i zrobię go na końcu.... Chociaż kurde troche fajnych cieni mi wyszło... Co myślicie?

 

pozdrawiam i proszę o komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakby chwycić za drobny papier ścierny (np 2000 lub 1500) i trochę zetrzeć te ciapki? Może coś by to dało.Miałem taki problem kiedyś tyle że z Humbrolami i od razu rozpuszczalnik w dłoń i zmyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, tyle że z żółtym.

Za radą kogoś z forum usunąłem baboki Zmywaczem do akryli Wamodu. Ładnie wyczyścił tak akryle jak i Humbrole.

W następnym podejściu ustawiłem tak aerka, żeby malował bardzo, bardzo małą ilością farby, a samo malowanie powtarzałem z 5-7 razy, warstwa za warstwą.

Spróbuj tak, powinno być dobrze. U mnie się sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że najpierw odciągnąłeś, a dopiero później nacisnąłeś. Albo i szybko sie zabrudził. Sam tez tak miewam. No i przy preszajdingu najlepiej jest wpierw kolorem właściwym wypełniać puste pola pomiędzy czarnymi liniami, a potem malować po liniach, łatwiej zapanować nad powstającym cieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że najpierw odciągnąłeś, a dopiero później nacisnąłeś.
Ah fakt! No możliwe! Pewnie to też dlatego, że gdy wcześniej malowałem emalią to przy wciśnietym spuście leciało trochę farby ale mi to nie przeszkadzało bo było tak w minimalnym stopniu. Zatem mam ustawić iglicę tak by w stanie spoczynku wypełniała całkowicie dyszę? Skupię się też na odcinaniu najpierw dopływu farby a później powietrza bo chyba za mało uwagi na to zwróciłem.

 

To zmyję to zupełnie.

 

A jeszcze jedno. Chciałbym jakoś ten biały pas zabezpieczyć później a jako że ma ostre krawędzie to będzie pod taśmą maskującą. Tylko boję się, że taśma mi potem zerwie farbę. Rozpylenie sido na tym pasie rozwiąże problem? Sido nie wpłynie na kolejne warstwy innych farb? Bo chyba bez sensu psikać na cały model....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starłem to wszystko w cholerę. I znów miałem problemy z farbą. Jednak ustawiłem trochę większy skok iglicy i przy maksymalnym prawie otwarciu aero ładnie kładł farbę. Nalałem tego retardera ile trzeba ale na dyszy nadal robi się glut :/ Za to jak malowałem spód na RLM76 to normalnie się już tylko relaksowałem. Jak tak ma wyglądać malowanie akrylami to ja dziękuję - nie wiem jak ja Leoparda pomaluję tymi Tamiyami. Od biedy pas jakos tam wyszedł. Pomalowałem spód i boki.

 

Fotka z dzisiejszych prac:Fw%20190%20A-8%20R2%20054.jpg

 

pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musisz zabezpieczać przed maskowaniem sido. Wystarczy jak przed przyklejeniem taśmy na model nakleisz i odkleisz ją 2-3 razy na przykład na oknie, albo innym kawałku szkła tudzież lustra (grunt żeby czystego). Wtedy i tak delikatny klej traci na sile tyle, że nie powinna odpaść dobrze położona farba. A z tymi akrylami to ja tez zawsze mam problemy. Czasem warto w ogóle odkręcić osłonę iglicy i patrzeć na bieżąco czy nie robi sie glut z wylatującej farby. W razie potrzeby przetrzeć pędzlem ze zmywaczem. Generalnie może też być tak, że masz ciśnienie bardziej pasujące pod emalie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musisz zabezpieczać przed maskowaniem sido. Wystarczy jak przed przyklejeniem taśmy na model nakleisz i odkleisz ją 2-3 razy na przykład na oknie, albo innym kawałku szkła tudzież lustra (grunt żeby czystego). Wtedy i tak delikatny klej traci na sile tyle, że nie powinna odpaść dobrze położona farba. A z tymi akrylami to ja tez zawsze mam problemy. Czasem warto w ogóle odkręcić osłonę iglicy i patrzeć na bieżąco czy nie robi sie glut z wylatującej farby. W razie potrzeby przetrzeć pędzlem ze zmywaczem.
Z taśmą tak robię. Co do gluta to właśnie odkręcałem osłonę i tam czyściłem dyszę. A z ciśnieniem kombinowałem (ustawione na 2 bary) i próbowałem zmniejszać... może trzeba dać więcej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą.Mnie też nigdy nie udało mi się dobrze pomalować akrylami z aerografu.A próbowałem ze względu na zapach emalii.Chociaż to może wina mojego aerografu który jest...BAAARDZO MAŁO profesjonalny (ale nigdy mnie nie zawiódł).Co do zabezpieczenia to zawsze przed maskowaniem daję sido i nigdy nic mi się nie stało z farbą...ale to już kwestia gustu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, spróbowałem akryli od Gunze z serii H i wróciłem czym prędzej do Model Masterów olejnych. Dobrze się tymi Gunze maluje ale strasznie długo twardnieją. Wolę poczekać jeden dzień, ale za to mam twardą, lekko satynową powłokę. A akryle też śmierdzą, rozcieńcza się je w końcu czymś na bazie jakiegoś alkoholu. Ja różnicy zapachowej nie czuję, a bardziej komfortowo mi się jednak maluje Model Masterami.

 

Pozdrawiam i trzymam kciuki za Twoją foczkę.

 

P.S. to co zrobiłeś we wnętrzu pokrywy silnika to lekkie sci-fi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja różnicy zapachowej nie czuję, a bardziej komfortowo mi się jednak maluje Model Masterami.
Mój papierek lakmusowy w postaci Mamy wykazuje takie samo uczulenie na emalie jak i akryle (jak dotąd) więc z uwagi na większą łatwość malowania MM tak będę na razie robił. Ale no kurde, nie może tak być, że nie moge nic pomalować akrylem :P A muszę nim pomalować Fokkerka...

 

Podczas rozmyślań na nudnym wykładzie z fizyki znów zmieniła mi się koncepcja malowania. Zrobię tak jak Marek_d - namaluję najpierw jedne plamy kamo, zamaskuję je i pomaluję drugie - zatem preshading pozostanie widoczny mam nadzieję. Jednakże na bokach, po ciapkach i dość jednolitej warstwie RLM75 wątpię, żeby coś zostało. Tam najwyżej się da delikatnie postshading.

 

Napiszcie proszę, co myślicie o tym spodzie...

 

 

EDIT 20:24

P.S. to co zrobiłeś we wnętrzu pokrywy silnika to lekkie sci-fi ;)
Pisałem, że tak będzie na drugiej stronie tematu Jednak nawet mi sie podoba efekt. Tylko muszę pomalować wnętrze tej osłony i zobaczyć czy nie bedzie śladów po CA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gunze C schną godzinę (30sekund do wyschnięcia powierzchniowego).

 

I mają bardzo przyjemny zapach ... dajże spokój, ja mam żonę w ciąży i 52 m2 mieszkania.

 

Poza tym pisałem o Gunze z serii H, a seria C śmierdzi bardziej niż jakiekolwiek Astery czy inne przedpotopowe wynalazki.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Ostach, lepiej było zostawić prosto z pudełka a nie wymyślać, byle by tylko coś tam było, tym bardziej, że oryginalna konstrukcja wewnętrzna jest o wiele prostsza od tego co stworzyłeś, więc nie dość, że się napracowałeś to jeszcze zrobiłeś coś bardziej czasochłonnego i skomplikowanego niż oryginalna konstrukcja tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.