Jump to content

Odtwarzanie linii podziału


pilex7
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Parę dni temu zacząłem sklejać stary model samolotu pasażerskiego Boeing 737 firmy Airfix, który ma wypukłe linie podziału blach. Po starciu tych linii papierem ściernym rozpocząłem rycie nowych. W miarę (:?) poprawnie udało mi się odtworzyć linie biegnące wzdłuż kadłuba, ale nie daję sobie rady z tymi poprzecznymi na początku i końcu kadłuba, nawet ołówkiem nie jestem w stanie narysować prosto takiej linii.

Czy macie jakiś patent na narysowanie takiej linii prosto w poprzek kadłuba w miejscach gdzie jego przekrój nie jest walcem, ale czymś co przypomina raczej stożek (dziób i tył)?

 

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na Allegro były kiedyś szablony z blaszki fototrawionej. Służą właśnie do trasowania linii na stożkowatych częściach kadłubów. Po rozwinięciu mają postać łukowatą, po owinięciu kadłuba dają linię prostą. Razem jest ich 5 sztuk i nadają się do trasowania od walca po bardzo zbieżne stożki.

Jutro za dnia postaram się zrobić zdjęcie "o co mi loto".

Link to comment
Share on other sites

Piotrek.S. - Wielkie dzięki, chyba wiem o czym piszesz, ale mi bardziej chodzi o to w jaki sposób można taką linię wyznaczyć ołowkiem, flamastrem czy czymkolwiek. Na zdjęciu jest zaznaczone na czerwono miejsce gdzie właśnie chciałbym taką linię wyznaczyć. Próbowałem przykładać linijkę i samym tylko wkładem od ołówka coś takiego wyznaczyć, ale nie wychodzi mi zbyt precyzyjnie. Ciekaw jestem czy macie jakieś na to sposoby.

 

d3e7fda45f2da42d.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie do wyrycia prostej linii w miejscu które zaznaczyłeś, użyłbym drugiego od dołu.

Obraz062.jpg

Owijasz takie cuś na kadłubie i wychodzi prosta linia po obwodzie.

Możesz jeszcze spróbować z taśmą izolacyjną, 2-3 warstwy i delikatnie można ryć.

Link to comment
Share on other sites

Piotrek.S. - dziękuję, to był dobry pomysł. Zrobiłem sobie takie kształtki z blaszki miedzianej. Są one plastyczne i dosyć łatwo się układają, a dzięki temu, że są lekko zaśniedziałe nie ślizgają się po powierzchi modelu

W tym miejscu gdzie ryłem musiałem użyć trzech kształtek.

 

f5ad56ff0a4563bf.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja zastosowałem metodę na oko

Blaszkę łatwo i przyjemnie można wyciąć cyrklem OLFA. Do wycięcia jednego paska wystarczyło około pięć nacięć. Poszczególne paski mają promienie: 22, 29, 35 i 68 mm, i grubość około 5 mm, ale nie było tu żadnego klucza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.