łsobota Napisano 25 Października 2008 Share Napisano 25 Października 2008 Witam! Od jakiegoś czasu dłubię sobie Kayabę Ka-go z Fine Moldsa (1:72). Jak widać prace w zasadzie mają się ku końcowi i nadszedł czas na wstawienie owiewek. I tu mam pytanie z czego je wykonać (pudełkowe się nie nadają ze względu na nieszczęśliwie umiejscowione kanały wlewowe)? Próbowałem z przeźroczystych wieczek po serkach, jogurtach i innych produktach spożywczych, ale za każdym razem - raz bardziej, raz mniej przy wiginaniu plastik paskudnie bieleje na szczycie łuku. Pytam bo może macie jakiś wypróbowany produkt, z którego tworzywo nadaje się do wykonania takich owiewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leeb Napisano 25 Października 2008 Share Napisano 25 Października 2008 Witam! Ja proponuje wykonać je z przeźroczystej folii, którą można znaleźć na kopertach wysyłanych np. przez TPSA ( chodzi o te okna, coby adres widać było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 25 Października 2008 Share Napisano 25 Października 2008 Może spróbuj doginać to na ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 25 Października 2008 Share Napisano 25 Października 2008 Hej Lukasz! Mysle, ze folia z okienka koperty bedzie za cienka. Ale folia z okladki (takiej jak kiedys byly na zeszyty), albo teczki na dokumenty bedzie bardzo dobra. Zawsze kiedy kupuje cos w przezroczystym opakowaniu -starter telefonu, kieliszki - to odcinam plaskie czesci i wrzucam do zlomowni, gdzie czekaja do czasu az beda potrzebne. W porywie desperacji kupilem teczke tylko po to zeby ja pociac i zachowac jedynie przezroczysta czesc... Problem z gieciem? Moze sprobuj naginac wycieta owiewke na pedzlu, albo innym walku odpowiedniej srednicy? Mysle ze nie trzeba giac na goraco, bo owiewki nie beda duze i sa pewnie zgiete w jednej plaszczyznie. Moznaby tez zaryzykowac technike uzywana w modelarstwie kartonowym. Przeciagnij arkusz po krawedzi stolu, to sie na pewno zegnie. Tylko moze sie porysowac... A tak przy okazji zacny modelik! Szkoda ze dopiero teraz pokazales - juz prawie skonczony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łsobota Napisano 25 Października 2008 Autor Share Napisano 25 Października 2008 Dzięki za rady. W poniedziałek przejdę się po sklepach papierniczych i coś pokombinuję (no chyba, że znajdę coś w domu). A tak przy okazji zacny modelik! Szkoda ze dopiero teraz pokazales - juz prawie skonczony... Jak już pisałem przy okazji Chiyody miałem problemy natury lokalowo - sprzętowej (z naciskiem na sprzętowej) i nie za bardzo miałem jak zrobić zdjęcia. Ale generalnie do tej pory nie ma czego żałować, bo model w zasadzie prosto z pudła. Dorobiłem tylko pasy (daleko im do tych Twojego autorstwa, które mogłem podziwiać w Ryanie STM) i dodałem dwa cylindry silnika, które są widoczne przez wlot powietrza z przodu. Jak się uporam z owiewkami to dorzucę jeszcze przewody hamulcowe i tyle. Efekt końcowy oczywiście pokażę na forum. A póki co jeszcze jedna fotka specjalnie dla Ciebie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 25 Października 2008 Share Napisano 25 Października 2008 (edytowane) Dobrze jest użyć foli załączanej do zestawów fototrawionych jako substytut szyb i spróbować połączyść ją z modelelm za pomocą Humbrolowiskiego Clear Fix, on ma tą cechę, że nie "parują" szybki, a w Ka-Go są w zasadzie owiewki. Myślę że powinno się udać. Edytowane 25 Października 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łsobota Napisano 25 Października 2008 Autor Share Napisano 25 Października 2008 Dobrze jest użyć foli załączanej do zestawów fototrawionych jako substytut szyb Też o tym pomyślałem na samym początku. Ale po przejrzeniu pudełek z modelami nie znalazłem nic co miałoby na tyle dużą (nie zadrukowaną) powierzchnię z której można by wyciąć dwie owiewki. Stąd moje próby z różnymi wieczkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 25 Października 2008 Share Napisano 25 Października 2008 To może zrobić ramę wiatrochronu z pręcików plastikowych i oszklić ją za pomocą Clearfixu (chyba tak się ten preparat nazywał) ? Nie używałem tego ale może by się udało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 26 Października 2008 Share Napisano 26 Października 2008 Zahacz poczas poszukiwań o jakiś zabawkarski - w samochodzikach HotWheels można czasem trafić nawet odpowiednio ukształtowany kawałek na wiatrochron. Poza tym sprawdź, czy z minionej , prostszej pod względem technicznym epoki komuś w domu nie została tzw. folia do diaskopu, ja niestety już nie mam, a szkoda, bo miała milion zastosowań. Te autożyra mnie rozbrajają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 27 Października 2008 Share Napisano 27 Października 2008 Wow! Swietnie sie prezentuje! O co do szybek, to chyba wizyta w papierniczym bedzie niezbedna. A jak przykleic? Jak nie masz Clear Fixu to uzyj wikolu. Tak! Wikol swietnie sie nadaje do wklejania i szpachlowania oszklen. Nie tylko zamocujesz witrochron, zaszpachlujesz ubytki, to jeszcze nie bedzie tej paskudnej mgielki jak przy klejeniu glutem. Wyczytalem to w podreczniku modelarstwa, ktory jakis czas temu nabylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmm5 Napisano 27 Października 2008 Share Napisano 27 Października 2008 Cyjanoakryl nie zniszczy Wam szybek ,jeśli odczekacie kilka minut aż plamka kleju tórą przygotujecie gdzieś na boku nie odparuje ,zawsze tak kleję i żadna przygoda mnie jeszcze nie spotkała ze zniszczeniem przeżroczystych części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 27 Października 2008 Share Napisano 27 Października 2008 Albo przed klejeniem oszklenie zanurzyć parę razy w Future Klear , pozwolić wyschnąć porządnie i voila! Niestraszny szybce żadny klej, na dodatek zyskuje fajniejszy wygląd Co do wikolu - fakt, niezłe wyjście, ale nie radzę stosować Wikolu Tytan , nie za bardzo sprawdzał mi się przy większości plastików... Połączenie jakoś nie takie, niezbyt fajnie również się go obrabia [kruszył mi się pajac grudkami jakimiś!] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.